• Dag 22

Langs de Amerikaanse Rivièra

Op deze voorlaatste dag van onze mooie rondtrip gingen we van Santa Barbara naar LA, een van de kortste trips in deze vakantie. Om half 8 stonden we op om rond 9 uur van de camping te vertrekken. Eerst nog een kort stukje door Santa Barbara en daarna de Highway ...

• Dag 21

Van de walvissen naar de beach

We hadden ons vanmorgen verslapen, wij Nederlanders die in de vakantie later opstaan. Om kwart voor 8 schoten we wakker op de dag dat we een laatste grote verplaatsing op het programma hadden staan. Dus snel douchen op die gastvrije en leuke camping in Santa Cruz en dan op pad ...

• Dag 20

Walvissen spotten

Vanochtend ging de wekker om half 8. In de camper hebben we gegeten en rond 9 uur vertrokken we naar Monterey. Daar moesten we om 12 uur zijn om een half uur later de boot te nemen om onder andere walvissen te spotten in de oceaan. Vanuit de camping hebben ...

• Dag 19

San Francisco, dag 2

Vandaag hadden we bedacht om naar Alcatraz te gaan. Hiervoor moesten we ons al om 9:30 inschepen bij Pier 33. Op advies van de camping dus een taxi besteld en genomen. De cauffeur mopperde in het begin dat de aangegeven 40 minuten om bij Pier 33 te komen, niet ...

Van palmboom naar cactus

Vanmorgen ging de wekker om half 8 af. Eerst douchen en dan rustig ontbijten. We konden pas om 9 uur bij de receptie terecht om uit te checken. Na het ontbijt alles opruimen, zoals de electrakabel, water- en afvalwaterslang. Klokslag 9 uur stonden we bij de receptie. Nadat we hadden ...

• Dag 18

San Francisco, dag 1

Vanochtend ging de wekker om half 8. Eerst douchen en rustig ontbijten. Rond 10 voor 9 naar de bushalte gelopen. We moesten eerst een half uur in de bus zitten voordat we bij het metrostation van bart (de regionale metro van San Francisco) arriveerden. Even bij de informatiebalie vragen hoe ...

• Dag 17

Terug naar de kust...

Vanochtend ging de wekker om half 8. Rustig douchen en ontbijten in de camper. Helaas hadden we veel last van wespen. Vandaag gaan we naar San Fransico. Rond 10 over 9 reden we van de camping weg. Door het landschap van landbouw naar de snelweg. Bijna een ongeluk gehad. Iemand ...

• Dag 16

Een dagje Yosemite

Zoals de meeste dagen ook vandaag weer om 7:30 opgestaan. Na het croissantjesontbijt zijn we meteen vertrokken om de grootste bomen ter wereld te bekijken, de sequoia's. Hiervoor moesten we dezelfde weg nemen waar gisteren de spiegel werd aangereden. Dat was dus wel met de nodige voorzichtigheid deze weg ...

• Dag 15

Van de woestijn naar de bergen

Vanmorgen ging de wekker om 7 uur af Voor de laatste echte grote reis met de camper (zo'n 6,5 uur gaf de navigatie aan). Eerst lekker op de camping douchen (Ze hebben daar een ruimte van 3*3 meter, waarin zowel een douche als een toilet zit). Daarna eerst ...

• Dag 14

Van natuur naar cultuur??

Om half 7 ging de wekker. Douchen in de camper en zonder ontbijt richting het vliegveldje voor de helicoptervlucht. We dachten dat we 45 minuten moesten rijden (dat gaf de tomtom aan), maar hebben ongeveer 20 minuten gereden om bij het vliegveldje te komen. Iedereen kreeg een kaartje met nummer ...

• Dag 13

Van cowboy naar Grand Canyon

Vanochtend ging de wekker om 6 uur af. We wilden om 7 uur vertrekken voor de langste rit van de vakantie via Monument Valley naar de Grand Canyon te gaan. Tussendoor had Henriette de boterhammen klaar gemaakt en op een bord neergelegd. Vervolgens niet meer aan de boterhammen gedacht (je ...

