Dag 6

16-11-2016

Het was 05:15 uur toen de wekker ging, voor de verandering was Marleen nog niet wakker. Zal je net zien hé? We hebben gisteravond trouwens ingecheckt bij een heel "fout" moteltje. Echt zo'n motel die je kent van de tv, met de auto voor je kamerdeur. We hadden gauw onze zwemkleding aangedaan en reden naar River Ventures. Thuis hadden we al de vroegste Manatee Tour (manatee = zeekoe) geboekt. De tour begon al om 06.15 uur! Het schijnt dat de zeekoeien 's ochtends vroeg het meest actief zijn. Ook het water zou dan minder troebel zijn. Bij binnenkomst stond de koffie al klaar en werden we welkom geheten door onze instructeurs. We kregen als eerst een korte introductiefilm te zien met do's en dont's. Daarna kregen we een sexy wetsuite aan en stapten we in een busje die ons naar het haventje bracht. Gelukkig waren we met een zeer klein groepje met twee andere (Duitse) stelletjes. Alles ging daardoor lekker snel. De Duitsers waren niet zo spraakzaam. Waarschijnlijk konden ze niet zo goed Engels. Wij zaten gezellig met de mensen van River Ventures te kletsen. Zo kwam Donald Trump ook nog ter sprake. De mensen bij River Ventures zijn in ieder geval niet blij met hem. Ze begrijpen niet hoe deze clown president van de VS is geworden. Ze zien de komende jaren somber in... Maar goed, hier waren we natuurlijk niet voor gekomen. Bij de haven aangekomen stapten we in een boot en gingen we opzoek naar Manatees! Al snel ging het anker uit en stapten we met z'n allen snorkelend het water in. Binnen een paar minuten stond Marleen al oog in oog met een zeekoe! De zeekoe kwam naar mij toe gezwommen en keek mij recht in het gezicht aan! Er zat maar een paar centimer tussen mijn gezicht en zijn kop. Tijdens het introductiefilmpje werd verteld dat de zeekoe eerst toenadering bij jou moest zoeken. Als hij dat gedaan had kon je hem aaien. En dat heb ik natuurlijk gedaan! Dit was zo gaaf! Het is heel vreemd dat je gewoon naast zo'n enorm groot beest kan zwemmen. Laat staan dat je hem kan aaien! Ook Rogier had al gauw contact met een zeekoe. We hebben er zelfs nog een mooi filmpje van. Onze GoPro kwam nu goed van pas. We hebben in totaal zeker twee uur in het water gedreven en meedere zeekoeien gezien. Het was een onvergetelijke ervaring! Uiteraard hebben we nog een mooi souveniertje gekocht als aandenken. Doordat de Manatee Tour zo vroeg begon hadden we nog een hele dag voor ons. We gingen eerst terug naar het motel om te douchen en checkten om 11.00 uur uit. Er staat vandaag niet zoveel op de planning, we wilden in ieder geval richting het zuiden rijden. Onderweg kwamen we een Subway tegen, hier hebben we ons ontbijt/lunch opgegeten. We besloten om naar Fort De Soto Park te rijden. North Beach in dit park schijnt één van de mooiste stranden in de VS te zijn. Rond 13.30 uur kwamen we aan in het park en we reden eerst naar East Beach. We hadden vanaf hier uitzicht op de Sunshine Skyway Bridge. We hebben toen anderhalf uur op het strand gelegen. Heerlijk om even niets te doen na dagen van drukte in plastic fantastic Orlando. We reden hierna door naar North Beach. Het was inderdaad een prachtig strand! Het zand was net poedersuiker, ontzettend zacht! Ook waren er hele mooie vogels te zien, waaronder pelikanen. Het was inmiddels rond de klok van vier. We besloten richting de pier te rijden en zagen daar ontzettend veel mensen vissen. Er werden joekels van vissen gevangen en ook direct schoongemaakt. Heel apart om te zien. Ook schijn je hier dolfijnen te kunnen zien zwemmen. Helaas hebben wij geen dolfijnen gezien, wel veel bijzondere vogels. De zon begon inmiddels te zakken en het was tijd om het park te verlaten. We besloten richting Bradenton te rijden in de hoop daar iets te vinden waar WIFI zou zijn. We hadden voor vandaag namelijk nog geen plek om te overnachten. Rogier vond Bradenton niet zo'n fijne plek om te stoppen. We reden daarom door naar Sarasota. In Sarasota vonden we een Domino's Pizza. We hebben daar twee kleine pizza's besteld en in de tussentijd hebben we een mooi motel gevonden. Helaas had de Domino's geen zitplaatsen dus zat er niets anders op dan de pizza in de auto op te eten. We zaten gelijk terug te denken aan vorig jaar. Toen aten we onze pizza ook in de auto (camper) op achter de Walk of Fame in Hollywood. Nadat de pizza op was reden we naar het motel. En voor je het weet is het 23.30 uur en ben je al een hele tijd aan het typen...hoogste tijd om te gaan slapen. Morgen gaan we naar Fort Myers!