• Dag 28

De terug reis (Las Vegas - Amsterdam)

Vandaag was het zover en vliegen we naar huis. Vanaf Las Vegas vliegen we voor een tussenstop naar Detroit.
    Onderweg zagen we vanuit het vliegtuig de Horseshoebend waar wij geweest waren, dat was wel mooi om te zien.
    Bij Detroit was het erg slecht weer en we moesten iets omvliegen ...

• Dag 27

Las Vegas - terug komst

Vandaag is het zover, de allerlaatste rit, terug naar waar de reis begon vier weken geleden Las Vegas.

Zoals ik gisteren schreef in de blog, zijn we vandaag eerst nog gestopt bij the Valley of Fire, de plek waar we getrouwd zijn.
    Het was leuk om dit nog even terug ...

• Dag 26

Zion National park

Onze laatste stop voordat we terug gaan naar Las Vegas. Nog een dag genieten van de mooie natuur in West Amerika en dan gaan we terug naar de drukke stad voordat we terug vliegen.

Vroeg op pad vandaag weer, zodat we lekker vroeg in Zion zijn en de hele dag ...

• Dag 25

Bryce Canyon

Direct na opening van het National Park Bryce Canyon, zijn we naar boven gereden richting Rainbow point. Vanaf hier heb je een heel mooi uitzicht en kan je de terug weg stoppen bij allerlei punten met heel mooi uitzicht.

Veel dieren waren ook nog aan het ontbijten onderweg, zo zagen ...

• Dag 24

Monument Valley - reis naar Bryce Canyon.

Gisteren noemde ik de gids voor de excursie een Indiaan, het eerste wat we vandaag leerde is dat ze geen indianen heten maar Native Americans :)

Met de gids en nog twee Amerikanen gingen we vanochtend op pad met de jeep. De gids legde hoe zij alle rotsformaties noemen, de meeste ...

• Dag 23

Monument Valley

Vanochtend hebben we lekker ontbeten, we konden nu wel over het meer heen kijken, erg mooi.

Voordat we naar Monument Valley gaan, hebben we eerst nog een excursie naar Lower Antelope Canyon.
    Deze ondergrondse grotten zijn uitgeslepen door regen buien.
    De gids vertelde dat de grotten nog steeds veranderen van ...

• Dag 22

Lake Powell - Page

Voordat we de Grand Canyon helemaal verlaten vandaag, rijden we nog een heel stuk langs de canyon, dit was een leuke route, nu zagen we de canyon vanaf een andere kant en zag je ook hoe de Colorado rivier verder gaat.

Onderweg kwamen we een groep mannen elanden tegen, ze ...

• Dag 21

Grand Canyon

Om half zes zaten we gepakt en al in de auto op weg naar de Meteor Crater (ook wel Barhin Crater genoemd)
    dit lag iets van de route naar de Grand Canyon, maar na de krater bij Death Valley gezien te hebben konden we deze kans niet aan ons voorbij ...

• Dag 20

Sedona

Het was heerlijk op de ranch, maar we zullen deze weer verlaten vandaag.
    Op naar Sedona via de Appache Trail.

We kregen de tip voor de Apache Trail van Jan Doets en we zijn echt super blij met deze tip!

De Apache trail is een oude Indianen route van 40 ...

• Dag 19

Tucson - paard rijden

Het is echt genieten hier op de ranch, in de ochtend lopen we over de ranch naar de ontbijt gelegenheid, je hoort gewoon niets.

Ontbijt, lunch en avond eten is gezamenlijk en de paarden activiteiten ook, je leert zo ook weer wat mensen kennen en iedereen is heel aardig en ...

• Dag 18

Tucson - aankomst

Aangezien we laat thuis waren van het ziekenhuis hebben we het in de ochtend rustig aan gedaan en zijn rond half 10 vertrokken richting Tucson.
    Vandaag stond de langste afstand op het programma 400 mile (ongeveer 640 km)

Uiteindelijk kwamen we eind van de middag aan bij de Ranch, we ...

• Dag 17

San Diego - San Diego Zoo

Ons bezoek aan San Diego Zoo hebben wij uitgebreid met een extra programma, we moesten voor openingstijd aanwezig zijn en mochten dan bij het ontbijt van de panda's aanwezig zijn, hierdoor heb je ook de kans dat je ze het meest actief zijn.
    Ze waren lekker aan het eten en ...

• Dag 16

San Diego - Seaworld

Vandaag bezoeken we een van Brigitte haar meest favoriete parken en favoriete dier (de Orka)
    We gaan naar Seaworld San Diego.

Het park ligt erg dicht bij ons hotel, we konden lekker uitslapen vergeleken met andere dagen. Na een lekker ontbijtje bij het hotel zijn we op pad gegaan.

In ...

• Dag 15

San Diego

Onderweg naar San Diego zijn we langs de kust gestopt bij Torrey Pines, deze heuvel heeft een mooi uitzicht op de zee, was wel even een klimmetje omhoog.

Een klein stukje verderop ligt La Jolla, dit is een voorstadje van San Diego.
    Echt een leuk kustplaatsje is dit, ook hier ...

