Dag 19

21-06-2017

Vandaag gaan we New York verlaten, aan de ene kant heel erg jammer. Aan de andere kant ook wel fijn om de "rust" weer op te zoeken. New York is een heel drukke stad, wij voeldens ons best wel een beetje opgejaagd. Het waren lange dagen, om half 8 ging de wekker en we waren laat in de avond of na middernacht pas terug. Vandaag staat er weer een reisdag voor de boeg, we moeten weer richting Toronto rijden. Het plan is om naar Watkins Glenn te rijden. In dit dorp schijnt een mooi statepark te zijn. Volgens onze TomTom is het ruim 4 uur rijden. We vertrokken rond kwart voor 11 uit New York, halverwege hebben we een tussenstop gehouden voor een lunch. Hierna zijn we direct verder gereden. Rond half 4 reden we het dorp Watkins Glenn binnen. We zagen al direct het bordje van het Statepark, we reden er gelijk maar naar toe. Onderweg kwamen we een heel schattig park tegen met motelkamers en cabins. Allemaal van die donkderbruine houten huisjes. Misschien is dit wel leuk om te overnachten vanavond? Nog geen minuut later kwamen we ook bij de ingang van het statepark aan. We werden begroet door de parkranger. Hij gaf ons een kaart en gaf ons advies hoe te wandelen door het park. Hij vroeg meteen of wij al een slaapplek hadden voor vanavond. Wij zeiden van niet. Hij zei meteen: ga gauw langs het motel hiernaast, als je later komt is het vol. Het is misschien wel druk, aankomend weekend wordt er hier een Nasqar race gereden. Daar komt nu al veel volk op af. Het racecircuit schijnt 6 minuten rijden van het park af te liggen. Wij dus eerst langs het motel en gelukkig hadden ze nog een cabin voor vanavond. We kregen een super schattig houten huisje, echt heel kneuterig. Misschien was dit wel de leukste slaapplek van heel de vakantie. Nu we er toch waren, koffers eruit, even opfrissen, wandelschoenen aan en gáán. Weer bij het park aangekomen zijn we gelijk aan de wandel gegaan. De tijd gaat snel, het was alweer half 5. Ondanks de tijd hebben we diverse trails gelopen. Het was ook erg mooi! We liepen door een een heel groen gebied in een diepe klam over stenen trapjes tussen de watervallen door. Na zo'n uur wandelen kwamen we twee vrouwen tegen die op een stoeltje zaten. Het waren Jehova's getuigen, maar ze waren zeker niet opdringerig ofzo. We hadden een heel leuk gesprek met hen gehad. Weer zo typisch Amerikaans, je loopt ergens en dan hoor je "hey, how are you?". En vervolgens maak je een praatje met een volstrekt onbekend iemand. Tijdens het gesprek zagen we nog van die schattige chipmunks lopen (van die Knabbel en Babbel beestjes). Tot nu toe hadden we alleen gewone eekhoorntjes zien huppelen. Maar goed, we liepen hierna weer verder en hebben enorm genoten van dit park. Het was ook heel fijn om een beetje tot "rust" te komen na al dat gejaag in New York. Rond 8 uur waren we uitgewandeld en liepen we terug naar de auto. We besloten terug te gaan naar het motel want daar zat ook een super leuk restaurant in één van die houten gebouwtjes. Soms lijkt in Amerika de tijd stil te hebben gestaan, dit was ook weer zo'n plek. We hebben er onwijs lekker gegeten, wat een leuke afsluiting van onze laatste volle dag in Amerika. Morgen rijden we (helaas) weer terug naar Canada!