Dag 8

woensdag 18-10-2017

Vanmorgen stonden we op met een waar WAUW-moment. Het was gister al donker toen we op de camping aankwamen waardoor we niet konden zien hoe de camping eruit zag. Maar we werden getrakteerd op een van de mooiste campings waar we ooit hebben gestaan. We werden wakker en keken uit op de mooist mogelijke rotsformaties. Een natuurcamping waar je U tegen zegt. Eerst maar eens in alle rust ontbijten en genieten van de mooie natuur en uitzichten die deze camping te bieden heeft. Nadat onze buikjes weer vol zaten hebben we gebruik gemaakt van de douches op de camping. Athans douches... het was een hele work-out als je alle druppels wilde opvangen want de stralen gingen alle kanten op behalve de goede. Na de douche eerst maar eens het visitor center bezoeken. We zijn hier maar 1 dag dus we willen de mooiste route, trail(s), uitzichtpunten etc. weten. Uiteraard nam Rogier de touristische route waardoor we een gedeelte onverharde weg reden. Het servies heeft het overleefd maar de camper was goed aan het schudden. Nadat wij in het visitor centrum voldoende informatie hadden verzameld besloten wij naar eerst richting de White Domes te rijden. Onderweg kwamen wij de Beehives tegen. Met enige verbeelding kon je hier een bijenkorf in zien. In de verte zagen wij een Bighorn scheep op een rotsblok staan alsof hij aan het posseren was. Hierna zijn wij doorgereden naar de White Domes. De White Domes zijn opvallende witte bergen terwijl de meeste bergen in Valley of Fire geel/rood van kleur zijn. Zowel de hike als de White Domes stelden niet zoveel voor invergelijking met de andere hikes en gebergte . Daarentegen zijn de omliggende bergen erg mooi. De bergen hebben verschillende kleuren van rood overlopend in geel en van roze naar oranje. Wij besloten een korte pauze in te lasten voor een bak koffie -en/of thee. Rogier besloot nog wat rond te wandelen en beklom een berg/heuvel. Boven op de heuvel/berg aangekomen heeft Rogier heerlijk van de stilte en het uitzicht genoten. Wat kan de natuur toch ook mooi zijn! Na de kort pauze besloten wij door te rijden naar de Fire Wave. Om de Fire Wave te bereiken moet je ongeveer een uur wandelen. Ondanks dat het vandaag erg warm was bereikte we de Fire Wave binnen het uur. Wederom hadden we een WAUW-moment. Het is een relatief kleine rots formatie welke lijkt te zijn geschilderd. De Fire Wave heeft horizontale strepen die elkaar afwisselen in rood en wit. Het lijkt dan ook alsof de gestreepte kleuren als een golf over de rostformatie zitten. Het blijft ons verwonderen wat moeder natuur alle maal te bieden heeft. Na de Fire Wave even een korte stop in verband met de hitte. Ongelooflijk dat het hier in oktober nog zulk mooi weer is. Volgende stop Rainbow Vista. Dit zou volgens de bezoekers het mooiste punt zijn wat Valley of Fire te bieden heeft. Of we zijn verkeerd gelopen of onze smaak is iets anders dan de gemiddelde bezoeker, aangezien het ons niet echt boeiende. Op de heenweg werden wij wel blij verrast door een groep van ongeveer 10 bighorn sheep. Prachtig om te zien hoe twee sheeps ons in de gaten hielden terwijl de rest lekker stond te eten. Andersom hielden wij de bighorn sheeps ook in de gaten, want wat een hoorns hebben deze beesten. Je zit er niet op te wachten dat zo'n bighorn sheep in de aanval gaat. We besloten om onze weg te vervolgen. De zon begint alweer langzaam te dalen en voor je het weet rijden we weer in het donker naar de volgende bestemming. Marleen en Rogier moeten zeggen dat Valley of Fire ons aangenaam heeft verrast. De natuur is hier prachtig, wildlife in overvloed en wat een mooie kleuren hebben de gesteente/bergen hier. Valley Of Fire is een parreltje onder de State Parks.
Tijd om Valley of Fire achter ons te laten en onze weg te vervolgen. Voor de komende twee dagen staat Zion National Park op de planning. Door wegwerkzaamheden duurde het langer dan gehoopt voordat wij in Zion National Park aankwamen. Helaas zijn de campings in Zion National Park allemaal vol. Gelukkig had de camping net buiten het park nog wel plaats. Snel onze camper op de plek gezet en nu opzoek naar eten. Het was inmiddels al richting 21:00 uur en geen van ons allen had zin om te koken. Wij besloten daarom opzoek te gaan naar een restaurant. Maar wat schetst onze verbazing bij alle restaurantjes in de buurt sloot de keuken om 21:00 uur. Marleen en Rogier besloten naar een klein supermarktje te gaan welke tegenover onze camping zat. Daar werden we geholpen door een jonge vrouw die prettig gestoord was. Alsof ze volleerd reisleidster was liet ze ons zien waar alle boodschappen lagen waar wij voor kwamen. Ze hield haar rechterhand omhoog alsof ze een vlaggetje in haar handen vast hield, welke je vaak ziet bij reisleiders. Nadat wij onze boodschappen hadden gevonden liepen wij naar de kassa. Daar aangekomen zag Rogier een enorm groot mes liggen. Nadat Rogier een opmerking maakte in de trent van Amerikanen en hun wapens, ging de meid helemaal los. Blijkbaar hadden wij te maken met een vrouw die fel tegen het wapenbeleid van Amerika was. Met als grote leider die grote oranje smurf, doelend op Donald Trump. De vrouw vertelde dat het de spuitgaten uitliep wat betreft de shootings in Amerika. Blijkbaar krijgen wij nog geen tiende mee van de vele schietpartijen in Amerika. Zo vertelde de vrouw dat er dit jaar, tot aan vandaag, al 284 schietincidenten zijn geweest met doden al gevolg. Hier vallen "simpele" moorden niets eens onder. Het gaat dan om schietpartijen waarbij het oogmerk is meerdere mensen te doden of om zoveel mogelijk (onbekende) mensen te vermoorden. ZIEK!!! Amerika je bent zo'n mooi land maar je hebt zoveel rotte plekken. Hopelijk zal het tij snel keren en komt er een verbod op de verkoop van vuurwapens.
We hebben onze boodschappen afgerekend en zijn naar onze camper gelopen. Wij hebben de aangeschafte knackworsten opgewarmt en heelijk als hotdog opgepeuzeld. Dit onder het genot van een heerlijke BudWeiser. Living the American Dream.. #Rogier OUT