• Dag 23

Vandaag staat in het teken van onze terug reis. Vanmorgen is wat later opgestaan dan anders. Om vervolgens proberen de koffers weer dicht te kunnen krijgen en het gewicht eerlijk te verdelen( is bijna gelukt).Daarna ontbeten voor het laatst bij T.H. Daarna nog even de beentjes gestrekt( krijgen ...

• Dag 22

Vandaag weer een leuk programma, alleen het weer wil dit keer niet meewerken, regen. Maar daar laten wij ons niet door van de wijs brengen. Met de hop on hop off bus ons laten vervoeren door Vancouver. Stanley Park bezocht , met zijn Totempalen, Rose garden, Lighthouse. Vancouver city met zijn ...

• Dag 21

Vandaag niet een dag als alle andere, eerst relaxt ontbeten en ons daarna begeven naar onze volgende attractie. Op de planning stond een mail run met een watervliegtuig vanuit de haven van Vancouver. Zoals altijd waren we ruim op tijd aanwezig, inchecken, boardingpas in ontvangst genomen, tijd voor een bakkie ...

• Dag 20

Vandaag was weer een verplaatsing dag, de een na laatste. Van Victoria ( Vancouver Island) naar Vancouver( Main Land) met de boot .Al met al ben je daar wel even mee zoet, uiteindelijk in Vancouver beland. Ingecheckt in ons Hotel en alle spullen uit geladen, want onze auto moest ingeleverd worden ...

• Dag 19

Vandaag weer een bijzondere dag, na te hebben ontbeten hebben wij ons om 9.30 uur gemeld bij Orca Spirit Whale Watching Adventure . Na ons weer in leuke oranje pakken te hebben gehesen gingen we met een totaal van 5 man op pad per zodiac. En ik/we moeten zeggen ...

• Dag 18

Vandaag stond een reisdag op het programma van Tofino naar Victoria( hoofdstad van Vancouver Island) Na de gebruikelijke ochtend rituelen zijn we dus op pad gegaan. De route ging deels over een gedeelte wat we op de heen weg ook hadden. Onderweg bij Duncan een stop gehouden voor een koffie ...

• Dag 17

Hallo lezers.
    Vandaag weer een superdag beleeft. Vroeg op staan dat wel, maar de zon schijnt wat willen we nog meer. Vandaag stond whale watching op het programma, met zodiac( snelle boot) 8.30 uur waren we percent bij Jamies whale wacthing. Nadat dat we diverse formulieren hadden ingevuld, kregen ...

• Dag 16

Vandaag begon de dag druilerig en werd langzaam aan een regen bui. Uitzicht vanuit onze lodge was helaas nul komma nul. Weer bijtijds op pad richting Tofino. Tijdens onze rit bij Cooms een Wandeling gemaakt door See Cathedral Cove, regenwoud bos, stonden diversen giganten aan redwood ceder. Helaas foto’s ...

• Dag 15

Vandaag stond en niet zo’n lange reisdag op het programma. Van Whistler naar Parkville, Vancouver Island. Stukje over de weg en eens stukje met de boot. Onderweg naar de boot nog wat stops gemaakt, om wat kiekjes te schieten, en een zeearend gespot, helaas niet kunnen vast leggen op ...

• Dag 14

Vandaag weer een zonovergoten dag in Whistler achter de rug. In de ochtend stond een Jeep safari op het programma. En de tocht ging naar de top van de Black Comb Glacier rond de 2300 m. Was echt gaaf om te doen, met chauffeur en tevens gids, mooi helder weer ...

• Dag 13

Vandaag weer bijtijds op pad, er stond een reisdag voor de boeg, Whistler werd de eindbestemming. Alpine meadow .( resort waar we zaten) gaf ons nog een leuke alternatieve reis tip, tja die ga je dan ook doen. De route was echt super, met veerpont over, ook weer een belevenis. Het ...

• Dag 12

Weer een nieuwe dag met een nieuwe uitdaging, dit keer geen mooi weer maar een druilerig regentje.

Vandaag staat een Hike/kano tocht onder begeleiding van een gids op het programma, omgeving Clearwater Lake. Dus na het ontbijt op pad. Moesten nog wel even naar de locatie rijden 1 ½ ...

