• Dag 26

Reisdag 26+27

Ons laatste blog alweer. Gisterenochtend zijn Joost en Levy bezig geweest om wat klusjes voor Lonie te doen. Daarna zijn we even met elkaar gaan lunchen en was het tijd voor ons om naar de Strip te rijden om in te checken in Het Bellagio. Dat had even wat voet …

• Dag 25

Na op nieuw een gezellig ontbijt in de keuken van Lonie, pakken we de auto en rijden naar Fallas, een nieuwe winkel bij hun in de buurt. Met Mirjam en Shoshie ook er bij gaan we door naar Boulder City. Het kleine stadje is in 1933 gebouwd voor de werkers …

• Dag 23

Een lekkere Vegas dag gehad vandaag. Rustig op gestaan, gezellig met Lonie in haar keuken ontbeten en daarna naar Mirjam om te zwemmen. Het is erg heet vandaag, ondanks de tijd van het jaar opnieuw een hittegolf, dus de komende dagen is het 110-115 graden fahrenheit. Daarom de middag in …

Wakker geworden met de zon weer volop aan de hemel vanuit ons panoramaraam. De auto in en weer een stukje terug naar Arizona, want route 66 rijden daar is niet compleet als je niet in Oatman bent geweest, het plaatsje waar ezels de dienst uitmaken. Vlak voor binnenkomst liep er …

• Dag 22

Opnieuw tijd om te vertrekken van een mooi plekje. Sedona was weer helemaal top, maar vandaag moeten we naar Laughlin. Ongeveer 15 mijl van Sedona ligt het plaatsje Cottonwood. Ook hier heeft de tijd een beetje stil gestaan en de historische dorpsstraat is een mengeling van route 66 en het …

• Dag 21

Hoera, de zon scheen weer volop en het is lekker warm geworden. Na het ontbijt eerst in de buurt van het hotel een deel van de lower en upper Chimney Rock Trail gelopen. Daarna naar de supermarkt en naar het uitzichtpunt aan het einde van Schnebly Road voor koffie en …

• Dag 20

Vandaag opnieuw een heerlijke dag. Eerst nog even naar downtown Flagstaff en daarna op weg naar Sedona. Na een kwartiertje kwamen we al bij het uitzichtpunt bovenaan Oak Creek Canyon. Snel naar het punt gelopen, want er kwam weer een bui aan en even wat indianen geholpen met zeil over …

• Dag 19

Vanochtend hoorden we bij het ontbijt van Nederlanders dat er gisteren in de namiddag ook nog een tornado waarschuwing was voor Sunset Crater en ik denk dat ik het begin er van op de foto heb gezet toen we terug reden vanuit de Grand Canyon.
    Ook vandaag weer veel onrust …

• Dag 18

De wekker op 6.30 uur gezet, maar om 6 uur was het hele hotel al wakker. Het is verbazingwekkend dat die amerikanen op dat tijdstip gebakken aardappelen, worstjes en eieren naar binnen kunnen werken. Om half negen waren we al in Grand Canyon National Park maar het shuttle systeem …

• Dag 17

Gelukkig weer wakker met een zonnetje, dus eerst even naar de Glenn Canyon Dam gereden om Lake Powell te zien. Daarna op weg naar Flagstaff. Eerst een paar stops om de natuur rond Marble Canyon nog even in mooi licht te zien en daarna koffiepauze in Cameron Trading Post. Was …

• Dag 16

Het was dus niet 50 procent, maar 100 procent kans op regen en onweersbuien. De auto is buitengewoon goed schoon gespoeld. Gelukkig viel het vanochtend nog mee en zijn we naar Lee’s Ferry, Marble Canyon en de Cliff Dwellings gereden. Met de buien als dramatische achtergrond zagen we een …

• Dag 15

Ons verblijf in Bluff was heel gezellig, maar we moeten weer door. We zijn via Monument Valley naar Page gereden. De scenic route door de vallei was topsport. Onverhard, vol kuilen en gaten, afgewisseld met stenen en mul zand, was het een behoorlijke uitdaging, maar dat vindt Joost wel leuk …

• Dag 14

Vanochtend hebben Moab verlaten, we eindigen vandaag in Bluff. Onderweg gaan we naar de Needles Section van Canyonlands. Eerst een mooie rit van 32 mijl en dan een paar mooie trails met een koffiestop en natuurlijk de picknicklunch met uitzicht. Pothole Point was een mooie trail en de kers op …

