Dag 7

SF - Carmel - Pismo Beach

Dag 6. We waren heel vroeg wakker, you know why. We werden wakker gebeld om 04.52 uur door onze lieve dochter Michelle. Ze had verkeerd geteld en dacht ook dat het 7 uur tijdsverschil was ipv 9. Was wel fijn om haar even aan de telefoon te hebben maar we konden niet meer slapen. Ik heb liggen i-padden en Pieter had tijd om de boekjes van Jan Doets door te kijken. Na een lekker ontbijtje in The White Horse, zijn we de wagen op gaan halen. Na t inchecken naar de 2e verdieping wagen 266. En wat staat daar, een hele grote witte Cadillac. Je snapt wel dat ons Pietje in de wolken is. Maar om SAN Francisco uit te komen is n ander verhaal. Bah bah. Ik had de zenuwen. Eenmaal op de Highway 1 kon ik opgelucht ademhalen. We moesten 196 km afleggen, een mooie afstand om te wennen aan de wagen. Via Monterey naar Carmel. Het stadje waarvan Clint Eastwood burgemeester is geweest. Het zijn net Hans en Grietje huisjes. Onze hotelkamer was nog niet klaar, dus we zijn eerst de 17 Mile Drive gaan rijden. Langs allemaal mooie plekjes waaronder The Lone Cypress, Pebble Beach het mooiste Golf Resort ter wereld en een rots helemaal vol met zeehonden. Aan t einde van de middag hebben Pieter en Rachell nog lekker gezwommen in het zwembad van ons Hans en Grietje Hotel. Na een van de meest lekkere hamburgers ooit gegeten te hebben vielen onze oogjes vroeg dicht.
Dag 7. Na n heerlijk ontbijtje op de hotelkamer zijn we aan de 2e rit op Highway 1 begonnen met bestemming Pismo Beach, 234 km. Ze raden aan om deze route na de middag te rijden ivm de mist, maar dat duurde ons te lang want ik had beloofd aan Rachell dat we vandaag zouden gaan shoppen. Dus sommige uitzichten waren nogal mistig. Wel jammer, maar we hebben genoten. Wat een andere wereld. Ruige kusten, bossen, bergen teveel om op te noemen. We zijn ook gestopt bij Point Piedras Blancas, hier komen het hele jaar duizenden zee-olifanten op het strand liggen om in 1 maand tijd te vervellen. Heel mooi om te zien. Je ruikt ze wel. Dit was onze laaste stop, dus op naar het hotel de Oxford Suites. Een heel mooi Spaans achtig hotel in dezelfde straat als de outlet. Dus koffers op de kamer en weg. Rachell werd helemaal hyper toen ze al de winkels zag. Uiteindelijk hebben we geshopt bij: Guess, Tommy Hilfigger, Ralph Lauren en Calvin Klein. En jahoor ons Pietje heeft n glossie (voor de niet Bosschenaren is dat een horloge) gescoord. Hij mocht er deze vakantie 1 uitzoeken, dus daar ben ik al mooi vanaf. Morgen gaat de reis naar de stad van de celebraties. L.A. here we come.