• Dag 25

Via Malibu terug naar Los Angeles

Maandag 15 mei
    Een dag om de vlag halfstok te hangen en dat hebben we toevallig (?) 3x gezien, terwijl we de hele reis alleen maar vlaggen in top gezien hebben. Mijn vader is namelijk vandaag vrij plotseling overleden om 6 uur LA-tijd (NL tijd 15.00 uur).

Na een korte …

• Dag 24

Santa Barbara en erboven...

Zondag 14 mei :

Wat later wakker geworden (8.30 uur), even een fotootje van ons uitzicht (een van de mindere uitzichten tijdens deze vakantiereis) en ontbeten in een steenkoud restaurant, omdat de airco nog steeds volop draaide.
    Gauw naar buiten om door te warmen en met de auto naar het …

• Dag 23

Naar Santa Barbara

Zaterdag 13 mei:
    Om 9.45 uur vertrokken we - onder een stralend blauwe lucht -van The Cliffs Resort, voor een ritje van ca twee uur naar Santa Barbara. We reden niet over de ''gangbare'' Highway 101, maar wilden de Highway 1 volgen, omdat we die al zo'n groot stuk hebben …

• Dag 22

Pismo Beach en noordelijk ervan

Bij het aanmaken van reisupdate 22 bleek er opeens iets te worden opgeslagen. Dan kun je dus niets meer met die update en kon ik weer opnieuw beginnen. Let dus niet op die eerste update hierboven van reisdag 22.

Vrijdag 12 mei:
    Om ca 9.45u vertrokken we in noordelijke …

• Dag 21

Via de 17-mile-drive naar Pismo Beach

Donderdag 11 mei :
    We moeten het eerst maar eens even hebben over onze grote ergernis in het verkeer hier. Bij heel veel kruispunten staat namelijk een stopbord. Niet erg, zul je denken, vooral als het een onoverzichtelijk kruispunt is. Helemaal mee eens. Maar op de meeste kruispunten (en dat is …

• Dag 20

Santa Cruz en the natural bridges

Woensdag 10 mei
    We keken uit op een grijs en koud strand (ca 13-14 graden) tijdens het ontbijt, waar ik zelfs m'n jas aan had, want de Amerikanen kennen blijbaar alleen maar (te koude) airco zodra het zomertijd is geworden. Terwijl wij in de hotelkamer de airco op 'heat' hadden …

• Dag 19

60 ! En dat in Santa Cruz!

Dinsdag 9 mei:
    Na de vele felicitaties via whatsapp en facebook beantwoord te hebben, stonden we op om 8.15 uur. En om 9.45 uur hadden we alle spullen weer op de juiste plaats in de koffers en checkten we uit.
    Vandaag maar zo'n 2 uurtjes rijden naar de …

• Dag 18

San Francisco - Lombard Street en Sausolito

Maandag 8 mei:
    Om iets na 9 uur naar het ontbijt, het was een stuk rustiger dan gisteren, alleen de koffie was maar op deze keer. Dus dat viel alles mee.
    Daarna de spullen en de kuierlatten weer gepakt en langs een paar ingepakte slapende of bedelende zwervers op weg …

• Dag 17

San Francisco - hop on hop off

Zondag 7 mei :
    Meteen alweer een stralend blauwe lucht toen we wakker werden om 8.15 uur. Dat was alvast mooi meegenomen! Beter dan regen en bewolking, wat wel voorspeld was.
    Het ontbijt was behoorlijk chaotisch. Het was veel te druk voor het restaurant, waar het gratis (! - misschien daarom wel …

• Dag 16

Via Sonora naar San Francisco

Zaterdag 6 mei

Om 9 uur vertrokken we van Bass Lake na een klein ontbijtje in het huisje. Voor het eerst in onze vakantie dat we geen zon zien!
    Het is maar 48F (=9 C) graden en het regent en is mistig, maar dat komt door de laaghangende bewolking omdat …

• Dag 15

Van Sequoia naar Bass Lake

Gister begon het verslag met woestijnfoto's, vandaag met sneeuwfoto's. De sneeuwfoto's van gisteren heb ik bij dit verslag gevoegd, want de site liep vast door de langzame wifi.
    Meteen nig een paar leuke/gekke foto's van "wat je allemaal tegenkomt onderweg".

Na een slechte nacht, maar geen overgeven meer, wilde …

• Dag 14

Naar Sequoia - van de woestijn naar de sneeuw!

Om 6.45 u opgestaan, ontbeten om half acht en vertrokken om 8.15 uur, want we hadden een lange rit van 550 km voor de boeg naar Sequoia Park.
    Al gauw kwamen we waarschuwingsborden tegen met het advies om de airco de eerstvolgende 20 mijl uit te zetten i …

• Dag 13

Naar Death Valley via Zabriski Point

Vreemd genoeg staat het verslag van deze dag onder dag 12 !
    Graag helemaal doorscrollen onder dag 12 om dan bij die van vandaag te komen en de foto's van de prachtige omgeving te bekijken.

Voor de aardigheid 1 foto hieronder...

• Dag 12

Vervolg van de foto's

Hieronder de rest van de foto's van Zabriski Point, het laatste stukje van onze reis en wat foto's van het hotel, het uitzicht vanaf het balkon en het zwembad.

