• Dag 20

14 augustus: Huisje BOOOOMPJE beetje

Nee, geen typefout
    We verlaten Yosemite en krijgen hierbij het gevoel dat we toch al een klein beetje op weg zijn naar ons eigen huisje want nog één nachtje slapen in San Francisco en dan vliegen we weer terug. Maar eerst het boooompje. In Yosemite hadden we geen kans om ...

• Dag 19

13 augustus: hoog laag

Nog een 'parkje'..
    Zo de wintersport is voorbij en we gaan op weg naar wat een van de mooiste parken moet zijn 'Yosemite'. De weg hier naartoe gaat over highway 120 maar dit is niet zo maar een snelweg. Groot gedeelte van deze weg wordt in beslag genomen door de ...

• Dag 18

12 augustus - het loopt lekker...

We gaan door met chillen, geen wekker en uiteindelijk om half elf een ontbijtje opzoeken. Plan is na bij de receptie te hebben gevraagd, om met de skil-gondel de berg op te gaan en dan misschien nog even wat natuurschoon te bekijken. De gondel die bij onze hut hangt, gaat ...

• Dag 17

11 augustus van hoog zomer naar winter(sport)

We verlaten de oven, op weg naar Mammoth lakes. Vanuit Furnace Creek is er maar een weg die eindeloos lang lijkt door te gaan. Daar we nog steeds in Death Valley zijn, is het nog steeds heet en staan er langs de weg waarschuwingen om je airco uit te zetten ...

• Dag 16

10 augustus: heet, heter, oven

Leaving Las Vegas
    Dat is een film maar bij ons is het echt, vandaag gaan we weg uit Vegas naar het volgende 'interessante' gebied "Death Valley". Maar eerst een 'licht' ontbijtje (niks gaat hier in kleine porties ) voor we vertrekken.
    We hebben al wat mooie gebieden gezien maar Death Valley ...

• Dag 15

9 augustus: Viva Las Vegas!

Wat een dag!
    Het was al een beetje speciaal want het is Kirstie's verjaardag maar wat we hier in Vegas hebben meegemaakt slaat alles. Natuurlijk alles wat tot nu toe al 'wauw!' Maar Vegas is wel weer ff een super wauw. We waren op tijd uit onze bos hut ...

• Dag 14

aug 7en 8 ravijntje hier, ravijntje daar

In alle vroegte weer vertrokken uit Sedona voor een wat langere rit naar de Grand Canyon. Daar aangekomen voor het eerst ander weer meegemaakt, waar het normaal graadje of 40 moet zijn, hebben we nu een hoosbui met onweer (indrukwekkend...) Dit beperkt helaas wel wat we kunnen zien al is ...

• Dag 13

dag 13 - 6 Augustus - roze donderdag -hi hàh

In meerdere opzichten een roze donderdag, vandaag hebben we de "Pink Jeep Tours - Broken arrow" tocht gemaakt. Idd met een roze jeep een tocht door de red rocks van Sedona, Tijdens deze tocht leerden we dat het eigenlijk geen echte rotsen zijn maar geperst zand. De meeste pieken hebben ook ...

• Dag 12

5 Augustus: Indiaantje spelen

Vroeg weer op pad want vandaag hebben we nog een lange rit voor de boeg. Deze bestaat uit 3 delen, Eerst zo'n 100 mijl naar het Tonto natuurpark en daarna nog weer 175 mijl naar onze volgende stop plaats in Sedona. In het Tonto park, spelen we indiaantje door daar ...

• Dag 11

4 Augustus: hi hàh !

In zo'n hitte moet je eigenlijk niks doen, maar Raymar ( en JP ) vonden het rijden zo leuk dat we nog wel een keer wilden. Vandaag was de mogelijkheid om al vroeg te vertrekken en dan ergens in de woestijn te ontbijten. Om 7 uur zaten we dus al op het ...

• Dag 10

3 Aug : toe-toe Tucson

Een van de langste ritten vandaag, Vanuit San Diego California naar de woestijn van Arizona. Daar gaan we naar de "White Stallion Ranch" om het echte cowboy gevoel te krijgen.
    Lange tocht door een zeer afwisselend landschap van rots-heuvels naar eindeloze vlaktes in een steeds hoger wordende temperatuur ( uiteindelijk 111 ...

• Dag 9

2 augustus - Jon and the bus

Vroeg ontbeten want dat sloot al om 9 uur. Lekker door "Old Town San Diego" gebanjerd. Was een paar uur bewolkt maar daarna knalde de zon weer door de wolken. Vandaag hadden we a "chill" dag gepland dus geen activiteiten hoewel er in San Diego toch ook heel veel te ...

