• Dag 26

Donderdag 25-6 Denver Int. Airport

Na 3,799 miles (=ca. 6.500 km) gereden te hebben zijn we op ons eindpunt aanbeland.
    Ondertussen hebben we ook 632 songs beluisterd (gedownload door een busy baasje afgelopen winter).
    Alle dollars hebben we goed besteed en dus het einde van een geweldige vakantie !
    En oh ja... Danielle van ...

• Dag 25

Woensdag 24-6 Estes Park - Denver

Vandaag de laatste etappe van onze reis. Lekker uitgeslapen en via hwy 36 naar Denver. Eerst voert de weg door een mooi berglandschap, maar hoe dichter de stad nadert hoe meer het een echte Amerikaanse 8 - baans snelweg wordt. Dwars door Denver voert de I-25 en we hebben zelden op ...

• Dag 24

Dinsdag 23-6 Estes Park Colorado

We zijn weer in de bergen! en wel in de Rocky Mountains . De route door het noordelijke deel van het Rocky Mountains NP heet de Trial Ridge Road en het hoogste punt is maar liefst 3713 mtr. Een hele mooie weg met heel veel uitkijkpunten leidt erheen. Op een van ...

• Dag 23

Maandag 22-6 Badlands-Cheyenne

Typische maandag. Een rit van 318 mijl die zo'n 6 uurtjes gaat duren. Op zich voor ons geen probleem; wij genieten van autorijden maar vandaag was het een ander geval. We kwamen langs Wounded Knee, dus meenden daar ons respect te betuigen aan al die onnodig gedode Indianen. Een paar ...

• Dag 22

Zondag 21-6 Badlands (Interior)

Ook de nacht van zaterdag op zondag weer een geweldig onweer (t-storm) met verschrikkelijke stortbuien, hagel en bliksem. We waren dus veel wakker en hebben door het raam naar buiten liggen kijken naar al dat onheil. Maar om 9 uur was er weer volop zon en warmte en een strakke ...

• Dag 21

Zaterdag 20-6 Deadwood - Badlands

De rit van Deadwood naar hier (Cedar Lodge Badlands Interior) duurt ongeveer twee uur. Een beetje een saaie weg met niets als prairie aan weerszijden van de weg. We meenden er dus goed aan te doen om de I90 East te verlaten en via de hwy 44 in elk geval ...

• Dag 20

19-6-2015 Deadwood

Het stadje Deadwood zelf stelt helemaal niets voor : je hebt Mainstreet met aan beide zijden niets anders als gokhallen, hamburgertentjes en souvenirwinkeltjes. Als uitvalsbasis is Deadwood echter ideaal omgeven door verschillende nationale parken. Maar dat hebben we vandaag nu eens niet gedaan. We zijn een dagje gaan golfen op de ...

• Dag 19

Black Hills met Rushmore Mountain

Na een stormachtige nacht waar wij verder weinig van gemerkt hebben, zijn we vanmorgen vertrokken naar de Black Hills. Wij dachten een relaxed dagje te hebben, maar er viel zoveel te zien dat het toch nog een lange en interessante dag is geworden. We besloten om eerst richting Custer te ...

• Dag 18

Van Ucrossranch naar Deadwood

Omdat we het zo naar ons zin hadden op de Ucross ranch zijn we nog wat langer blijven hangen en gekeken naar de groep die ging paardrijden in de heuvels achter de ranch. Ook nog naar de visvijver gelopen en na een kop koffie aan het zwembad toch maar uitgecheckt ...

• Dag 17

Van Cody naar the Ranch at Ucross

Na het rodeo spektakel van gisteravond heerlijk geslapen en vanmorgen bijtijds vertrokken naar eind bestemming nabij Clearmont. De route door de prairie was aanvankelijk een beetje saai, maar met de komst van de Big Horn Scenic Highway veranderde dat snel. De aanloop naar de bergpas was al heel mooi, maar ...

• Dag 16

Van Yellowstone naar Cody(15-6)

Het is weer een speciale dag geworden. We hadden maar een korte rit vandaag: zo'n 2 uur vanuit de East uitgang van Yellowstone Park gereden, en dan heb je weer een heel andere omgeving om in te rijden. Heuvels compleet bedekt met zwarte staken/bomen, die dus vanonder de grond ...

• Dag 15

14-6 Yellowstone Mud Volcano

Vanmorgen een interessante rondleiding van een van de rangers gehad door het Mud Volcano gebied. Daarbij een interessante uitleg gekregen welke enorme krachten onder Yellowstone al die fenomenen als geisers en hete modderbaden veroorzaken. Kleurvol en sensationeel is het zeker, maar de tocht kon niet worden afgemaakt omdat er weer ...