• Dag 12

Van camper naar trein

Vandaag hadden we de dag van de Canyon Verde Railroad. Aanvankelijk van mening dat deze al om 11 uur zou vertrekken, zijn we al om 7 uur opgestaan om tijdig benzine te halen (tank leek meer dan 3/4 leeg. Dus na het ontbijt op weg naar een tankstation. Bij ...

• Dag 11

Van cactus naar cowboy (Tucson naar Sedona)

Vandaag een halve dag reizen naar Sedona. Om 7 uur ging de wekker. We gingen tijdens het rijden ontbijten. Het was ongeveer 5 uur rijden. Rond 8 uur vertrokken we. We wilden vroeg op de camping zijn, want 's middags stond er een jeeptour in de woestijn van Sedona gepland ...

• Dag 10

Een dagje in de woestijn van Tucson

Vanochtend ging de wekker af om half 8. Lekker onder de douche en vervolgens rustig ontbijten. We hadden besloten om maar niet te gaan paardrijden. Je moet een lange broek aandoen en daar is het veel te warm voor (ongeveer 38' Celcius). Dan maar iets anders verzinnen. We zijn gekozen ...

• Dag 8

San Diëgo

Vanochtend hadden we gelukkig de snoer gevonden van het elektriciteit. Vervolgens de slang aangesloten voor de waterafvoer. Dat is wel makkelijk hoor. In Europa moet je de tank van de toilet of afvalwater leegmaken bij een chemisch toilet. Hier in Amerika sluit je een slang aan en het gaat direct ...

• Dag 7

Van LA naar SD

Vandaag de dag dat onze "echte" vakantie zou beginnen; we gaan de camper ophalen. Na een ontbijt dat vrijwel identiek was aan gisteren, was het de laatste spullen in de koffer doen en uitchecken uit het hotel. Met de auto vanuit noordelijk LA naar de andere kant, op een paar ...

• Dag 6

2e dag in LA

Vandaag moest Jan nog een aantal dingen regelen voor de camper. Je kon online inchecken. Daarna weer een stevig ontbijt genomen. de kinderen wilde nu ook toast met ei. We kregen er ook fruit bij. Op de kamer even een route uitstippelen waar we naar toe gaan. Als eerste naar ...

• Dag 5

1e dag in LA

Vandaag zijn we naar de Universal studios geweest. Dit lag niet ver van ons hotel. Eerst een goed ontbijt genomen. Toast, ei en bacon voor ons en de kinderen wilde een pancake. Zij kregen 3 pancakes op elkaar. Natuurlijk konden we de weg niet vinden. We hadden bij de receptie ...

• Dag 4

Transfer van New York naar LA

Vandaag was het al om 3 uur opstaan. Allemaal douchen aankleden en laatste spullen in de koffers.
    Om exact 4 uur stond de taxi voor de deur. Nog ff 1 iemand extra ophalen en vol zat de bus.
    Na een snelle rit door donker Manhattan de eerste twee mensen afgezet ...

• Dag 3

2e dag in New York

's Ochtends eerst een stevig ontbijt genomen bij de naast het hotel gelegen TexMex. Daarna de taxi voor morgenochtend geregeld, wanneer wij New York City verwisselen met Los Angeles.
    Daarna te voet naar de 8th Avenu voor de metrorit naar downtown Manhattan. Het eerst gekochte kaartje deed niet wat wij ...

• Dag 3

1e dag in New York

Vandaag de eerste echte dag in New York, de dag dat de wandelschoenen tevoorschijn komen (en de dag van de blarenpleisters, hihi)
    'S Ochtends eerst in de 2e buurtsuper ontbijt bijeengescharreld. Wat leuk dat deze werd bemand door een Amerikaanse Turk die zelfs wist waar Nederland ligt omdat hij elk ...

• Dag 2

Hoi allemaal, vandaag om 5 uur opgestaan. Het leek wel of we moesten werken. Om 10 over 6 naar schiphol rijden. Geen controle gehad. We waren om half 8 op schiphol. Door de controle heen. Liep bijna flekkeloos. Koffertje van Jennifer werd extra gecontroleerd. Zij had niet alle elektronische spullen ...