• Dag 22

Het einde komt in zicht

Vanochtend hebben we dan helaas onze koffers moeten inpakken, we leveren onze camper dan pas morgen in maar vannacht logeren we in een hotel vlakbij het verhuurstation van de camper. Toevallig sprak Barney afgelopen week een oud teamgenoot van het zaalvoetbal die voor studie naar San Francisco is verhuisd. De ...

• Dag 21

Yosemite park

Nog een laatste dagje genieten van een mooi nationaal park. Gelukkig hebben we rustig kunnen slapen en zijn we niet wakker geworden van een beer. Voorgenomen om een aantal wandelingen te doen, die behoorlijk pittig zijn. De eerste was richting de Yosemite Falls, een best wel zware stijging die we ...

• Dag 20

Vandaag op weg naar Yosemite park, de plaats waren beren ook leven en er een kans is dat je oog in oog zou komen te staan. Vandaar dat er natuurlijk allerlei veiligheidsmaatregelen genomen moeten worden. Yosemite is enorm groot en voor wij vanaf (een van de ) entree bij onze campground ...

• Dag 19

Mammoth Lakes

Vandaag een heerlijke rustdag, we hebben eerst lekker uitgeslapen en rustig wat gelezen en foto's bekeken en bijgewerkt. Later op de dag zijn we nog gaan bbqe en waren we allebei weer wat uitgerust.

• Dag 18

Las Vegas naar Mammoth Lakes

Nog snel hebben we vanochtend geprobeerd geld te winnen in Las Vegas maar helaas hebben we een klein beetje verloren. We hadden ook niet veel tijd meer omdat we Las Vegas weer gingen verlaten om terug te gaan naar Californie. We vetrokken weer met onze camper naar Mammoth Lakes, eigenlijk ...

• Dag 17

Las Vegas

Na een lange nachtrust werden we wat later dan verwacht wakker en zijn we in ons hotel wat gaan ontbijten. Waarna we weer verder gegaan zijn met de hotels bezoeken. Vandaag zijn we o.a. in het Venetian geweest waar grachten en gondels nagebouwd zijn om Venetië voor te stellen ...

• Dag 16

Na alle rust en mooie natuur is het na vandaag dan toch even gedaan met de rust we gaan naar Las Vegas! Helaas was highway 9 bij Zion gesloten geweest ivm hevige regenval en overstroming en hebben we geprobeerd vandaag deze toch nog te bezoeken alvorens we naar Las Vegas ...

• Dag 15

Zion

Gelukkig hoeven we vandaag niet zo ver te rijden, vanuit Bryce Canyon rijden we naar het volgende nationale park Zion. Eerst hebben we even geluncht op de camping en ons klaargemaakt om te gaan wandelen in het park. Met de shuttle-bus konden we vanuit de camping naar het park. Op ...

• Dag 14

Bryce Canyon

Een hele andere Canyon dan de Grand Canyon, dat was onze eerste indruk vooral omdat deze stukken kleiner is. Maar zeker ook prachtig om te zien, vooral de kleurafwisseling is erg bijzonder. Wat vooral leuk is aan Bryce Canyon is dat je veel makkelijker de Canyon in kunt en ook ...

• Dag 13

Vandaag hadden we een excursie gepland in Page naar de Antelope Canyon (een kloof gecreëerd door hevige regenvallen), dit had Jan Doets al voor ons gereserveerd i.v.m. de keuze van het tijdstip. Volgens ervaringsdeskundige is de excursie rond het middaguur altijd het mooiste door de lichtinval. Helaas was ...

• Dag 12

Vandaag gelukkig een wat kortere reis vanuit Monument Valley in Utah weer terug naar Page in Arizona. Hier zijn we naar de Horseshoe Bend geweest, hier stroomt de Colorado rivier (die ook door de Grand Canyon loopt) in een bocht wat de vorm aanneemt van een hoefijzer. Prachtig om te ...

• Dag 11

Helaas alweer de laatste dag van de Grand Canyon, het was een prachtige ervaring we konden allebei geen genoeg krijgen van de uitzichten hier. Vanuit Grand Canyon in Arizona zijn we naar Monument Valley in Utah gegaan. Van vroeger uit is dit gebied van de navajo bewoners, of wel in ...

• Dag 10

Hiep hiep hoera vandaag was Mandy jarig, een hele speciale verjaardag om dit te mogen en kunnen vieren in de Grand Canyon. Voor iedereen die zijn felicitaties heeft uitgebracht nogmaals bedankt!! Normaal zou je lekker lang in bed blijven liggen en rustig aan doen op je verjaardag maar wij hadden ...

• Dag 9

Vanuit Needles zijn we richting Grand Canyon vertrokken wat een hele mooie weg was om te rijden. Onderweg zijn we nog even gestopt bij de Walmart om wat boodschappen te doen en hebben we de eerste indrukken van de Grand Canyon gedaan.

• Dag 8

Vanuit Malibu zijn we richting Santa Monica gereden om hier een stuk over de pier te lopen en daarna richting Hollywood en Beverly Hills te rijden. In Hollywood is het vooral de lange straat met de walk of fame en vooral veel winkels met souvenirs. Beverly Hills hebben we natuurlijk ...

• Dag 7

Vandaag een dagje geen camper rijden (voor Barney) en vooral veel ontspanning in Universal Studio's. Wat een gigantische drukte, met gemiddeld 45-60min wachttijd (zelf oplopend tot 90min) per attractie was het moeilijk om alle attracties in een dag gezien te krijgen. Daarom hebben we de leukste er natuurlijk uitgezocht. We ...

• Dag 6

Vandaag vertrokken we vanuit Pismo Beach naar onze camping in Malibu (net voor Los Angeles). Helaas begon de dag ook wat bewolkt maar dit trok gelukkig in de loop van de dag weer weg. Met nog steeds een stuk van Highway 1 langs de kust zijn we rustig aan vertrokken ...

• Dag 5

Eindelijk na een lange tijd kunnen we weer wat van ons laten horen en zien, inmiddels zijn we alweer aan het afronden en gaan we onze laatste week in. De meeste 'grote' attracties en highlights hebben we inmiddels al gehad.
    Dag 5 was een dag waarop het helaas erg bewolkt ...

• Dag 4

We waren er vroeg bij vandaag, want om 8.00u mochten we onze camper gaan ophalen. Daar gekomen was het eerst een papierwerk om alles in orde te brengen en kregen we daarna uitleg over de camper. Een uurtje of 3 later vertrokken we dan ook pas, wat heel spannend ...

• Dag 3

San Francisco

Gelukkig was vandaag in de loop van de middag de mist een heel stuk weggetrokken waardoor we toch de Golden Gate bridge helemaal hebben kunnen zien. We zijn weer op de hop on hop off bus gestapt om dan nu ook eens uit te stappen bij bijzondere highlights. Als eerste ...

• Dag 2

Dag 2 (zaterdag 30 juli) :
    Het begon vandaag allemaal erg mistig, wat voor San Francisco heel normaal is. De inwoners zeggen zelfs dat augustus, frogaugust is gezien de mist die er zo goed als dagelijks is. We hebben vandaag de stad eens goed verkend met de hop on hop off ...

• Dag 1

San Francisco

Dag 1 (vrijdag 29 juli):
    Na een heerlijke nacht geslapen te hebben bij van der Valk, zijn we om 10.20 vertrokken vanuit Schiphol met KLM richting San Francisco. Een prima vlucht, heerlijke vliegtuigmaaltijden en snacks en onbeperkt drinken. Op het laatst hadden we wel een beetje turbulentie wat ons ...