• Dag 33

... Momenteel zitten we op Londen Heathrow, voor ons laatste stukje van onze reis... Om 16.05 uur, Engels tijd vliegen we naar Amsterdam. Het was een super mooie reis, waar we met veel plezier aan terug aan denken. Ik hoop dat degene die ons volgden een beetje hebben kunnen meegenieten …

• Dag 32

Vandaag gaan we weer naar huis. Nadat we de laatste spulletjes in de koffer hebben gepropt gaan we om 8.30 uur op weg naar Calgary. Met de tomtom hebben we Cruise Canada zo gevonden. We leveren de camper in en bezoeken dan nog een echte shopping-mall. Weer terug bij …

• Dag 31

Heel lang uitgeslapen vanmorgen, we waren allemaal, zo moe van alle indrukken en het regende ook weer, dus wat is er dan lekkerder dan ommekeer in je bedje te liggen. Ontbeten met de laatste pap. En dan op weg naar Banff. Onderweg veel regen, maar we hoeven niets meer, dus …

• Dag 30

Even uitslapen van morgen. Vorige nacht begon met onweer en daarna veel regen. Wij lagen lekker in ons tentje, heerlijk geslapen dus. We gaan vandaag de Icefield parkway doen. Dat is route 93 en die loopt langs watervallen en gletsjers die je kunt bezichtigen. Allereerst doen we een stukje 93A …

• Dag 29

Vroeg uit de veren want we gaan naar Maligne lake. Hoe eerder je bent, des te groter de kans dat we wild tegen komen. Om 8.00 uur zitten we op de weg. Het uitzicht is prachtig en we rijden eerst langs Medicine Lake. Geen wilde dieren, dan een paar …

• Dag 28

Hurrie up vanmorgen, we hebben een rij-dag. We vertrekken van Clearwater naar Jasper. De weg is weer erg mooi. We beginnen op de 5 en gaan over op de 97. We passeren Blue River en drinken koffie aan of the road aan een rivier met prachtige glinsterende stenen. Een echtpaar …

• Dag 27

Even lekker uitgeslapen en toen op onderzoek uit... Gaan we kanoën vandaag... info bij het café op de campground. Hele aardige man, zoals alle Canadezen trouwens. Wat zijn die mensen extravert en vriendelijk. Een beleefdheidsvorm is dan ook vragen hoe het gaat: 'Hé, how are you doing' en het is …

• Dag 26

Wat een feest! Vanmorgen ontbeten in Clearwater, pancakes met sausijsjes bacon gebakken eieren en ketschup en kofiie en jus voor maar 7 dollar. We schuiven aan bij de locals aan lange tafels met rood of blauw geruite tafelkleedjes, wat gezellig! Daaarna gaan we de farm market op. Allemaal streek- en …

• Dag 25

Lekker uitgeslapen, na een winderige en regenachtige nacht, en dan op weg naar Wells Grey park. We rijden het laatste deel van route 99 naar Crache Creek. Ook dit is weer een prachtige weg. We rijden weer langs indianen reservaten en wat opvalt is de versprijdheid van huizen en de …

• Dag 24

Om 6.30 uur uit de veren, om 7.00 uur on the road, om 8.30 uur op de boot richting Horse shoe bay. Daar nemen we route 99 naar Squash en Whistler. Vlak na Brittannia Beach bezoeken we de Shannon falls. Deze waterval is zo'n 400 jaar oud …

• Dag 23

Vandaag gaan we buiten de deur ontbijten. Bij de Blue Moon worden we naar ons tafeltje begeleid. Het is er trouwens hartstikke druk om 8.30 uur en mensen van alle leeftijden komen er ontbijten, van jong tot oud. En de ontbijtjes zijn niet misselijk, bacon, eggs en baken potatoes …

• Dag 22

Rustige dag vandaag... Na een rommelochtend bij de camper op pad naar een gedeelte van de Wild Pasific trail in Ucluelet. We laten de camper lekker staan. De bedoeling is dat ik halverwege afhaak om lekker op een strandje te gaan liggen zonnen. Dat valt een beetje tegen, want Ucluelet …

