Dag 20

Vanmorgen om 5.30 uur op en om 6.00 uur op weg naar Nanaimo om ons op de veerboot naar Vancouver te zetten. We ontbijten onderweg in de camper op een parkeerplaats voor een winkelcentrum in Campbell River. Om 10.30 uur zit ze op de boot en rijden wij richting Ucluelet en Tofino via highway 4. We lunchen bij het info centrum van Port Albani. De temperatuur is inmiddels aardig opgelopen tot een graad of 29. Puffen in de zon, dus wij zoeken een picknickmand in de schaduw... We lopen nog even het info centrum binnen voor de camping bij Ucluelet en Tofino, terwijl een zeer aanhalige langharige kat ons kopjes komt geven. De medewerkster van het info centrum vertelt dat ze pas vanmorgen is aan komen lopen en ws. nogal hongerig is. Helaas kunnen we haar niet meenemen. Omdat Het ZO DAG Is En Mooi Weer z Ij in alle touristisch bezienswaardigheden enorm druk en we besluiten daarom deze voor nu te laten wat het is en deze op de terugweg te bezoeken... We rijden in een ruk door naar Ucluelet, eerst naar de stadscamping en dan toch maar door naar de camping in de haven, waar we ons plekje vinden, pal aan het water... We staan nog maar net of de eerste zeeleeuwen zwemmen al langs en de hetjes staan alweer achter ons de te grazen. We drinken een kopje thee en gaan dannop verkenningstocht in het dorpje. Fish en chips is het doel en die vinden we uiteindelijk in de pub, Eagles Nest, op onze kampeerplek. We bestellen een pincher bier, een flinke (plastic) kan met het plaatselijke bier en heerlijke Fish en chips. De vis is supervers, net uit de haven ws. En de patat zelf gemaakt. Overal hangen tv's, maar wij hebben uitzicht op zee. Na ons heerlijk etentje, maken we nog even een praatje met onze buren en gaan dan nog voor een heerlijk ijs(je) in het dorp... Als we terugkomen zijn in de bergen en een gedeelte van de zee verdwenen in de zeemist...