• Dag 14

13-6 Yellowstone Old Faithfull

De groep van drie bizons die het Lake Lodge waar wij verblijven tot hun eigen woongebied heeft verklaard schuwen de gasten echt niet, en je moet dan ook constant op je hoede zijn dat je ze niet te dicht benaderd.
    Een grote rondrit gemaakt door Yellowstone, met als hoogtepunt natuurlijk ...

• Dag 13

Bozeman naar Yellowstone

Vandaag auto gereden met de mond open van de oh's en de ah's...zo mooi!
    Maar we begonnen met een och wat jammer" want het was vanmorgen ineens een uur later voor ons. W waren immers in Montana aangekomen en daar hebben ze "mountain time".
    Niet getreurd en maar vlug ...

• Dag 12

Reisdag 12 van Post Falls naar Bozeman

Andermaal een lange autotocht nu over de I 90 Oost. Wijs geworden van de rit van gisteren hebben we weer een Scenic Byway genomen ; rond het meer en langs de rivier van Coeur d' Alene; een prachtige streek en meer dan de moeite waard om er enkele uren voor om ...

• Dag 11

Reisdag 11 van Kelowna naar Post Falls

Vanmorgen hadden we niet goed opgelet en reden via 97 South naar USA i.p.v. via de 33 en de 3. We werden aan de Canadese kant aangenaam verrast door het feit dat we meer dan een uur lang door het grootste wijngebied reden en we kunnen nu al ...

• Dag 10

Reisdag 10 Whistler - Kelowna

Vandaag heb ik als chauffeur een topdag gehad, we zijn gestart om 9 uur in Whistler en waren om ongeveer 3 uur in Kelowna. Als je 's avonds wat zinloos zit te zappen en je komt op Nationale Geographic terecht, kun je haast "Highway through hell" niet missen. Nou dat ...

• Dag 9

Reisdag 9 Parksville - Whistler

Met een beetje spijt hebben we afscheid genomen van ons mooie appartement in Parksville. Na een kort ritje waren we op tijd voor de pont van Departure Bay (VI) naar Horseshoe Bay bij Vancouver. De weg naar Whistler hadden we al eens gereden, maar blijft toch steeds boeien vanwege het ...

• Dag 8

Reisdag 8 van Tofino naar Parksville

Na een heel relaxed zondags ritje van 3 uurtjes zijn we op onze fantastische eind bestemming voor deze week aangekomen. Parksville overtreft alle verwachtingen, het is een prima temperatuur en we zitten nog heerlijk buiten om 10 uur 's avonds. Getijdeverschil is hier heel groot. (Zie foto's) Pure verwennerij !

• Dag 7

Reisdag 7 Zat 6-6-15 Tofino

Omdat het laag water was konden we lopen naar de grote rots die voor het resort in zee ligt. Mensen die op powerboards staan peddelen vanaf het strand en varen om die rots heen een stukje de Pacific op.
    Na het ontbijt zijn we aan de picknick tafel voor onze ...

• Dag 6

Reisdag 6 Van Victoria via Ucluelet naar Tofino

Terwijl verschillende kampvuren op het strand gezellig knetteren en op de achtergrond de golven op de kust beuken schrijf ik ff een kort verslagje van onze trip vandaag. Het was een lange rit, en met name het stuk over Highway 4 dwars door het RIM gebergte van Vancouver Island was ...

• Dag 5

Reisdag 5 Victoria BC Canada

Vandaag de stad verder verkent, vooral de scenic drive met de auto was heel plezierig. Vanaf ons hotel naar de haven gereden en vandaar vele kilometers lang langs de kust. Prachtige huizen en tuinen en niet te vergeten veel golfbanen pal aan het water. De fairways en greens lagen er ...

• Dag 3

Reisdag 3: Quinault en omgeving

Heerlijk geslapen in ons mooie appartement bij de lodge, en omdat het toch constant miezert of zelfs hard regent maar wat langer blijven liggen en laat ontbeten. Ontelbaar veel vogels scharrelen rond het hotel en vooral de kolibries stelen de show. Vlak voor het raam van het restaurant zijn flessen ...

• Dag 2

Reisdag 2 Seattle - Quinault

De eerste nacht slapen wij altijd slecht; een hele lange vermoeiende dag en de 9 uren tijdsverschil maken dat je lichaam (en geest) nogal ontregeld raken en dat heeft zijn weerslag op de nachtrust.
    Vanmorgen wel op tijd opgestaan en na een continentaal ontbijtje op pad naar downtown Seattle om ...

• Dag 1

Reisdag 1 Amsterdam - IJsland - Seattle

Vanmorgen om 09:00 vertrokken met de taxi naar Schiphol. Lekker rustig zo 's zondagsmorgens en dus eigenlijk veel te vroeg in Amsterdam. Volop drukte op de luchthaven zelf maar de vlucht vertrok met maar een half uurtje vertraging, dus geen probleem. Icelandair valt best mee, alleen is de luchthaven ...