• Dag 21

Opgestaan met mist, jammer... Want we staan net zo mooi aan het water. We wijzigen onze plannen en gaan naar Tofino... Onderweg doen we een korte trail naar een klein South-beq hangen. Een boardwalk trail door het regenwoud, met uitzicht op het stand. Zo bijzonder dat we vanuit het bos …

• Dag 20

Vanmorgen om 5.30 uur op en om 6.00 uur op weg naar Nanaimo om ons op de veerboot naar Vancouver te zetten. We ontbijten onderweg in de camper op een parkeerplaats voor een winkelcentrum in Campbell River. Om 10.30 uur zit ze op de boot en rijden …

• Dag 19

Vanmorgen redelijk vroeg op pad, stoeltjes, grondzeil van de tent en tafelkleed je op picknicktafel achtergelaten, want we hebben voor twee nachten betaald voor de campground... We rijden naar de andere kant van het meer. Onze trail begint bij de North Vancouver Island mine. Deze mijn is nog in werking …

• Dag 18

Uitslaapochtend en relax op het Brown Resort. We doen ff een wasje en genieten van ons spectaculaire uitzicht. We horen van mensen dat ze een couger, een wilde kat zo groot als een kleine panter, hebben doodgeschoten omdat hij honden en kinderen zou aanvallen overdag. Cougers jagen normaal 's avonds …

• Dag 17

Weer op weg vanuit het regenwouden, zoals dat hiernook echt heet, naar Campbell River voor onze whale what tocht. Op de parkeerplaats doen we nog even een kopje koffie en dan op weg naar het kantoortje van 'Eagle Eye'... Op de steiger komen we onze medereizigers tegen, een echtpaar van …

• Dag 16

Vandaag verlaten we het vaste land van Canada en gaan met de BC-ferrie naar Nanaimo. We rijden over de kustweg. Vancouver Island is groen en daartussen staan allerlei soorten huizen, van barrels tot hele schattige houten huizen met verranda's en bloemenmanden. .. En overal zie je handwerk langs deeg. Vooral de …

• Dag 15

Vanmorgen heerlijk in bed gelegen terwijl de regen op ons dak klettert... Om 8.30 uur toch maar uit bed, want ik moest nodig naar de 'washroom'... Terwijl we onze pap opeten, worden het droog! Bij de receptie van het RV-park kopen we daycards voor het openbaar vervoer. Daarmee mogen …

• Dag 14

We verlaten Manningpark via de highway 1, een weg door rachtige berglandschappen, veel bomen, rotsen, smalle vally's en waterstroompjes. In Abitsfort bezoeken we een tante in een bejaardenhuis. Ze woont er heel mooie en ind het reuze leuk dat we langs komen helemaal uit Holland. Daarna op weg naar Vancouver …

• Dag 13

Onze dag begon vanochtend met een wasbeurt in de ijskoude beek, zo koud, dat je je voeten niet meer kon voelen... Daarna de camping weer verlaten op weg naar een uitkijkpunt op een berg in Manningpark... Het is een redelijk smalle weg en we stijgen snel. De uitzichten onderweg zijn …

• Dag 12

weVanmorgen vertrokken uit Silver Star en bij de Bucher Boys, de plaatselijke supermarkt, nog even wat boodschappen gedaan en daarna op weg... Van Kelowa naar Merrit, waar nog een bruine beer zagen langs de weg, en daarna afgezakt naar Princeton via een weg langs een prachtig groen berglandschap... we rijden …

• Dag 11

Lekker uitgeslapen vanmorgen en verwend door ons nichtje met wentelteefjes... Daarna op weg naar het Kalamalka Lake met de Dodge Caravan... Naarmate we meer de berg afdalen wordt het warmer en warmer, totdat we aankomen in Vernon waar het dus 10 graden warmer is dan op de berg, 25 graden …

