Dag 24

Om 6.30 uur uit de veren, om 7.00 uur on the road, om 8.30 uur op de boot richting Horse shoe bay. Daar nemen we route 99 naar Squash en Whistler. Vlak na Brittannia Beach bezoeken we de Shannon falls. Deze waterval is zo'n 400 jaar oud en stort 335 met naar beneden. M'n vriend en schoonzus klimmen 550 meter omhoog om Stawamus Chief te bekijken. Ik doe met mijn zwager een tukje in de zon op de picknick-plek... De klim n aar de top bleek pittiger dan gedact, langs kettingen en ladders, maar het uitzicht was geweldig en dus de moeite waard. We rijden verder naar Wistler en Nairn falls... De korte wandeling loopt langs de turquase rivier en de watervallen is stroomt met geweld naar beneden tussen de rotsen. Het is al wat later op de middag en de zon verlicht de waterval zo dat er een regenboog ontstaat. We ver ogen onze weg op route 99 door het Coast mountains. De weg begint in een lieflijk dal met talloze boerderijtjes. Iedereen heeft veel land en dus ook veel troep, maar de huisjes met verranda's zijn schattig. We passeren nog een native nederzetting waar de troep alleen nog maar erger is. Daarna verandert het landschap en wordt de vallei nauwer en de bergen ruiger en hoger. Bij Joffrey Lake, dan zijn we inmiddels op 1200 meter hoogte en stappen we uit om de nabij gelegen gletsjer te bekijken. De lower lake is turquase en ligt prachtig midden tussen de bomen. De gletsjer ligt mooi in de zon. We pakken de route weer op en we vallen van de ene prachtige panorama-view naar de andere... Bijna bij Lillooet doemt er een massief op dat loodrecht naar beneden loopt. Er staan alleen bomen op de top en de avondzon kleurt de rotsen oranje-rood. Dan rijden we Lillooet in en is het al 20.30 uur. We zien een campground midden in het dorpje. Het lijkt een aftandse bende, veel gravel en geen personeel meer op het kantoortje. Maar voor ons is het prima! We hebben stroom en water op de plek en een warme douche en schone wc's in een oud gebouwtje. Na een kopje soep met brood, loop ik nog even naar de wild stromende Fraser-rivier en dan gaan we lekker naar bed. Het leek wel gisteren dat we op de boot zaten, zo veel hebben we vandaag gezien en gedaan....