• Dag 11

Vandaag een vroege start stond een reisdag voor de boeg, dus fris en fruitig na het ontbijt op pad. Fris was het -2 graden, onderweg veel moois gezien. Nog een stop gehouden bij een waterval , Flacks Falls, en tussen de middag gepicknickt . Daarna zijn we in Alpine Meadows Resort beland ...

• Dag 10

Hallo Lezers.

En ja weer een nieuwe stralende dag -4 graden in de ochtend en in de middag 15 graden.
    Vandaag wat rustiger aan gedaan, eerst lekker ontbeten en daarna lekker geshopt in Jasper, en natuurlijk een bakkie gedaan bij T.H met een overheerlijke muffin ( pumpkin spice ). In de ...

• Dag 9

Hallo lezers,

Vandaag weer een super dag gehad, het was weer stralend weer toen we opstonden en het had lekker gevroren-8/-9 gr. Vandaag stond op het programma de Jasper skytram, deze bracht ons naar een hoogte van 2263 m, de top De Whistlers Mountain lag op 2463 m hoogte ...

• Dag 8

Hallo Lezers,

Vanmorgen hadden we een frisse start, we werden wakker in een witte wereld. Het weer vandaag, de temperatuur fluctueerden van -5 graden in de ochtend tot 7 graden in de namiddag. In de ochtend flinke sneeuwbuien en in de namiddag een stralende zon. Tja onze dag was nu ...

• Dag 7

Hallo allemaal, de update van de verhalen laat helaas op zich wachten, wiffi is helaas of niet optimaal of niet aanwezig.
    Dus als jullie dit lezen zitten we al weer verder in onze avontuurlijk tocht.

Bij dit schrijven sneeuwt het lichtelijk.
    Vandaag een koude start, 2gr mmm best wel even ...

• Dag 6

Hallo Lezers, na een heerlijke nachtrust weer bijtijds uit de veren, we hebben weer een leuk programma voor de boeg. Na ons ontbijt naar onze tuut laten brengen, stond buiten het eiland waarop wij vertoeven. Op pad naar Lake Louise, gelukkig waren we op tijd want achter af bleek het ...

• Dag 5

Vanmorgen weer vroeg uit de veren voor een nieuwe dag. Vandaag gaan we richting Emerald Lake. Maar voordat we daar zijn hebben we nog wat op ons programma staan.

Eerst ontbijten bij T.H van daaruit zijn we naar de Gondola Banff gereden en zijn we naar een hoogte van ...

• Dag 4

Vandaag vroeg uit de veren, we hebben/hadden een lange reisdag voor de boeg. Eerst Tim. H. vereerd met een bezoek voor een ontbijt en een trog koffie( handig voor onderweg) Via diverse wegen door de landelijk prairie met zijn goud geel gekleurde velden te hebben gereden kwamen we dan ...

• Dag 3

Hallo lezers, vandaag weer een zon overgoten dag gehad. We komen weer een beetje terug in ons dagelijkse ritme. Vandaag een bezoek gebracht aan Dinosaurus Provincial Park te Alberta, Unesco erfgoed. Zo duik je vanuit de giga graanvelden in een gebied van miljoenen jaren terug. Met diep uitgesleten dalen en ...

• Dag 2

Vandaag zouden wij eigenlijk afreizen naar Waterton Lake, maar door natuurbranden de afgelopen periode, was bezoek hiervan niet echt aantrekkelijk en niet geheel mogelijk. We hadden dus een omboeking naar Brooks van 2 dagen.

Onderweg naar Brooks wat inkopen gedaan en een bezoek gebracht aan Blackfoot crossing historical Park . Dit ...

• Dag 1

Vandaag met KLM vertrokken vanaf Schiphol, Amsterdam naar Calgary Canada. Netjes op tijd zijn wij vertrokken, de reis verliep voorspoedig en rustig, en zijn dan ook op tijd geland in Calgary, enig oponthoud bij de douane maar waar is dat niet? En na enig oponthoud door medische oorzaak ( niet persoonlijk ...