Dag 12

Zondag 22-10-2017

Na een ijskoude nacht werden we weer vroeg wakker vandaag. Overdag is het weer heel mooi, maar zodra de zon weg is...brr! We sliepen met onze trainingsbroek, trui en sokken aan, maar het was nog koud! Ook niet zo vreemd, later bleek dat de temperatuur in de nacht zakte tot rond het vriespunt! We hadden medelijden met de mensen in de kleine tentjes, wat doe je jezelf aan? We hadden afgesproken om rond 08.00 uur te bellen met de camperverhuurder. Dus zijn we eerst weer naar Market Plaza gereden om te bellen met Cruise America. Helaas werd ons verteld dat er helemaal geen monteurs in de buurt waren. De camper kon dus niet gemaakt worden. We konden eventueel bij Lake Havasu de camper laten repararen. Maar we stonden hier niet bepaald op te wachten...het duurde nog 2 dagen voordat we daar waren en onze vakantie zou er dan al bijna op zitten. De verhuurder vertelde ons dat wij dan maar flessen water moesten kopen, de bonnetjes konden we bij hen declareren. Ook zouden we een deel van de huurprijs terug krijgen...ja, ja...eerst zien dan geloven! Maar goed, we moesten ons maar zonder water redden. We reden terug naar de camping, eerst maar ontbijten. Zo gezegd zo gedaan en na het onbijt zijn we naar het Visitor Center gereden. Het Visitor Center was gisteren immers gesloten en we wilden graag weten wat leuk is om hier te doen. De parkranger in het Visitor Center vertelde ons dat we de Rim trail konden bewandelen, dit is een wandeling langs de Grand Canyon. We konden zo ver lopen als we maar wilden, als we geen zin meer hadden konden we met het busje teruggaan. Ook vertelde hij ons over twee andere wandelingen, de Bright Angel trail en de South Kaibab trail. Hij raadde ons aan de South Kaibab trail te bewandelen, met beide trails loop je de canyon in, maar deze zou een mooier uitzicht hebben. Hij raadde ons aan om tot een bepaald punt te lopen en dan weer terug te gaan. Het was al iets later op de dag, dus we besloten vandaag de Rim trail te bewandelen. Peter en Joke wilden liever een aantal uitzichtpunten bekijken, zij besloten daarom met het busje te gaan. Rogier, Marleen en Jasmijn besloten te gaan wandelen. We zijn toen vanaf het Visitor Center naar de Village gelopen. Bij de Village hebben we een paar winkeltjes bezocht en vanaf daar zijn ook wij op het busje gestapt. We zijn toen bij Mohave Point uitgestapt. Het viel ons op dat het hier een stuk rustiger was dan rondom het Visitor Center en de Village. Ook het pad was onverhard, dit maakte het wandelen ook een stuk leuker. Het uitzicht was trouwens prachtig! We hebben regelmatig een stop gemaakt om van het uitzicht te kunnen genieten! We zijn vervolgens richting Powell Point gelopen en vanaf daar pakten we de bus terug naar het Visitor Center. Rond een uurtje of 5 waren we terug op de camping, we besloten gelijk om de barbeque aan te doen. Het wordt hier vroeg donker, en als het zonnetje weg is wordt het hier dus erg koud! We hebben die avond lekker met zijn allen gebarbequed en Rogier, Marleen en Jasmijn hebben daarna nog een kaartje gelegd. Iedereen ging al vroeg naar bed, we waren allen hartstikke moe van alle indrukken.