• Dag 10

Op weg naar Revelstoke vandaag... Eerst bezoeken we het Giant Cedars boardwalk, waar Ceders staan van meer dan 500 jaar oud. Erg indrukwekkend. Daarna naar het volgende pad Skunk gabbage boardwalk, waar het ruikt naar kool van de enorme bladeren van Skunk gabbage en waar er je door een moeras-gebied …

• Dag 9

Vanmorgen de wekker gezet om naar Emerald Lake te rijden voor een hike. .. We staan er om 9.10 uur. De zon staat toch al hoog aan de hemel en de temperatuur is prima... We beginnen aan de wandeling rondom het meer en slaan aan de overkant van het meer …

• Dag 8

Vanmorgen regen, lekker in de camper ontbeten en plannen gemaakt voor de dag. We gaan naar Johnson Canyon om Door de kloof te wandelen en daarna Door richting Golden via de 1A. Onderweg zien we nog een groot hert met eennprqchtig gewei... De wandeling is boven verwachting. Wat zijn die …

• Dag 7

Vanmorgen speciaal vroeg opgestaan om de trail bij Lake Louise te doen. Om 8.10 uur zaten we in de camper op weg naar het meer. We lopen om het meer richting de trail en vlak voor het begin worden we tegen gehouden door het personeel van het hotel omdat …

• Dag 6

Vanmorgen om 10.00 uur naar het Fort Steel museum gegaan... Een van de weinige open lucht musea in Canada. Leuk om te zien, je waant je in een prairie-dorp uit 1887 met veel winkeltjes en mensen in oude kleding. Ook een man die ons uitlegde hoe het goud zoeken …

• Dag 5

Vroeg op pad vandaag want we gaan een stukje rijden naar Kimberley. Het maakt niet uit waar je rijdt, het is overal mooi. De Rocky's blijven steeds in zicht. We gaan van Alberta naar British Columbia en we denken dat we meteen de tijdzone overschrijden... Dat blijkt dus niet zo …

Heerlijk uitgeslapen vanmorgen in ons tentje. De temperatuur is 's nachts wat minder koud, dus prima te doen... We hebben vandaag een rustig aan dagje... We ontbijten en nemen even privé tijd aan het grote meer waar we aan staan. Om 11.00 uur gaan we op weg naar Red …

• Dag 4

Vanmorgen allemaal vroeg uit de veren... We gaan de Crypt Lake Trail doen. Overvaren met een bootje van Waterton town en daarna 17 km hiken, met een hoogte verschil van 700 meter... We hebben er zin, stokken mee, havermoutpap achter onze kiezen en bepakt met water en bavarage. .. Om 8 …

• Dag 3

Vanmorgen vroeg wakker, heerlijk geslapen, maar het was best koud... Zelfs Johan had het koud in z'n tentje... Ontbeten met havermoutpap en daarna oo weg naar Head-smashed-in, een plek waar de aboritionals 100 tot 150 bizons over een klif joegen om ze daarna te slachten... Mooie plek en museum overgeslagen …

• Dag 2

Gisteren Kiki opgehaald van het Groeyhound busstation. Ze was anderhalf uur vertraagd en het viel niet mee om onze ogen open te houden, maar gelukkig was ze er eindelijk om 20.30 uur. Daarna nog even boodschappen gedaan in de supermarkt in downtown en op de kqmer van Henny en …

• Dag 1

Beetje uitgeteld, maar we zijn heel voorspoedig aangekomen in Calgary. Overstap Londen nog even een ontbijt gedaan... Vanaf Londen in ongeveer 8,8,5 uur naar Calgary gevlogen over Schotland, IJsland, Groenland en daarna Canada. Veel ijs en sneeuwvlaktes gezien... Eenmaal uitgechecked, door de douane hadden we meteen de bus …

Koffers gewicht en gewogen en meestal te zwaar bevonden... En nu klaar voor de vliegreis... Morgen nog een dagje rustig aan doen en dan heel vroeg naar bed... Maandag heel vroeg op...