• Dag 13

De lucht is weer staalblauw en wij gaan vandaag naar Arches National Park. En bogen zien we. Landscape Arch, Tunnel Arch, Pine Arch, The Windows en Trutter Arch, Double Arch, Sanddune Arch, Delicate Arch. Alles bij elkaar lopen we zeker 10 kilometer aan trails. We zijn dan ook zo moe …

• Dag 12

Daar zijn we eindelijk weer eens. Het super quality highspeed free wifi systeem van de super 8 werkte voor geen meter en dus lopen we drie dagen achter.
    Vandaag een stuk beter weer en we zijn rustig naar het Island in the Sky gedeelte van Canyonlands National Park gereden. Bij …

• Dag 11

Vandaag een beetje vreemd weer. Bij ons vertrek hingen er al donkere wolken boven Capitol Reef, maar wij bleven de hele ochtend in de blauwe lucht, terwijl we scenic route 24 reden. Helaas draaiden we op de I-70 in de richting van al die donkere wolken. Toch hebben we ook …

• Dag 10

Sunset Point was prachtig gisterenavond. we zijn gebleven tot het bijna donker was, ook vanwege de wolkenluchten. Vanochtend was het licht bewolkt. Dat kwam goed uit, want het was ook windstil. We wilden de Capitol Dome Trail lopen, maar dat gedeelte van het park is een paar weken geleden tijdens …

• Dag 9

Vanochtend ontbeten op de kamer en daarna de route 12 weer op naar Capitol Reef National Park. Het ene uitzichtpunt was nog mooier dan de andere. Vandaag slaan we een aantal State Parks over die langs deze weg liggen, omdat we die al eens gezien hebben,Halverwege lag een restaurantje …

• Dag 8

Reisdag 8a

Lieve volgers,
    Hierbij nog wat foto's van gisteren. We kregen ze er in Bryce niet bijgevoegd. Dat internet kost bloed zweet en tranen hier.Hierbij willen we jullie ook bedanken voor jullie reacties maar ze weer beantwoorden gaat te veel tijd kosten internet is hier niet zo snel met uploaden …

• Dag 8

Het was gisterenavond heel gezellig in Cedar City. De Greenshow was een optreden van een Ierse Folkgroep. Man/vrouw of 10 en allemaal goed zingen, dansen en diverse instrumenten bespelen. Daarna naar South Pacific, erg leuke musical met ook hier weer goede zang en dans. We waren pas om 12 …

• Dag 7

Reisdag7

Vanochtend ontbijt in het motel en daarna op weg naar een nieuw avontuur. Ik heb op internet een hele mooie trail gevonden aan de achterkant van de Kolob Canyons. Neem de I-15 afslag Kanarraville en rijd dan naar East 100 St. Daar vindt je al de verwijzing n ns naar …

• Dag 6

7 uur op en vanuit Mesquite naar St. George in Utah voor een heerlijk ontbijt in The Cracker Barrel (tip van Mirjam) Vervolgens het laatste half uurtje 0naar Zion National Park .We slapen in de Driftwood Lodge, prachtige Jan Doets plek. Met de shuttle naar het park en de Kayenta …

• Dag 5

Vanochtend de familie gedag gezegd en vertrokken uit Las Vegas voor onze rondreis door een deel van Utah en Arizona. Een mooie rit naar de Vallen of Fire, waar we de scenic route hebben gereden met een stop voor het lopen van de Trail naar Rainbow Vista. Daarna aan het …

• Dag 4

Gezellig ontbeten met Loni en daarna met dezelfde club van gisterenavond naar Mount Charleston, een pracht state park net buiten Vegas. Het zijn de uitlopers van de Sierra Nevada en het is er heerlijk koel als het in de stad heet is. Geluncht in een van de lodge in Kyle …

• Dag 3

Aangekomen bij de familie in Las Vegas dat betekent dat we de eerste dag lekker aan het zwembad in de tuin van Miriam en Levy door gebracht hebben om een beetje bij te praten. 's avonds met Loni , Miriam, Levy en een groep vrienden van hen naar een concert van …

• Dag 2

Lekker geslapen en na het ontbijt terug naar Hertz om de auto om te ruilen voor een auto met wat hogere zit en instap. Daarna naar Santa Monica gereden even op de pier gelopen en in 3th Street heerlijk Italiaanse koffie met een crêpe genuttigd. Daarna op weg naar Vegas …

• Dag 1

Eindelijk aangekomen in de USA. Vlucht met hindernissen. Onderdeel kapot dus bijna vier uur wachten voordat we konden vertrekken. Daardoor misten we de aansluiting naar Los Angels en moesten we omgeboekt worden. Toronto wel erg fijn voor entree naar de stages met fijn systeem voor controle, maar de Canadezen hebben …