Dag 13

Tuscon - Sedona

Dag 12. Vandaag gaan we alleen in de ochtend wat dingen ondernemen, en de rest van de dag aan het zwembad liggen. Dat was de bedoeling. Maar het weer gooit roet in het eten. Het waait hard en het begint zelfs te regenen. Dus maar rustig aan gedaan en rond 10 uur naar een shoppingmall gereden. Daar lekker zitten ontbijten bij een supermarkt, en daarna even de mall ingelopen. Totdat we op een winkel stuiten van Michael Kors, toen was Rachell niet meer te houden. Wij naar binnen, en n half uur later komt Madam naar buiten met 2 paar schoenen (ze kon niet kiezen) en n telefoonhoesje. Helemaal heppie de peppie. Daarna zijn we naar het Saguaro National Park gereden. We hebben nog nooit zoveel cactussen bij elkaar gezien. Hier hebben we een scenic drive gedaan van 6 Mile. Na de drive zijn we naar het hotel gereden en lekker bij het zwembad gaan liggen. De lucht was opengetrokken en we hebben heerlijk liggen zonnen en gezwommen. 's-Avonds hebben we gedineerd bij KFC (Rachell's favoriete restaurant).
Dag 13. Vandaag vertrekken we na 2 heerlijke dagen naar Sedona. We gaan niet rechtstreeks maar rijden de Apache Trail, een oude handelsroute van 40 Mile die gedeeltelijk onverhard is. Geweldig wat een belevenis. Spectaculaire uitzichten, n oud goudmijn stadje, n afdaling van 460 meter, meren die zijn ontstaan omdat ze de Theodore Roosevelt dam hebben gebouwd van meer dan 30 kilometer. Onvergetelijk. Maar watwaren blij toen we weer op het asfalt zaten. Voordat we in Sedona aankwamen hebben we Montezuma Castle bezocht. Hier hebben, op 21 meter hoog in de rotsen, indianen een dorp gebouwd in de bergwand. Vanavond hebben we heerlijk gegeten bij de Italiaan (hadden we een keer zin in). In Sedona hebben we een hotel met uitzicht op de rode rotsen. Echt gaaf. Morgenvroeg gaan we daar met de Jeepsafari naar toe. Spannend....