Dag 13

Valley of Fire, Hooverdam, Lake Mead

Lekker geslapen tot 9 uur.
Eerst effe afwassen en de caravan opruimen want het ziet er uit of er een bom ontploft is !
Als we alles weer opgeruimd hebben gaan we nog even een broodje eten hier in Springdale.
Ik had gisteren een heel leuk restaurantje gezien vlakbij de camping.
Le soleil heet het. We hebben daar lekker gegeten in de zon op het terras en zijn toen op pad gegaan naar Lake Mead.
Het begint saai te worden maar wederom een prachtige route gereden.
Bergen, vlaktes , rood gesteente, gele rotsen, heide velden , lava, noem het maar op en wij hebben het gezien.
Toen we bijna bij de bestemming waren kwamen we langs Valley of Fire national park en besloten om dat ook nog maar even mee te pakken.
Valley of fire is een klein park waar je doorheen kan rijden.
Links en rechts zie je allemaal vuurrode bergen, stenen, zand duinen, alles is knal rood.
Prachtig om te zien.
We zijn even gestopt voor een paar foto’s en ja hoor daar stonden ze weer, de BBQ’s …. Overal waar je hier komt kun je BBQ-en , maakt niet uit hoe droog en warm het is een BBQ hoort erbij.
Toen weer verder naar Leak Mead.
We zouden gaan overnachten op de Echo Bay camping, maar toen we daar aankwamen vonden we dat niks. Een grote parkeerplaats vol met campers, zonder schaduw, niet eens aan het water. Nee dat wordt het niet voor vanavond.
Lake Mead is groot dus we besluiten om nog een stuk verder richting de Hoover dam te rijden. Als het goed is ligt er nog een camping aan Lake Mead. Maar we zijn al 30 km verder en rijden nog steeds in de dessert…. ik nog maar eens goed kijken op de tom tom waar we naar toe moeten, en ja hoor nog een klein stukje verder en dan komen we bij het meer.
We hebben nog meer dan een halve tank benzine , eten en drinken aan boord dus ons kan niks gebeuren, maar toch fijn dat we er bijna zijn .
Om 15:00 uur zijn we aangekomen bij de Boulder Beach campground.
Ik loop naar het kantoortje om te vragen of ze nog plek hebben en dat is gelukkig het geval. We kunnen nog kiezen ook.
Doe dan maar een plek met uitzicht op het meer.
We hebben betaald en besluiten om eerst naar de supermarkt te gaan om een broodje voor nu en eten voor vanavond te kopen. Vervolgens gaan we naar de Hoover dam die hier ongeveer 8 km vandaan ligt .
Zeer indrukwekkend allemaal maar natuurlijk niets vergeleken met onze delta werken. ?
Op naar de camping ! En wat een plek hebben we weer !
Geweldig !! De zon is net onder gegaan en het meer is prachtig.
Snel de stoeltjes uit de camper , wijntje ingeschonken en genieten van dit magische uitzicht.
Het is inmiddels 18:30 uur en ik begin wel trek te krijgen.
Michel heeft het fikkie alweer aan en ik maak voor ons allebei een bordje eten.
We hebben bij de supermarkt verschillende lekkere salades meegenomen en die smaken heerlijk.
Jammer genoeg is ons hout om 20:30 uur op dus gaan we maar naar binnen, het wordt ook een beetje fris nu.
Michel ligt al te pitten terwijl ik zit te schrijven.
Morgen gaan we naar Death Valley.
Een rit van 240 km ongeveer, dus dat valt wel weer mee.
Vandaag hebben we wel 300 km gereden denk ik…..