• Dag 8

1 Augustus : Naar San Diego

Lekker op de Santa Monica 3rd street shopping center een Frans ontbijtje gehad ( allemaal geïmporteerd vermoed ik want zo prijzig hadden we het nog niet gezien ).
    Maar wel heel gezellig met life muziek van een straatartiest "Chelsea Willams" waar Raymar gelijk 2 CD's van heeft gekocht en haar handtekening gevraagd ...

• Dag 7

31 juli: filpmje !

Universal studio's Hollywood , here we come!
    Maar dat ging niet van een leien dakje... De auto besloot geen ABS, tractie en stabiliteit controle meer te geven en met nog een flinke tocht voor de boeg, was dat niet zo'n goed idee. Eerst dus de auto omgewisseld maar helaas geen grote ...

• Dag 6

30 juli: hollywood

Onze eerste wat langere autotocht. Zeker 4 uur om in Santa Monica te komen. Eerste stuk Patries rijden en JP het tweede stuk. Gestopt in Santa Barbara voor een verfrissing aan een mooi strandje.
    Verder naar Santa Monica in een zeer luxe hotel waar we rond 14:00 aankwamen en ...

• Dag 5

29 Juli: just big

Klein stukje rijden vandaag (150 km) maar wat we zien is big! De grote oceaan, plaatsje "Big sur" ( voor de kampeerders onder ons, er zijn campings!) en 'big,'walrussen. Allemaal gaaf maar wat ook iets groots en indrukwekkend is "Hearst castle" mocht je hier ooit in de buurt zijn, sla ...

• Dag 4

28 juli: oceaan en beessies

Vandaag gaan we San Francisco verlaten na een licht ontbijt want ze zitten allemaal nog vol van de Cheescake factory van gisteravond. Maar eerst Lombard street, daar kan je maar op een manier door heen rijden en dat hebben we gedaan, inderdaad een stijl, bochtig en bloemig straatje!
    Na Lombard ...

• Dag 3

6 augustus : roze donderdag

In meerdere opzichten een roze donderdag, vandaag hebben we de "Pink Jeep Tours - Broken arrow" tocht gemaakt. Idd met een roze jeep een tocht door de Red Rocks van Sedona, Tijdens deze tocht leerden we dat het eigenlijk geen echte rotsen zijn maar geperst zand. De meeste pieken hebben ook ...

Gevangen en vrij - 27 juli

Dag 2 in San Francisco

Vandaag staat Alcatraz op het programma. Daar we al om 10:30 moeten inschepen bij pier 33, geen risico genomen met een mogelijk kapotte cable car of heel vroeg moeten lopen. Lekker nieuwerwets dan maar met Uber !
    Indrukwekkend om te zien… Evenzo indrukwekkend een special ...

Pierewaaien

We hebben allemaal redelijk geslapen de eerste nacht in USA en gaan eerst stukje lopen om onze citypassen op te halen ( was ook nog een bekende )

Pierewaaien

We hebben allemaal redelijk geslapen de eerste nacht in USA en gaan eerst stukje lopen om onze citypassen op te halen.
    Lekker langs alle pieren geslenterd en een boottocht over de San Francisco bay gemaakt . Spectaculair om onder de Golden gate door te gaan! Lekker clamshowder bij de Fishermans Warf ...

Eerste volle dag in San Francisco

We hebben allemaal redelijk geslapen de eerste nacht en gaan lopen om onze citypassen op te halen.
    Lekker langs alle pieren gelopen en een boottocht over de San Francisco bay gemaakt . Spectaculair om onder de Golden gate door te gaan.
    Terug met de cable vanuit Fishermans Warf. Nou ja dat ...

• Dag 1

Goed aangekomen maar toen nog de auto..

De vlucht met KL605 zonder problemen naar San Francisco. Ook bij de douane ging het zeer vlot maar toen de auto ophalen bij verhuur....
    Maar laten we er niet over klagen want met deze bak zullen we best 3 weken lol hebben!
    Naar hotel en eerste kleine rondje gelopen en ...

• Dag 1

Klaar om te vliegen

Lekker noodweer vannacht dus niet allemaal lekker geslapen. Zonder problemen naar het vliegveld en nu wachten op vertrek. We hebben er zin in!

Zo nu gaat het echt beginnen. Instapkaarten binnen gehaald op de iPhone en koffers pakken.