• Dag 28

Naar huis

Met Obama op de televisie.

Vandaag gaan we naar huis en is er een einde gekomen aan onze prachtige reis. We hebben heel veel gezien en meegemaakt, zoveel indrukken opgedaan. Ik denk dat we de foto's en de film nodig hebben om alles nog eens te laten bezinken. Amerika is …

• Dag 27

Laatste middag en avond San Francisco

Gisterenmiddag naar Alomo Square geweest om de beroemde Victoriaanse huizen te bekijken, The Painted Ladies. Je zult er wonen, de hele dag staan toeristen je huis te fotograferen.
    Gewandeld in het beroemde Hippiepark en China Town bezocht. China Town verschilt niet veel met Londen en New York. Lampions, muziek, winkeltjes …

• Dag 27

Laatste dag

Vanmorgen weer op pad gegaan. In ons boekje over San Francisco staan verschillende tips. Gestart bij een voormalige chocoladefabriek, wat nu een winkelcentrum is met bijzondere winkels. De Ghiradelli chocoladewinkel is er nog steeds, met een klein deel waarin de chocola gemaakt wordt, zoveel chocola, in allerlei vormen, maten en …

• Dag 26

Japanse wijk

En aangezien we in een Japans hotel, in een Japanse wijk verblijven, hebben we vanavond Japans gegeten

Golden Gate Bridge en Cable Car

Het was weer een geweldige dag! Vanmorgen om half 10 onze gehuurde fietsen opgehaald. Helmpje erbij en de fietstocht kon beginnen. Langs de kustlijn van San Francisco naar de Golden Gate Bridge gefietst. Onderweg mooie uitzichten op Alcatraz en de brug. We hebben geluk met het weer, want meestal is …

• Dag 25

San Francisco

Wat een overgang van onze 3,5 week in de camper al rondtrekkend door West Amerika naar een van de drukst bezochte steden van de wereld, San Francisco. Een mooie stad is het zeker. We zijn vandaag door de stad gereisd met een sightseeing bus om een eerste indruk te krijgen, …

• Dag 24

Petaluma

Vanmorgen al vroeg naar Pateluma gereden. Onderweg de eerste betonnen vuurtoren van Amerika bezocht. Helaas konden we er niet in. Daarna via de route 1 naar het zuiden richting San Francisco. De huizen werden steeds groter en luxer, dat geldt ook voor de auto's. Het is veel drukker hier, dat …

• Dag 23

Manchester Beach KOA camping

We zijn op een feestcamping aangeland. Een grote campingkeuken, waar alle mannen met schort en etenswaren aan de slag gaan, onder genot van de nodige drankjes. Ondanks mijn aandringen sloot Jos niet aan ;-). En Karaoke naast onze camper, wij zitten gezellig bij ons eigen vuurtje.

Manchester Beach

Eerst een stuk door een woud gereden, een zeer bochtige weg met nogal diepe afgronden, daarna kwam de zee, wat een uitzichten! Route 101 en daarna route 1, op weg naar Manchester Beac. De route is de moeite waard! In Fort Bragg bij de Starbucks koffie gedronken en bij de …

• Dag 22

Redwoods

Onze route ging via de Redwoods, een woud vol met Sequoia bomen rond de 100 meter hoog, echt gigantisch. We hebben de camper langs de kant van de weg gezet en een wandeling gemaakt tussen deze giganten, dan voel je je echt klein. Alle is hier groot in Amerika! In …

• Dag 21

Crescent City

Het heeft de hele nacht geregend in Klammath Falls en vanmorgen toen we opstonden was het 4 graden. Dus maar weer de verwarming aan gedaan.Om kwart over zeven waren we klaar voor vertrek, we wilden zo zo snel mogelijk dit natte en koude oord verlaten. We gaan naar zee!
    Onderweg …

• Dag 20

Crater Lake

Opnieuw een 'Wow gevoel'. We hebben dat gevoel al verschillende keren gehad en dit was weer zo'n moment. De sneeuwschuivers waren nog bezig om de wegen sneeuwvrij te houden. We konden maar de helft van de kraterrand berijden, maar het was geweldig. De vulkaan Mazama is 7700 jaar geexplodeerd en …

• Dag 19

Onderweg naar Crater Lake

Het is hier 13 graden. Vannacht wordt het 2 graden. Brrrr. We hebben de verwarming maar weer aangezet. Morgen naar Crater Lake. Een deel van de route is nog niet begaanbaar vanwege de sneeuw. We zijn benieuwd!

