Dag 15

Sedona - Grand Canyon - Las Vegas

Dag 14. Vandaag staat ons n spectaculaire dag te wachten. In Sedona gaan we op jeep safari. Anderhalf uur het rode gebergte in. We hebben een privé rit met John als chauffeur/gids. Wat n belevenis. 45 minuten omhoog en 45 minuten naar beneden. We hebben geen trilplaat nodig om af te vallen. En Pieter zijn rug zit weer in model. Maar wat mooi, dit was ook weer n oude handelsroute. Ze doen niks aan onderhoud, zodat zo weinig mogelijk voertuigen deze route gebruiken. De natuur blijft zoals die is. Om half 12 rijden we in twee uur naar de Grand Canyon. Dit is de top van het Colorado Rif waaronder ook Sedona valt. Alleen de Grand Canoyn is 4x zo diep als het dal waarin Sedona ligt. En inderdaad wat n diepte. Wat mooi en adembenemend. Werd er stil, en n beetje emotioneel, van. We hebben eerst de bus genomen naar de South Rim en daarna met de auto naar Desert View gereden, in het oosten, om hier de zon onder te zien gaan om 19.21 uur. Onderweg zien we nog n eland en wat rendieren. We hadden n klein beetje pech dat het bewolkt was, maar toch was het schitterend. Dag 15. Om naar Las Vegas te gaan moeten we 65 mijl terug op dezelfde weg die we de dag daarvoor gereden hadden. Daarna hebben we de afslag gepakt naar Route 66. Een half uurtje om, maar als we er toch zijn.... Dit viel n beetje tegen, we hebben maar 3 oude gebouwen gezien van de oude Route 66. De begroeiing wordt al minder, en we naderen Nevada. Dan is daar in een meer de Hooverdam, maar voor we er erg in hebben zijn we er al voorbij. We besluiten maar om door te rijden. En zoals iedereen zegt, doemt dan in de woestijn Las Vegas op. Wat n gebouwen. Je kijkt je ogen uit. We verblijven hier 2 nachten op de Strip in hotel New York New York. Een stad in een stad. Super. We krijgen n kamer op de 25 ste verdieping en zien het beginpunt en de 1e val van de rollercoaster. We hebben de wagen weglaten zetten met de valetparking en de koffers worden netjes afgeleverd op onze kamer. Lekker lux. We kunnen niet wachten en gaan het hotel van binnen bekijken. Je weet niet wat je ziet. Heel veel gokkasten en mensen en gokkasten en mensen. We lopen over de weg en gaan binnen bij onze buurman Excalibur, vandaar uit naar het Luxor en daarna naar Mandalay Bay. De een nog mooier en imposanter dan de andere. We kijken onze ogen uit. s-Avonds lopen we via andere hotels waaronder het Bellagio, met de fonteinenshow, naar Caesars Palace om de kaartjes van Aretha Franklin op te halen. Maar.... ze heeft n aantal dagen geleden de show geannuleerd wegens ziekte. Balen. Wat n domper. We zijn ff een tijdje van slag af. Dan maar bij bij het Hardrock Cafe eten, kunnen we dat ook weer van ons lijstje afstrepen. Daarna nog even lekker rondlopen op de Strip, want de temperatuur is nu aangenamer dan overdag. Pieter en Rachell maken n avondrit met de Rollercoaster, want dat kan niet tot morgen wachten.