• Dag 20

Terugreis naar Schiphol

Vanmorgen nog vroeg de camper schoongemaakt voor " the return "
    Gisterenavond laat de koffers ingepakt. Dat viel nog niet mee om alles er in te krijgen. Inmiddels staan ze op de band en waren er geen problemen met inchecken.
    We zijn door de douane en ook de
    handbagage was ...

• Dag 19

Victoria en the Ferry naar Tsawwassen

Lui vandaag was dan onze laatste dag.
    We zijn er verdrietig van maar hebben nog wel een hele leuke ochtend in Victoria gehad.
    Mooie wandeling langs de kust, waar je aan de overkant de bergen van de USA kan zien met sneeuw er op. Zover kunnen we niet zien maar ...

• Dag 18

Opweg naar Victoria

Ook deze dag moet er weer een stukje worden gereden. Onze laatste  rit van deze geweldige reis. 320KM  moeten  we vandaag wegrijden. Dan moeten we wel eerst afscheid nemen van de sprookjes locatie waar we nu staan: Crystal Cove in Tofino. Dat dan maar even gedaan met een Starbucksje en ...

• Dag 17

Tofino

Onze  internet verbinding is de laatste dagen slecht, dus daarom verschijnen m'n verslagen wat onregelmatig.

Ook vandaag weer vroeg op. We moeten de Whale Watch vandaag doen. Om 9.30 uur moeten we er al zijn. 10 uur vertrekken . Dat werd half 11 . Voordat iedereen er was en ingeschreven. Vertek ...

• Dag 16

Reis met de ferry naar Nanaimo en door naar Tofino

Vanmorgen vroeg er uit want we moeten de ferry naar hebben naar Vancouver island.
    Vertrek 12 uur.
    Daarna doorrijden naar Tofino een0 toch van ruim 200km , toch weer door de bergen met veel klimmen en een groot deel 2baantijdwinst. Dat rijdt  niet snel!
    Gisteren avond dus een heerlijke staek gegeten ...

• Dag 15

2e dag Vancouver

Onze 2e dag in Vancouver was ook weer erg leuk. Vandaag in Stanley Park gefietst . Even een  2tal speed cruisers met 7 speed gehuurd en fietsen maar. Maar we waren niet de enige die Stanley Park gingen befietsen. 't was er stervends druk. Kennelijk was het het  1ste mooie weekend ...

• Dag 14

Dagje Vancouver

Even vast een link voor een filmpje dat we eerder gemaakte hebben
    Weet niet of dit dan werkt.

Bedoeling is dat je de link kopieert en dan plakt in in je internet browser.

Rustig dagje gehad vandaag. Groot deel van Vancouver gezien. Daar de prachtige film ...

• Dag 13

Jerney to Vancouver

Vandaag is er niet zoveel spannends gebeurd .
    We moesten van Kalowna naar Vancouver rijden. Een afstand  van ca 400 km. Zijn we alles bij lkaar weer ca 6 uur mee zoet geweest.
    Hoogtepunten waren  het ontbijt, voor het eerst buiten. Dat was lekker in zo'n zonnetje.
    Daarna kregen we van ...

• Dag 12

Dagje Kelowna

Vanmorgen bijtijds opgestaan. We hadden voor vandaag een fietstochtje op het programma staan. De ochtend startte met mooi weer. Kijk daar houden wij van!
    Als we hadden gedacht dat het een rustig relaxt dagje zou worden dan hadden we ons behoorlijk vergist.
    Op het programma stond de Kettle valley biketrail ...

• Dag 12

Op weg naar Kelowna

Nou daar is ie dan vandaag word ik 5......
    Van Tilly een delicious Canadian breakfast gehad. Met croissantjes en een perfect gekookt eitje. Doe daar nog wat real Canadian wheat bread ( jammer there was a Canadian cave in it????!!!) bij en het ontbijt is compleet.
    Voor m'n verjaardag van Til ...

• Dag 11

Doorreis via Revelstoke naar Kelowna

Vandaag niet zo veel gedaan. Maar weer 280km naar Revelstoke gereden. Eerst s'morgens even wezen kijken bij Lake Minnewanka ten zuiden van Banff. Maar ook daar stond een gure wind. We waren er na een bak zelfgemaakte koffie weer snel weg.
    Later bij aankomst in Revelstoke Downtown ff bekeken maar ...