• Dag 18

Lake Tahoe en Lassen

Vanmorgen eerst langs het Lake Tahoe gereden, het was gisteren te slecht weer om het mooie van het meer te kunnen zien. Vanmorgen scheen het zonnetje. Het meer is inderdaad prachtig blauw en met de besneeuwde bergen van Nevada op de achtergrond is het een plaatje! De grens tussen Californie …

• Dag 17

Sneeuw

Sneeuw, regen, bliksem en onweer onderweg. Lake Tahoe is nu niet zo blauw als op de foto's, je kunt het beter grijs noemen. Zwaar bewolkt en regen. Morgen wordt het beter!

Onderweg naar Lake Tahoe

Even van de schrik bekomen bij de Starbucks. We misten een afslag en Jos wilde keren op een wegdeel met grind. Je raadt het al, we stonden muurvast, met de achterkant van de camper nog op de weg. Voor of achteruit, geen beweging in te krijgen. Er stopt direct een …

• Dag 16

Yosemite

Yosemite. Erg mooi, maar o zo druk. We waren om 7 uur in het park, toen was het nog rustig. Na een uur of 11 werd het file rijden. Wel weer indrukwekkend. Prachtige uitzichten. Omdat het zo groot is weet je niet waar je naar toe moet, er is te …

Het was een lange reis naar Yosemite. We zijn over de Tiago pas gereden, prachtige uitzichten, maar ik vond het ook wel eng met de camper. Verre uitzichten, maar ook diepe afgronden. Het park is zo groot, eigenlijk is alles groot, de watervallen, de bomen, de rotsen, de afstanden. Het …

• Dag 15

Nog even over beren

Nee, nog geen beer gezien, dat even ter geruststelling. In de hele omgeving staan waarschuwingsborden en de vuilcontainer op de camping moet op slot. Dat zie je op de bijgevoegde foto. Ook een foto van onze camping, het ligt echt in een bosrijke omgeving.
    We hebben wel een noodplan, Jos …

• Dag 14

Mammoth Lakes en Mono Lake

Gisterenavond lagen we al om 9 uur in bed, zo moe van de hitte van de afgelopen week. Hier is het 23 graden en 's nachts maar 7.
    Vanmorgen met de camper eerst naar Mammoth Lake, om vandaar uit een korte maar steile trail te lopen door een dennenbos voor …

• Dag 13

Mammoth Lakes

Na een reis van 6 uur zijn we aangekomen bij Mammoth Lakes. Het lijkt wel Zwitserland. Veel bergen met sneeuw. Onderweg wilde ik een foto maken, maar werd gewaarschuwd door twee Amerikanen dat er slagen zaten. We zijn nu in een gebied met beren, dus goed uitkijken. Eten binnen zetten …

• Dag 12

Aloma Nevada

De temperatuur in Death Vally is ongewijzigd, nog steeds tegen de 50 graden. We reizen nu via de noordkant van Las Vegas door Nevada. Ons doel is Mammoth Lakes. Het landschap onderweg is kaal en door de airco heen voel je hoe heet het buiten is. We zijn net aangekomen …

• Dag 11

Zion

Vanmorgen om 6 uur opgestaan, na een zeer warme nacht. Met de shuttlebus naar Zion Canyon. Vanaf 8 uur tot 12 uur verschillende trails gelopen. Zion is een groen park, totaal anders dan de andere parken. Nu bekaf, genieten van een lunch met daarbij een biertje voor Jos. Heb inmiddels …

• Dag 10

Vanmorgen vertrokken naar Zion. Een prachtige route over een berg waar nog sneeuw lag. Via Ceder Canyon gereden, een favoriete plek voor de plaatselijke kunstenaars. Onderweg boodschappen gedaan bij de Walmart, zodat de koelkast weer gevuld is.
    In Zion is het tegen de 40 graden, dat is weer even wennen. …

• Dag 9

Zonsondergang Bryce

Dat viel toch een beetje tegen die zonsondergang. De zon verdween achter de berg. Toch mooi om het nog een keer te zien zonder fel zonlicht.