• Dag 14

Los Angeles

Ons hotel in Santa Barbara heeft ons een updgrade gegeven ivm onze huwelijksreis, we kregen een grotere kamer met Kingsize bed :)

Vandaag gaan we naar LA de stad van de films.
    Vooraf was iedereen een beetje terughoudend over LA en waren de verwachtingen eigenlijk niet zo hoog.

Net voor LA ...

• Dag 13

Highway one - Santa Barbara

De plaats waar wij verbleven ligt aan de 17 mile drive richting Pebbles beach.
    The 17 mile drive schijnt heel mooi te zijn, dus die pikken we gelijk als eerste mee vandaag.
    We waren het er beide mee eens deze weg is echt ontzettend mooi! Er staan hier ook hele ...

• Dag 12

Monterey Bay

We laten vandaag de drukke en grote stad San Francisco achter ons, en vervolgen onze weg.
    Via de mooiste weg (volgens vele) the Highway one gaan we verder naar het plaatsje Monterey Bay.

Onderweg zijn we bij enkele schitterende stranden/uitkijk plaatsen gestopt. De zee was best wild, dit was ...

• Dag 11

San Francisco - Sausolito

De wind was gelukkig een heel stuk afgenomen vandaag dit maakte het een stuk aangenamer.
    in de ochtend hebben we een fiets gehuurd en was het bedoeling om naar Sausolito te fietsen.
    Onderweg bleek dat San Francisco toch een stuk meer heuvels heeft dan Nederland er heeft :)
    We besloten om ...

• Dag 10

San Francisco - Alcatraz & Cable cars

Ook vandaag weer een winderige en koude dag, maar we laten ons niet uit het veld slaan en trekken weer onze warme sweaters aan en gaan op bezoek bij oud gevangenis Alcatraz waar vroeger onder andere El Capone en The Birdman vastgehouden werden.

We hadden de eerste tour geboekt zodat ...

• Dag 9

San Francisco - aankomst en verkenning

Vandaag weer vroeg uit de veren voor een ritje van ongeveer vier uur naar San Francisco.
    We kwamen de stad binnen via de Bay Bridge, deze brug was wel 12 banen breed (een richting!!!) dit was wel weer even wennen al die drukte na al die dagen in de natuur ...

• Dag 8

Yosemite National Park - de Vallei

Na het ontbijtje bij de lodge was het tijd om naar Yosemite te gaan, de lodge lag net buiten het park, dus een klein stukje rijden vandaag.
    Vandaag was het plan om de trails in de vallei te bewandelen, aangezien er veel trails zijn hebben we eerst even wat tips ...

• Dag 7

Yosemite National Park - Glacier point

Vandaag vervolgen wij onze reis naar Yosemite National park, hier zullen wij twee dagen verblijven.
    Yosemite is een heel groot gebied, aangezien we hier twee dagen verblijven besloten we de eerste dag naar boven te rijden naar Glacier point. De rit naar boven duurt ongeveer 1,5 uur. Het was ...

• Dag 6

Sequoia National Park

Van Death Valley naar Sequoia is een lang stuk rijden, om 6uur zaten we gepakt en al in de auto.
    De +40 graden hebben we gisteren niet gehaald, maar deze ochtend kwamen wij in onze volgende verbazing terecht, we kregen sneeuw onderweg in Death Valley :)
    Gelukkig bleef het op de ...

• Dag 5

Death Valley

Vandaag gaat de road trip dan echt beginnen, we gaan vanaf Vegas naar Death Valley.

Beide hadden niet echt een beeld van Death Valley, maar beide waren verbaasd van de mooie natuur die Death Valley te bieden heeft.

Na de stad verlaten te hebben, werd het steeds rustiger onderweg en ...

• Dag 4

Las Vegas - Helicopter vlucht

Een van onze huwelijks kado's was een helcopter vlucht vanaf Vegas naar de Grand Canyon, vandaag was het dan zover, net als met het trouwen werden we met de limo opgehaald.

Op het vliegveld aangekomen moesten we inchecken en even wachten, wel spannend gezien we beide nog nooit in een ...

• Dag 3

Las Vegas & Valley of Fire - The Wedding

Vandaag is het dan zover, onze bruiloft :)
    Samen ontbijten we nog even beneden om vervolgens ons zelf voor te bereiden op de grote dag.

Brigitte gaat naar de kapper met haar moeder en Jeffrey gaat zich omkleden en klaarmaken met hulp van zijn ouders.

Terwijl Brigitte zich gaat aankleden en ...

• Dag 2

Las Vegas - Hooverdam

Het thema van ons hotel in Las Vegas is New York, in de ochtend hebben we dan ook heerlijk ontbeten in de straten van NY.

Aangezien we vroeg klaar waren, hebben we een rondje gemaakt door drie hotels naast ons (Excalibur, Luxor en Mandalay Bay)

Hierna kwamen de ouders van ...

• Dag 1

aankomst Las Vegas

Vandaag 3 mei is het eindelijk zover, onze huwelijks droomreis gaat beginnen.

Vanaf Schiphol vertrokken wij naar Minneapolis om daar de overstap te maken naar Las Vegas.

Toen we uit het vliegtuig stapte was het eerste wat we zagen typisch Las Vegas: Gokkasten
    Het is een erg mooi vliegveld met ...