Naar Death Valley - via Zabriski Point

Dag 12 alweer van onze reis en daarmee ongeveer op de helft!
    Om 7.30 opgestaan en om 8 uur afgezakt naar de 5e verdieping voor het ontbijt. Om 9 uur uitgecheckt, de auto werd voorgereden en er werden geen parkeerkosten gerekend. Maar misschien zaten die in de prijs van …

• Dag 11

Via route 66 en de Hoover Dam naar Las Vegas!

Om half tien checkten we uit en na nog even getankt te hebben aan de overkant van de brede straat, lieten we Tusayan weer achter ons. Weer een staalblauwe lucht en 64 (= ca 18) graden maar. Volgens de navigatiedames was het 480 kilometer rijden naar Las Vegas.
    Eerst moesten we …

• Dag 10

Vervolg foto's

De site liep vast, want het internet is hier erg langzaam.
    Ik moest het verslag opslaan, dus hieronder de rest van de foto's...

• Dag 10

Grand Canyon (of: the Truman Show?)

Om 9.30u vertrokken we uit Sedona onder een staalblauwe hemel (maar niet zo warm, 17 graden) en maar 182 km te gaan vandaag. Over de 89A reden we richting Flagstaff, waar de weg via enorme haarspeldbochten eerst een klim maakt naar 5000 feet (is ca 1800 meter). Op het …

• Dag 9

De panoramafoto - truc

De verkeerde panoramafoto heb ik toegevoegd in het verslag, hieronder hopelijk de goede. (Het is niet te controleren tijdens het plaatsen namelijk en ik zie alleen maar het middelste gedeelte van de foto... :-()

Sedona - Pink Jeep Tour door Red Rocks

Vanochtend om half negen opgestaan en van het gratis ontbijt genoten van Best Western, waar behoorlijk wat keuze was voor Amerikaanse begrippen.

Om 10 uur vertrokken we naar het centrum van Sedona, waar we een tour geboekt hadden met chauffeur/gids in een jeep door de Red Rocks.
    Nou, we …

• Dag 8

Via de Apache trail naar Sedona

Om 6.15 uur opgestaan, want we hebben weer een lange reis voor de boeg vandaag. Naar Sedona, ruim 440 km noordelijk van Tucson, in de Red Rocks gelegen. Maar omdat we het via de Apache trail willen rijden, doen we er ruim 2 uur langer over.

Om 7.15 …

• Dag 7

Restant foto's van vorige verslag

Hier dus het vervolg van het vorige verslag, omdat er opeens geen foto's meer geupload konden worden.

De laatste foto is een eekhoorn-moeder met een jong in haar bek...
    We hadden in het desert-museum net een softijsje gekocht en zaten dat op een bankje in de schaduw op te eten …

• Dag 7

Tucson - het Wilde Westen en The Desert

Vanochtend tot ca 8.30 uur uitgeslapen en daarna ontbijtje buiten. Heerlijke temperatuur, maar dat zou vandaag nog oplopen naar zo'n graad of 35. En dat op Koningsdag... ;-))

Om kwart voor elf vertrokken naar de Old Tucson Studio's (ongeveer 35 km hiervandaan), waar veel Wild West films zijn opgenomen. Onderweg …

• Dag 6

Onderweg naar Tucson - Arizona

Om 9 uur vertrokken we uit San Diego met een kleine 700 kilometer voor de boeg naar Tucson in Arizona.

Meteen maar even getankt om 9.30 uur voordat we de Interstate 8 op zouden rijden, waar we zo'n 580 kilometer ''rechtdoor'' moesten rijden. De dames van de beide navigatiesystemen …

• Dag 5

San Diego - uitgewaaid!

Vanochtend voor het eerst een gratis ontbijtje in de kleine ''ontbijtkamer'', zelfs met scrambled eggs en een automatische pancake maker!
    Daarna gingen we iets na 9 uur op pad naar de Kurtz street, waar de bussen van Old Town Trolley Tours zouden vertrekken. Niet dus, we kwamen aan bij de …

• Dag 4

Onderweg naar San Diego

Vandaag gaan we op weg naar onze volgende stop: San Diego, zo'n 200 km zuidelijker van Los Angeles, bijna tegen de Mexicaanse grens aan. Het ligt ook aan de kust en heeft zelfs een grote haven.

Voordat we naar het ontbijt gingen, nog even mijn werkmails bekeken en zonodig beantwoord …

• Dag 3

Venice Beach

Ook vanochtend weer vroeg wakker en op tijd naar het ontbijt. Deze keer koos Andre voor de pannenkoeken, maar dan met aardbeien en had ik de Veggie Scramble. Helaas kreeg ik niet de keuze uit aardappelen of fruit, dus daar zat ik dan om acht uur met een schaal gebakken …

• Dag 2

Beverly Hillbillies ;-)

De hele nacht elk uur wel een keer wakker geweest, dus niet echt uitgerust, maar wel klaarwakker om half zeven, dus na het douchen eerst het verslag maar geschreven van gisteren...

Daarna naar het ontbijt (het was inmiddels half negen), waar het even puzzelen was met de mogelijkheden op de …

• Dag 1

Vertrek en aankomst LA

Beetje problemen met het plaatsen van het reisverslag. Er lijkt nu nog een extra reisverslag te zijn, maar let daar niet op. Graag deze aanhouden voor de verslagen.

De wekker ging om 6.45u, alles liep op rolletjes en de taxi kwam zelfs een half uur te vroeg (omdat de …