Dag 13

Zondag 25 juni
We gaan WellsGray Park weer verlaten en op weg naar Jasper National Park.
Onderweg staat ons nog een mooie excursie te wachten.
We hebben eerst nog lekker ontbeten in de Lodge en afscheid genomen van deze vriendelijke mensen.
Om 9 uur waren we onderweg naar de Blue River Safari in de hoop om daar beren te zien.
Onderweg zagen we weer zo veel mooie dingen, het is sprookjes achtig mooi. Vlak voor de Blue River zag Leo een zwarte beer aan de overkant van de weg , we konden daar stoppen en mooie foto's maken. Beer 1 voor vandaag stond op de teller, en de safari was nog niet eens begonnen. We konden om 12.15 uur met de Safari mee. Het was prachtig weer vandaag. Van te voren nooit gedacht dat het hier 30 graden zou worden. De gids op de boot vertelde dat dit de warmste dag tot nu toe was, dus dat troffen we.
We hadden een prachtige plek voor in de open boot en na ong.een half uur zagen we de eerste zwarte beer. We konden mooi dichtbij komen.Toen weer verder gevaren en daar zagen we de 2e beer, deze was echter lastig op de foto te zetten. Daarna legden we de boot aan een steiger vast en konden we naar een hele mooie waterval toe lopen. Wat een leuke extra!, op de terugweg zagen we nog een beer , echter deze dook snel het bos in.
Vlak voor we weer terug waren hadden we nog een mooi zicht op het nest van een zeearend, er zat 1 jong op het nest , helaas was papa Eagle aan het vissen, dus die hebben we niet gezien.
Tegen 2 uur waren we weer terug , wat hebben we genoten van deze excursie.
Toen snel weer in de auto gestapt, om de laatste 200 km.naar Jasper af te leggen. Autorijden vinden we nog steeds een feest hier! Wat was het een mooie route, het uitzicht op Mount Robson was overweldigend, wat een enorme berg. We zitten hier duidelijk in het hogere gedeelte van de Rockies.
In Alberta is het een uur later, en toen we Alberta binnen reden zagen we de klok in de auto een uur vooruit springen, zo grappig, opeens was het al half 6.
En aangezien het bij ons op het eind van de rit altijd mis gaat, hier dus ook weer, deden we er nog een uur over om ons hotel in Jasper te vinden.
We misten onze navigatie hier, omdat we in WellsGray Park de nieuwe kaarten niet konden downloaden bij gebrek aan internet.
Maar de beloning was er weer - wat een prachtig hotel , direct aan het Pyramid Lake gelegen. Wat een mooi uitzicht over het meer, en nog steeds 30 graden !!
En we zijn blij dat we weer WiFi hebben!
Dan kunnen we Inge feliciteren (we zijn opgebleven tot 11 uur - in Ned. 7 uur 's ochtends ) met haar 29e verjaardag!
Het lukt momenteel niet om de foto's van Leo's i.phone op de i.pad te synchroniseren - dus die houden jullie tegoed!