Dag 14

24-11-2016

Vandaag zitten we stipt 08.00 uur aan het ontbijt. We hebben een aardige afstand te overbruggen. We rijden van Key West in één keer door naar Miami South Beach. Volgens ons navigatiesysteem neemt dit ongeveer 3,5 uur in beslag, onze langste rit tot nu. Na het ontbijt hebben we de bagage in de auto geladen en nog een keertje over Duval Street gereden. Het is toch wel een beetje kaal als de winkeltjes nog dicht zijn. Om 9 uur verlieten we Key West via Highway 1. We reden wederom alle eilandjes af, onderweg hadden we nog regen! Wat is dat nou? Toen we iets over 12 in Miami South Beach aankwamen was daar niets meer van te bekennen. Het was stralend mooi weer! Voordat we South Beach bereikten kwamen we nog langs de skyline van Miami. Wat een grote stad! Die wolkenkrabbers, reusachtig! En die snelweg! Wederom ontzettend breed en overal komen rijbanen samen. Lang leve de TomTom, we zouden niet weten wat we zonder 'm zouden moeten. Het hotel was snel gevonden en we konden direct al in onze kamer terecht. Wat een geluk! Gelijk de bagage eruit, even opfrissen en gáán! We besloten eerst een stukje over Ocean Drive te rijden. We merkten al gelijk op dat het zien en gezien worden is. Aan de linkerkant zagen we de zogenaamde Art-Deco gebouwen. Aan de rechterkant zat een wandelpromenade omringd door palmbomen. Achter de wandelpromende zat het strand. Het zag er erg mooi uit! Voor nu rijden we er met de auto doorheen, we gaan later wel een wandeling maken. We hebben gisteren al zoveel gefietst en gelopen! Een beetje rust is wel fijn. We reden verder en al gauw kwamen we per toeval uit bij het Holocaust Memorial. Het monument gedenkt de 6 miljoen Joodse slachtoffers van het regime in Duitsland over de periode 1933-1945. Het middelpunt van het monument wordt gevormd door een ongeveer 12 meter lange bronzen onderarm met daarop een nummer (een verwijzing naar de nummers die concentratiekampgevangen kregen). Levensgrote figuren, met gezichten die angst uitdrukken proberen via de arm omhoog te klimmen. Om het monument heen staan de namen van mensen vermeld die in de kampen zijn omgekomen. Het was heel indrukwekkend, we waren er beiden stil van. Een klein uurtje later stapten we weer in de auto en eerlijk gezegd wisten we niet heel goed wat te doen. We hebben beiden niet heel veel over Miami opgezocht van te voren. We besloten te gaan shoppen, morgen is het Black Friday. Dan kunnen we beter de winkelcentra vermijden lijkt ons. We vragen ons ook af of vandaag wel alles open is, het is immers Thanksgiving. We gokken het er maar op, we hebben Baydside Marketplace in de TomTom gezet en een klein kwartiertje later waren we er al. Miami is een hele grote stad, maar opmerklijk genoeg kunnen we overal gewoon doorrijden! Bij het winkelcentrum aangekomen konden we niet om het American Airlines stadion heen. In dit stadion speelt Miami Heat. Miami Heat is een basketbalploeg die in de NBA speelt. Rogier kijkt dit regelmatig op televisie, hij vond het geweldig om het stadion te zien. Helaas konden we het alleen van de buitenkant bekijken, zelfs de fanshop was gesloten. Maar goed, we kwamen om te winkelen. We parkeerden de auto en gingen dus shoppen. De ene kant van het winkelcentrum bestond uit winkels de andere kant uit marktkraampjes. Ook waren er uiteraard genoeg eettentjes. Rondom het winkelcentrum zat een haven vol met luxe boten. Het zag er heel mooi uit. Na wat geslenter door het winkelcentrum hadden we trek gekregen. We liepen het Hardrock Café binnen (ja, alweer) en besloten daar een hapje te eten. Uiteraard kon een lekkere cocktail niet ontbreken! Met een volle buik zijn we weer verder gaan shoppen, we zagen al veel Black Friday aanbiedingen. Helaas hebben we niets gevonden wat we graag wilden hebben. We hadden gehoopt iets te kunnen kopen wat in Nederland niet te verkijgen is. Daarbij, de dollarkoers staat momenteel erg ongunstig. Goedkoop winkelen is het momenteel niet. Marleen heeft nog wel haar ogen uitgekeken bij de Disney Store. Mochten we ooit een kleine krijgen, dan moet Rogier de creditcard maar bij zich houden. Anders komt het niet goed! Nadat we de winkeltjes bekeken hadden besloten we een kijkje te nemen bij een ander winkelcentrum, de Coconut Grove. Helaas bleek het winkelcentrum bij aankomst gesloten te zijn. Erg jammer, de aankleding was super! Het winkelcentrum was al geheel in kerststijl. We besloten daarom terug richting het hotel te rijden. Inmiddels was het donker geworden en we reden nog een keer over Ocean Drive. De Art-Deco gebouwen waren nu met neon lampjes verlicht! Gaaf! Hierna hebben we een zoektocht gehad naar een geschikte parkeerplaats. Het hotel had namelijk geen parkeervoorziening. We kwamen bij een parkeergarage uit met een tarief van $ 4,00 per uur! Hallo! Er stond ook geen dagtarief vermeld, dus we reden de garage in en gelijk ook weer uit. Een halfuurtje later vonden we een parkeergarage voor $ 1,00 per uur met een dagtarief van $ 20,00. Dat klonk toch al veel beter! Nadat we de auto geparkeerd hadden liepen we terug naar het hotel. Nog even een drankje gedaan en we lagen al vroeg op één oor.