Bryce Canyon

Bryce Canyon, ook weer prachtig. De foto' s spreken voor zich. Nu nog Jos overhalen om vanavond de sunset te bekijken. Aangezien de shuttlebus dan niet meer rijdt, moeten we met de camper. Dat betekent alles loskoppelen, water, elektriciteit, zonnescherm omhoog en de slide out inschuiven. Als tegenprestatie zit ik …

• Dag 8

Monument Valley

Teveel indrukken om nog in mijn hoofd te passen. Nog maar net de beelden van de Grand Canyon en de Antelope Canyon verwerkt, komen daar de beelden van Monument Valley bij. Met een Indiaan 2,5 uur in een jeep door de Valley gereisd. Jos identificeerde zich met John Wayne, hier …

Antelope Valley

Het jaar 1931. Er was eens een meisje van 11 jaar. Zij raakte haar kudde schapen kwijt en ging naar ze op zoek door de sporen te volgen zo ontdekte ze dit wonder!

• Dag 8

Lake Powell en Antylope Canyon

Het is hier bloedheet! Dat wordt nog wat in Death Valley waar het in de nacht afkoelt naar 30 graden!
    Vanmorgen om 5 uur de zonsopgang bij de Glenn Canyon bekeken. Bed uit, de weg oversteken en dan ben je er al. Jos kan het terugzien op de film, want …

• Dag 7

Lake Powell bij Page

naar de Imac geweest, op een scherm van 20 meter hoog reis je door de Grand Canyon met een helicopter. Ik werd nu al duizelig, dus extra fijn dat we geen helicoptervlucht hebben geboekt, naast het enorme bedrag dat we nu hebben uitgespaard. Daarna via de Oost Rim gereden, daar …

• Dag 6

Grand Canyon

Vanmorgen om 5 uur de zonsopgang gezien. Het kleurenspel is schitterend. Het is met foto's niet over te brengen. Vandaag vertrekken we naar Page.

• Dag 5

Zo overweldigend, wat een ervaring. Gisteren zonsondergang gezien, vandaag gewandeld langs de Rim. Wat voel ik me klein in zo'n omgeving.

• Dag 4

Grand Canyon

We zijn op weg naar de Grand Canyon. We rijden op de route 66, de oude Mainroad van Amerika, die loopt van Oost naar West. Veel over gehoord, maar echt bijzonder is het niet.

• Dag 3

Las Vegas

Vanmorgen om 7 uur vertrokken naar Las Vegas. Een reis van ongeveer 450 km. We mogen niet harder dan 90 km per uur, inclusief een pauze toch wel ruim 6 uur onderweg geweest. Alleen al 2 uur bezig om L.A. uit te rijden. Dat schijnt de grootste stad van de …

• Dag 2

Los Angeles

Afgelopen nacht in een hotel vlakbij het vliegveld geslapen. Ik had flink last van een jetlag, negen uur tijdsverschil is wel veel, dus niet zo goed geslapen. Vanmorgen onze camper opgehaald. Jos reed er zo mee weg en op ons eerste campeerplekje ook zo ingeparkeerd. Echt knap!
    En daar zitten …

• Dag 1

Gisterenavond nog tot laat gewerkt, ik was om 22.30 uur pas thuis. Niet verstandig, want ik moest toch echt even afkicken van mijn werk. Vanmorgen om 06.00 vertrokken van huis en bij Tiel ontedekte ik dat mijn telefoon nog thuis lag ????. Nog meer stress. Weer terug naar huis. Uiteindelijk …