Dag 14

Vanochtend weer heel vroeg wakker, 6:45 uur.
Vanuit ons slaapkamer raampje zagen we de zon opkomen boven de bergen.
Michel ging eruit om koffie te zetten, want daar begint voor ons allebei de dag mee.
Om de hoek van de camping zat een klein vliegveldje waar je voor $ 39,- een helikoptervlucht kon maken .
Een vlucht over de Grand Canyon lijkt ons wel wat dus we gaan effe kijken wat er mogelijk is.
De vlucht van $ 39,- duurt 3 minuten….!!! Ze hebben er ook nog 1 van 6 minuten die kost $ 69,- en 10 minuten kost $ 119,- Je vliegt dan over Lake Mead, Hooverdam en een klein stukje Colorado river. Dat gaan we niet doen…..
Verderop zit nog een groter vliegveldje daar kun je naar de Grand Canyon , tocht duurt een uur ongeveer voor $ 339,- p.p.
We vinden dit te duur dus geen helikoptervlucht dit keer.
Eerst nog tanken en boodschappen halen en dan kan de reis naar Death Valley beginnen. 240 km.
We rijden om 10 uur ongeveer weg en verwachten rond half 1 bij onze camping aan te komen.
We rijden onder Las Vegas langs en zijn al snel weer in de dessert beland.
Om 12 uur rijden we Death Valley national park binnen.
Eerlijk gezegd dacht ik dat Death Valley een droge dorre woestijn was waar niet veel te zien is, maar dat is zeker niet zo.
Het is een prachtig gebied met bergen in allerlei kleuren en vormen.
Ik heb weer zoveel foto’s gemaakt ! Om 15:00 uur zijn we op onze camping en omdat we vrij vroeg zijn besluiten we om nog een paar sightseeings te gaan doen.
We willen sowieso naar badwater, dat is een groot opgedroogd zoutmeer en tevens het laagste punt van heel Amerika. ( 44meter onder zee niveau) het is ongeveer 25 km rijden en als we onderweg nog wat interessants tegenkomen stoppen we daar ook. Badwater was echt heel bijzonder om te zien. Je parkeert je auto en dan loopt er een breed zoutpad van ongeveer 1 km naar het meer.
Het was bloedheet en we belsoten om niet over dat pad te gaan lopen, maar te fietsen….. Iedereen die er liep keek ons een beetje raar aan, wij dachten dat ze gewoon jaloers waren om dat het met de fiets natuurlijk veel aangenamer is dan om in die hitte te lopen. Paar leuke foto’s gemaakt en snel weer terug fietsen, op naar het zwembad bij onze c amping.
Halverwege de terugweg werden we staande gehouden door een parkranger, wat bleek, je mocht daar helemaal niet fietsen !!
Hij was gelukkig nog jong en een beetje bleu dus hij voelde zichzelf een beetje opgelaten dat ie ons aansprak.
1000 maal excuus …. We hadden het echt niet gezien ! Samen met de ranger liepen we vervolgens terug naar de parkeerplaats. Hij stamelde dat ie ons geen boete zou geven maar toch echt nog even onze paspoorten wilde controleren, wat wij geen probleem vonden.
Hij nam ze mee naar zijn auto en dat duurde best wel lang. Na10 minuten kwam hij weer terug. We kregen nog een stevige reprimande en moesten echt goed begrijpen dat wandelpaden er zijn om te wandelen en niet om te fietsen. Nogmaals onze welgemeende excuses aangeboden en toen mochten we gaan . Nu met gierende banden naar het zwembad !
De duik was heeeeerlijk na zo’n warme en spannende dag hahahaha.
Eenmaal terug bij onze plek ging Michel natuurlijk weer fikkie stoken en hebben we weer ge BBQ ed. Dit keer was het geen succes. We hadden te weinig kolen en de biefstuk was iets te dik gesneden. Jammer maar helaas.
We hadden een gezamenlijke vuurpot dus er kwamen nog 2 meisjes bij ons zitten, en onze Nederlandse buren schoven ook aan.
Gezellig gekletst onder een werkelijk prachtige sterrenhemel. Zoveel sterren heb ik nog nooit gezien. Echt heel bijzonder.
Om half 10 kwam de maan tevoorschijn met als gevolg dat de sterrenhemel iets minder werd, maar het was nog steeds een prachtig gezicht. Om 10 uur zijn we naar bed gegaan.
Morgen ochtend gaan we in Death Valley nog 2 plaatsen bekijken en rijden dan door naar Mono lakes. Totale afstand is ongeveer 265 km.