Dag 9

Zie de zon opkomen in de Grand Canyon ,Lake Powel

Om 3 uur wakker, om 4 uur wakker, bang om mezelf te verslapen voor de zonsopkomst. Hahaha
We hebben de wekker gezet op 6 uur zodat we er zeker om half 7 zijn.
Om 05:35 uur gaat de telefoon… ik hoor aan de ringtone dat het Billy is.
Huh !! waarom belt die zo vroeg ? Ik was te laat met opnemen. Vervolgens gaat Michel’s telefoon , weer Billy. Michel heeft een slechte verbinding hier in de Grand Canyon, dus weer niet aan de lijn. Wij liggen inmiddels allebei met een hartverzakking in bed, steeds maar proberen om hem te bellen of te sms-en maar helaas.
Na 5 minuten heb ik hem eindelijk te pakken :Hey mam, hoe gaat het ? ik heb goed nieuws, ik ben een rang omhoog ! Goedzo jongen, trots op je maar het is hier half 6 in de ochtend !!
Oh sorry, ik dacht dat het al half 9 was……..
Gelukkig niks aan de hand en goed nieuws pffffff
Toen ben ik maar het bed uitgegaan om koffie te zetten.
Het was ijskoud in de camper, gelukkig is er ook verwarming aan boord dus na een minuut of 5 was het al aangenaam warm en kwam de baas ook uit bed.
Hij lag met zijn bodywarmer aan te slapen hahahaha .
Om kwart over 6 waren we al op de Rim en er waren gewoon al een heleboel mensen op deze plek.
Zon op zien komen en vervolgens nog anderhalf uur gelopen over een prachtig wandelpad dat langs de Canyon loopt. Onderweg nog wat mooie dieren en vogels gezien en bijna geen mensen.
In het visitors centre zagen we dat je in Page, waar we vanmiddag naar toe gaan kunt kanovaren door de Canyons. Misschien gaan we dat ook nog wel doen daar. Leuk !
We hebben om 9 uur de bus gepakt terug naar onze fietsen.
Helaas was Michel’s band toch weer zacht geworden dus brachten we hem naar de fietsenwinkel om te laten repareren. Helaas was de monteur er nog niet, hij zou pas om 10 uur komen, dus band weer opgepompt en terug naar de camper gefietst.
Michel heeft niet zo lekker geslapen vanwege de kou afgelopen nacht dus die gaat nog effe liggen.
Ik heb de afwas gedaan en zit nu te schrijven.
Zo meteen gaan we rijden.
De band blijft weer hard, dus er zal toch wel een foutje in het ventiel zitten.
We gaan bij de Walmart een reparatiesetje kopen zodat Michel hem zelf kan repareren.
Op weg naar Lake Powel , naar het wahweap resort Het is een rit van 220 km.
Wat een prachtige weg ! echt niet normaal.
We zijn wel 5 keer gestopt onderweg om naar de uitzichten te kijken. En maar foto’s maken hahaha
Toen we in Page aankwamen zijn we weer eerst naar de Walmart gegaan voor boodschappen. Vervolgens naar de wahweap camping wat een aangename verrassing was! wat een prachtige plek zo aan het water.
Michel heeft alles weer geïnstalleerd en ik ben gaan koken.
Om 7 uur zaten we heerlijk te eten met uitzicht op het meer.
Omdat er in Bryce canyon een storm woedt hebben we besloten om hier aan het meer nog 2 extra dagen te blijven. Na een vermoeiende dag zijn we vroeg gaan slapen. Morgen naar de Antelope canyon, een van de hoogtepunten van deze reis.