Dag 4

Vanmorgen allemaal vroeg uit de veren... We gaan de Crypt Lake Trail doen. Overvaren met een bootje van Waterton town en daarna 17 km hiken, met een hoogte verschil van 700 meter... We hebben er zin, stokken mee, havermoutpap achter onze kiezen en bepakt met water en bavarage. .. Om 8.30 uur zitten we in de camper en we zijn nog geen eens de camping af als een zwarte beer, op z'n dooie gemakje de weg oversteekt op nog geen 20 meter van de camper vandaan. Onze eerste beer!!! Omdat de boot pas om 10.00 uur gaat, bezoeken we nog even de watervallen in Waterton ton en drinken we snel een bakkie koffie... We zijn precies op tijd voor de boot en beginnen vol goede moed aan de tocht. Bij de eerste waterval nemen we even een korte pauze. We boffen met het weer, helder blauwe lucht en 19 graden... Het wordt daarna mooier en mooier, we komen op de boomgrens. De zon blijft schijnen en we zweten ons een rotje... Over rotsen gaat het pad en we zien de volgende waterval die van een overhangende rots naar beneden stort. Dan wordt de trailer onderbroken Door sneeuw, we waren al gewaarschuwd. Daar houdt het voor ons op, de trailer is niet meer te volgen, dus het laatste stukje van de trailer houden we vorm gezien. We dalen af en nemen een kleine omweg, die ons weer trakteert op watervallen, snel stromende beken, prachtige bloemen enz. We lopen wel flink Door want om 17.30 uur komt de boot ons weer ophalen. Na nog een flinke tochtkomen we eindelijk aan bij ons beginpunt. We zijn zo bezweet dat we in ons ondergoed het begeer induiken en er klappertanden weer uit springen. Maar we zijn heerlijk opgefrist en we drogen op in de zon. Een klein bootje met twee roodbaardige Canadezen komen ons weer ophalen. We besluiten om op de plaatselijke camping te gaan staan aan het bergmeer... Het veld zit vol grond eekhoorns en de gaten die zij graven voor hun holletjes. We zetten de tent tussen de holletjes en na een heerlijke soep van onze (schoon) zus storten we in...