• Dag 27

Weer naar huis!

Vanmorgen om 06.10 geland op Schiphol. Samengevat een prachtige reis gehad.
    Onze laatste dag in Naples hebben we lekker in de Spa van het hotel doorgebracht en eigenlijk ook vanmorgen om 10.00 uur Amerikaanse tijd, vertrokken naar Miami voor onze terugvlucht. Als je een eindje op de Interstate ...

• Dag 25

Naples

Oké, vandaag naar de eilandjes Sanibel en Captiva. Deze liggen recht tegenover Fort Meyers, 32 mijl van Naples, ruim 1 uur rijden. Geen probleem zou je zeggen maar er waren er meer die er zo over dachten. De file begon al ver voor de brug naar Sanibel. Wij hebben doorgezet ...

• Dag 24

Van Sarasota naar Naples

Gisteren onze laatste dag in Sarasota, lekker rustig, ochtend in de zon, middag en avond samen met Camy en haar vrienden doorgebracht. Vandaag naar onze laatste bestemming van deze reis Naples.
    Naples ligt naar het zuiden toe, ongeveer 100.mile van Sarasota, ook aan de kust. De rit ernaar toe ...

• Dag 22

Zon, zee en strand

Weinig update vandaag, heerlijk rustig aan gedaan, lekker aan het zwembad, wandelen langs het strand en kruiden scoren op St.Armands Circle. St.Armands Circle is ontstaan naar het idee van John Ringling, de man die Sarasota op de kaart heeft gezet en ook ontzettend veel voor de stad heeft ...

• Dag 21

Shop till you drop!

Yes, vandaag shoppen in de outlet... Waar zat dat ook alweer??? Gelukkig wisten we de weg waar de outlet tegenaan ligt, maar het eind was toch wel erg ver!!!, oké na 35 mijl gingen er diverse lampjes aan...Outlet Ellenton, net na het water aan Interstate 75! Rob is geen ...

• Dag 20

Clearwater Marine Aquarium

Voor wie de film of films Dolphin Tale 1 en 2 hebben gezien zal de naam Clearwater Marine Aquarium bekend voorkomen. Het is het Aquarium waar de beide films voor het grootste gedeelte zijn opgenomen en waar de hoofdrolspeelster Winter met haar vrienden Hope en Nicolas woont. Winter is de ...

• Dag 19

Wasdag in Sarasota

Zoals ik al in de titel laat blijken, weinig nieuws vandaag..de was, na 14 dagen geen onnodige luxe, dusss.... op naar de laundry en dryer. Verder genoten van het mooie, warme weer en 's avonds lekker uit geweest met vrienden van Camy uit New York. Het was zo gezellig ...

• Dag 18

Bijkomen

Vandaag weinig gedaan, lekker uitgeslapen en het hotel verkend. Als we de deur van onze kamer open doen, zien we de Golf van Mexico. We zitten aan het strand. Camy was om 11.00 hier en lekker bijgekletst, bij het zwembad gelegen en laat in de middag naar St Armands ...

• Dag 17

Reisdag Las Vegas naar Sarasota

Eigenlijk weinig te vertellen, de hele dag gereisd. Om 9.15 op het Caran airport Las Vegas om om 12.15 naar Atlanta te vliegen. Aankomst 18.40, we zijn 3 uur dichter bij Nederlandse tijd! 20.30 aansluitende vlucht naar Tampa, Florida, aankomst 21.45, ja we hadden de ...

• Dag 16

Las Vegas

Vandaag geen rondvlucht gehad boven de Grand Canyon omdat gistermiddag een helikopter van de maatschappij is neergestort met 3 doden en 4 zwaar gewonden. Begrijpelijk, veiligheid boor alles.
    Dus op naar Las Vegas via route 66. Gedurende 76 mijl hebben we deze route mogen volgen..leuk maar wat een desolaat ...

• Dag 15

Tusayan

Over Tusayan valt weinig te vertellen, het bestaat uit een rechte weg hotels en restaurants. Koop hier geen souvenirs, ze vragen de hoofdprijs. Het ligt bij de Grand Canyon en men leeft hier van het toerisme. Morgenochtend hebben we hier een rondvlucht met een helikopter. Het is ook koud want ...

• Dag 13

Sedona

Vandaag een dagje in Sedona geweest, fantastisch. Vanmorgen met een jeep en gids de outback in geweest. Kom je daar toch nog een toerist tegen met zijn eigen auto...niet te geloven, yes it's a rental, dus die mag je naar z'n grootje rijden? Maar goed, zo indrukwekkend, zie maar ...

