Dag 9

Vanmorgen de wekker gezet om naar Emerald Lake te rijden voor een hike. .. We staan er om 9.10 uur. De zon staat toch al hoog aan de hemel en de temperatuur is prima... We beginnen aan de wandeling rondom het meer en slaan aan de overkant van het meer af naar links, richting de berg op weg naar Yoho Lake. Het eerste stuk lopen we over een vlakte van stenen, stroompjes en dennen. Over het water liggen dikke planken waar we overheen kunnen lopen... Bij het begin van de berg gaat het al een beetje omhoog, maar daarna wordt hetval snel behoorlijk stijl. .. Het landschap is erg afwisselend, rotsen, bomen, zandpaden enz... We komen hoger en hoger, als we omhoog kijken zien we verschillende watervallen en achter ons het helder blauw/groene meer... We vinden een lunchplek langs een spleet tussen de rotsen waar het water naar beneden komt denderen... Dan gaat het weer omhoog to we de eerste sneeuw tegenkomen... Nog gaat het verder tot we uiteindelijk de trail niet meer kunnen vinden door de sneeuw... Het was een flink pittige tocht en, ondanks dat we het jammer vinden dat we het meer niet halen, vinden we het ook wel weer genoeg geweest. We dalen af en hervatten de weg rond het meer. Ook dan is de omgeving weer afwisselend, we komen nu in een moerasgebied met veel mos... Als je niet beter zou weten dan zou je denken dat er overal aardmannetjes onder vandaan zouden kunnen komen. Het uitzicht over het meer blijft prachtig... Om 15.00 uur stappen we na een kopje koffie weer in de camper. We vinden een camping net na Golden en we kijken uit naar een warme douchen, want gezweet hebben we... Overigens is het klimaat een stuk warmer dan in de bergen dus genieten we van een biertje in de zon...