Dag 2

Beverly Hillbillies ;-)

De hele nacht elk uur wel een keer wakker geweest, dus niet echt uitgerust, maar wel klaarwakker om half zeven, dus na het douchen eerst het verslag maar geschreven van gisteren...

Daarna naar het ontbijt (het was inmiddels half negen), waar het even puzzelen was met de mogelijkheden op de kaart... We konden ook van het buffet eten, maar dat bleek 35 dollar per persoon te kosten en zoveel hoefden we nu ook weer niet te eten. Nu waren we een uurtje later (we moesten nog een tijdje wachten voordat we ons ontbijt kregen) slechts 55 dollar kwijt voor ons tweeen... ;-(
Andre had een omelet en het leek mij wel lekker om banananpannenkoekjes te eten. Nou, dat heb ik geweten: ik kreeg er 3, groot formaat en ook nog eens ruim een halve centimeter dik. Pfffff, we konden ons ontbijt niet op en we hadden er voor de hele dag genoeg aan. Na het ontbijt nog even de lounge in en het terras opgelopen voor wat mooie foto's met uitzicht op zee. Op het terras is ook een zwembad, en vaak speelt er een bandje.

Naar de kamer om de spullen te pakken voor een sightseeing-tour. Eerst even een foto van de ingang van het hotel en daarna liepen we weer naar de pier, want daar zat een kantoortje van de Star Line hop-on-hop-off bus. We kochten er kaartjes voor 2 dagen, zodat we morgen ook nog met de bus de stad kunnen doortouren.

Op weg naar de bushalte liepen we over een lange steile brug over de drukke weg, waar ook ons hotel aan ligt. Een mooi uitzicht op de weg, maar ook meteen op het strand ernaast.

Het was even zoeken naar de bushalte van de Star Line bus, en na wat heen en weer lopen bleek dat ze dezelfde halte gebruiken als de Big Blue Bus. Heel handig, maar voor 'nieuwkomers' (en die zullen er elke dag zijn) is het erg verwarrend en veroorzaakt het onnodig zoek- en loopwerk.

Via de gele route stapten we over naar de rode route, die ons naar Beverly Hills en Hollywood zou brengen. Veel bezienswaardigheden en op de koptelefoon veel verhalen over allerlei sterren die daar wonen (of gewoond hebben). Het 'sign' van Hollywood dat op de bergen staat, konden we vanaf verschillende kanten zien. Grappig om dat nu in het echt te zien...
Op Hollywood Boulevard zijn we uitgestapt, en we stonden meteen al op de sterren. Van de Walk of Fame dus.
Eerst maar eens op zoek naar een ''tentje'' waar we water konden kopen en een koffie konden drinken. Gelukkig vonden we die na een kleine kilometer en konden we daar even afkoelen. Het was behoorlijk warm op het bovendek van de bus, ca 30 graden, en als hij stilstond bij een halte (of voor het zoveelste stoplicht - want ook hier was het razend druk) dan smolten we bijna weg...

Daarna liepen we verder, op zoek naar de volgende halte van de Star Line bus en opeens zagen we de bus staan! Snel, snel, ernaar toe voordat hij weg zou rijden, en in de drukte liep ik bijna Superman omver. Er stonden namelijk allemaal filmfiguren zoals Batman en Robin en Mickey Mouse, maar ook wat Starwars-personages en andere voor mij onbekende robot-achtige types.
We zaten nog niet eens in de bus of hij vertrok al.

We reden over Sunset Boulevard, waar je uitzicht hebt op de heuvels met allemaal bijzondere stulpjes van sterren en de andere rijkaards op deze aarde.

Ook komen we steeds een reclame tegen, waar de reclame van Bristol met die 20% korting voor vrouwen (omdat ze nog steeds een loonachterstand van 20% op mannen hebben) niets bij is. Wat dacht je van: "So easy, even a womam can open it." Pfffff, en dat stond zelfs ook nog op zo'n StarLine bus...

Bijna weer terug in Santa Monica, reden we nog door een deel van Los Angeles waar grote en supermoderne hoge kantoorgebouwen staan.
Best bijzonder om te zien, omdat de rest allemaal laagbouw is.
Terug bij ons hotel, verbaasden we ons weer over de enorme drukte aan verkeer en voetgangers die maar af en aan bleven gaan...

Omdat het nog zulk mooi weer was, zijn we nog even naar het strand gegaan. Heerlijk nog even genoten van de (nu niet meer zo hete) zon, het was inmiddels half vijf geweest. Het was nog behoorlijk druk op het strand. De golven zijn hier een stuk hoger dan we van de Noordzee gewend zijn. En ze hebben hier zelfs ook een echte ''baywatch''...
Om een uur of zes liepen we terug naar het hotel, vanaf het strand heb je mooi zicht op ons hotel!

NB. De foto's hieronder staan van achter naar voren. Het ontbijt dus als laatste en het strand als eerste. Bij het toevoegen van de foto's gebeurt dat dus precies andersom dan je zou verwachten. Weghalen en opnieuw erin zitten, wordt geweigerd, evenals het verschuiven of verplaatsen; ook dat lukt niet..
Goede leer voor morgen, dan probeer ik het in de volgorde van het verhaal te doen...