Apache Trail

Zoals ik gisteren al zei, vandaag een lange reisdag maar wat voor een....een compleet spektakel, gedurende bijna 40 mijl, onverhard, van de ene haarspeldbocht naar de andere, dicht tegen de rotsen of afgrond. Je wist van gekkigheid niet meer waar je nu een foto van moest nemen. De Apache ...

• Dag 12

Tucson White Stallion Ranch

Zoals gezegd, vandaag nog een heerlijke dag op de Ranch gehad en ja mijn angst voor paarden is een heel stuk minder, ik durf nu zo op ze af te lopen en te aaien. Vanmiddag een hayride gedaan met alle gasten die hier waren. Met z'n allen op de hooiwagen ...

• Dag 11

White Stallion Ranch Tucson

Wat zal ik vertellen? Het is hier zo leuk en voor ons een hele nieuwe ervaring. We worden hier de hele dag bezig gehouden en zowat de rug van het paard opgeduwd. Rob heeft zijn eerste paardrijles gehad en ik ben al aardig over mijn angst heen. Heb Reeno gepoetst ...

• Dag 10

Dessert

Vandaag een lange reis van San Diego naar de White Stallion Ranch in Tucson gehad. Een rit van 398 mijl, durende bijna 6 uur + een uur tijdsverschil...ja, ja we zijn een uur dichter bij Nederland.
    Er valt weinig te vertellen...bergen bestaande uit rotsblokken en woestijn afgewisseld met af ...

• Dag 9

San Diego

Vandaag met de old town trolley op pad geweest...alle wijken van San Diego doorkruist, heel leuk om te doen. Het Balboapark was prachtig...2x zo groot als Central Park New York, met musea, de San Diego Zoo, mooie gebouwen en het grootste buitenorgel met 5.000 pijpen. Iedere zondag ...

• Dag 8

USS Midway

Vanmorgen vroeg op pad naar San Diego, niet zo ver van LA en eigenlijk één rechte weg naar het zuiden. Het was heiig vanmorgen en om half een waren we in San Diego...de USS aircraft carrier Midway was snel gevonden in de haven en daar ging ik weer van ...

• Dag 7

Beverly Hills

Wat gigantisch groot is de oppervlakte van LA! Je doet er echt bijna 2 uur over om van de ene naar de andere kant te komen...en dan het verkeer, freeways met 5 tot 7 banen is gewoon en dan staat het nog stil. Vanmorgen zijn we begonnen bij het ...

• Dag 6

Rit naar Long Beach

Voordat we vanmorgen op pad gingen zijn we eerst naar de Monarch vlinders gaan kijken bij de Monarch butterfly grove. De wildlife guard die we gisteren bij de zeeolifanten ontmoetten zou hier vandaag ook zijn. De vlinders overwinteren hier en hangen in grote trossen aan de bomen. Als je omhoog ...

• Dag 5

Pismo Beach

Schitterende rit...vanochtend tot aan Big Sur Lodge gereden, geheel langs de kust en terug...want een stuk van de highway 1 is afgesloten, maar wat mooi en indrukwekkend. We kregen nu ook de kans om een stukje achterland te zien. Heuvelachtig en wat een akker- en wijnbouw, enorme velden ...

• Dag 4

Monterey

Allereerst, gisteren even niks, was zo ziek dat ik de hele dag in bed gelegen heb. Maar ben er weer...en beloond met een schitterende tocht naar Monterey, we.leuke plaats met ook al een Fishersman Warf, nu uit de tijd van de walvisvaart. Als je jezelf dit bedenkt, ruik ...

• Dag 2

Fishersman Wharf

De oude vissershaven Fishersman Warf is een leuk stukje om te lopen, allemaal restaurantjes, veel kitsch winkeltjes en een beroemd en bekend gebied aan de baai van San Francisco. Zelf vonden wij Pier 39 een stukje verderop leuker. Met de vele gekleurde, houten huisjes, waarin veel winkeltjes en restaurantjes, net ...

• Dag 1

San Francisco

Vandaag alleen maar gereisd eigenlijk, rustige vlucht, maar wel een lange zit, 11 uur, maar goed als je jezelf er op instelt valt het wel mee.
    Na de landing om 12.20 lokale tijd, de incheck op het vliegveld en een taxirit naar ons hotel, konden we zeggen San Francisco ...