• Dag 10

Dagje Banff

Zo vandaag een dagje Banff. Het was  een heeeeeel koude nacht vannacht. We weten inmiddels wel hoe we er mee om moeten gaan. We zien er niet uit. Maar 't  is te doen.
    Immers een kachel met heel veel lawaai willen we ook niet aanzetten en dat wordt weer te ...

• Dag 9

Jasper-Banff

Vandaag de rit afgemaakt naar Lake Louise en Banff. Ritje van 170km. Dat valt dus mee. De weg was prima te rijden. Was wel bewolkt maar droog. We konden dus lekker doorrijden.
    Bij een paar viewpoints uitgestapt voor het uitzicht. Verder schoot het lekker op.
    We waren rond een uur ...

• Dag 8

Jasper-Lake Louise

Vandaag staat de reis naar Lake Louise ca 240km op het programma. De route leidt ons langs de  beeldschone Ice Fields Parkway naar later blijkt weer een heel stuk omhoog. Dit gaat alleen wel geleidelijker en is het niet zo zwaar als we eerder rond Whistler meemaakte. Nu dus relaxed ...

• Dag 7

Jasper

Vandaag een hele dag voor ons zelf. Geen reizen vandaag. Rustig aan gedaan s'morgens. Het regende ook.
    Maar wat het weer betreft wordt het voor ons steeds op het juiste moment droog. Vandaag de Maligne Canyon bezocht. Toch opnieuw weer prachtig. Je blijft je verbazen in Canada. Een Canyon die ...

• Dag 6

Clearwater -Jasper

Vandaag na 2 dagen weer even WIFI.
    Dan nog even het logboek van 3 dagen bijwerken.
    Nu dus de reis van Clearwater naar Jasper ca 320km. Omdat de weg nu veel beter is hebben we nog tijd om andere dingen te doen. Daarom is er tijd om in Wells Gray ...

• Dag 5

Whistler - Clearwater

Vandaag stond ons 1 van de langste en zwaarste tochten te wachten. 430 km naar Clearwater. Dat is op onze Europeese snelwegen geen probleem. Uurtje of 5 en je bent er. De afgelopen dagen hadden we al door dat dit met de camper niet gaat lukken. We liepen al 1 ...

• Dag 4

Whistler

Vandaag een dag van niet reizen. Het is zo s'morgens vroeg een prachtige heldere ochtend met mooi besneeuwde Berg toppen. Dat is pas genieten. We ontbijten en gaan al snel lopend opweg naar Whistler waar alles gebeurt. Daar aangekomen overtreft onze verwachtingen. Dat zo'n mooi plaatsje in zo'n woest en ...

• Dag 3

Vertrek van Vancouver naar Whistler

Vandaag op weg naar Whistler. Eerst langs Capilano Suspension Bridge. Een grote hangbrug over een canyon. Zie foto. Dat was nog vlakbij Vancouver. Daarna naar de ferry in Horseshoebay om de overtochten naar Vancouver Island later in de vakantie te bespreken. Daarna op weg naar Whistler ruim 100km verder op ...

• Dag 2

Vancouver

Vandaag de camper opgehaald. Overnachting in het hotel. We hebben slecht geslapen, ondanks dat we bijna 24 uur zijn op geweest voordat we onder de wol gingen.
    Om 10 AM werden met de bus af gehaald. Het uitlevering van de camper nam veel tijd in beslag. Er moesten er die ...

• Dag 1

Aankomst Vancouver

Zo van middag om 1 uur PM lokale tijd aangekomen. Nederlandse tijd ca 23 uur.
    We hebben maar doorgehaald hier. Om 3 uur snachts Nederlandse tijd maar een paar sterke drankje en wat avondeten. Vliegtuigreis ging voorspoedig. Wel erg krappe plaatsen voor 9 uur vliegen.
    Nu nog ff douchen en ...

• Dag 1

Binnen kort vertrekken we naar Vancouver

Binnenkort gaan we beginnen met onze lang verwachte vakantie. Al meer dan een halfjaar geleden besproken. We hebben dan ook flink wat tijd gehad alles voor te bereiden. En dat is wat we gedaan hebben. We hebben er veel zin in.

Zo we zijn eindelijk vetrokken. Zitten nu op schiphol ...