Dag 5

Victoria

Hello everyone back home!

We zijn op de tweede locatie en dat zorgt voor een nieuwe update. Woensdag hebben wij onze huurauto opgehaald en zijn we met de ferry richting Vancouver Island gegaan. Tijdens deze anderhalve uur durende overtocht hebben we onze ogen uitgekeken. Voor de film liefhebbers onder ons, het leek alsof we richting jurrasic world vaarden. Wat een geweldig uitzicht op de natuur!! Als kers op de taart kregen we meteen al een aantal orka's te zien. De dag kon dus niet meer stuk. Aangekomen op het eiland hoefden we maar een klein poosje te rijden om op  locatie te komen. Victoria, de hoofdstad van de provincie British Columbia. Een fantastische stad met een Engels tintje gezien de rode dubbeldekkers en de vele Engelse tuinen.
Donderdag stond er in Victoria voor ons een spannende excursie op de planning. Eentje waar we al geruime tijd naar uitkeken. We gingen op zoek naar de 'Killer Whales'! Eerst werden we aangekleed met zeer modieuse pakken voor het koude opspattende water en de koude wind. Daarna werden we met 10 hollanders (of zoals de gids zegt; dutch meat) in een Zodiac rubberbootje gestopt en gingen we op zoek naar de orka's. En ja hoor, na een half uurtje varen kwamen we de eerste orka familie tegen. We moesten ze van een afstandje bewonderen want helaas mogen de boten niet te dichtbij komen om de dieren in hun leefgebied niet te verstoren. Desondanks, wat een prachtig gezicht, een beleving om nooit te vergeten! Naast de orka's hebben we ook nog zeehonden, walrussen en een zee otter gezien. De excursie duurde 3 uur maar voor ons gevoel vloog de tijd voorbij.

Nu nog 1 nacht in Victoria en dan gaan we iets meer de wilde natuur van Vancouver Island in. Wie weet wat voor dieren we daar tegen komen....