Dag 11

Reisdag 11 (04-06-2015)

Vandaag hebben we het eerst een beetje rustig aan gedaan. Het was gister een vermoeide dag! Marleen heeft zelfs allemaal rode vlekken op haar benen gekregen. Waarschijnlijk is de tocht van gister te lang geweest, ook mensen die de Nijmeegse vierdaagse lopen hebben hier soms last van. Het schijnt wel vaker voor te komen als je erg lang wandelt tijdens warm weer. Hopelijk trekt het snel weer weg, want het ziet er niet uit! Rond 11.00 uur vertrokken we pas, reisdoel: Capitol Reef National Park. Omstreeks 13.30 uur kwamen we op de camping (Thousand Lakes RV Park) in Torrey aan. Een ontzettend leuke camping. Het was echt zo’n kleinschalige familiecamping. De receptie diende tevens als winkeltje, erg leuk om te zien! Ze hadden er van alles, je krijgt een beetje zo’n indianengevoel in dat winkeltje. Een erg vriendelijke dame hielp ons met inchecken, ze vroeg of we ook ’s avonds gebruik wilden maken van het diner. Het klonk erg goed en het was absoluut niet duur! Dus zodoende hebben we een reservering gemaakt voor 19.30 uur. Ook hebben we homemade muffins besteld voor morgenochtend. We kregen vervolgens onze plek (nummer 14) toegewezen, volgens de dame de mooiste plek van de camping. Op de plek aangekomen konden we de dame alleen maar gelijk geven. Dit was inderdaad geweldig! De plek werd omringd door bomen met een prachtig uitzicht op Thousand Lakes Mountain en Boulder Moutain. Ook was het een full hook-up plaats (dat betekent: inclusief elektriciteit, wateraansluiting en afvoer voor zwart –en grijswater) met een vuurkorf en picknicktafel. We hebben eerst lekker in het zonnetje genoten van het mooie uitzicht. Daarna heeft Marleen de reisverslagen van de afgelopen dagen online gezet. Vervolgens zijn we met de camper naar Capitol Reef gereden, volgens de mensen bij de receptie kunnen we gewoon met de camper het park op. Vergeleken met andere nationale parken is Capitol Reef National Park minder bekend en wordt het hierdoor ook minder bezocht. Wij vinden dat Capitol Reef National Park erg ondergewaardeerd wordt, het was wederom erg mooi om te zien. We vonden het een combinatie van Zion –en Bryce National Park. We zagen de soort “torentjes” van Bryce National Park en de rode gesteente van Zion National Park. Zoals de naam doet vermoeden is Capitol Reef National Park geen “rif” maar een plooiingsgebergte. In 1880 stichtten mormoonse pioniers op deze plek de nederzetting Fruita en legden hierbij de nog altijd bestaande boomgaard aan. Het schijnt dat je in het najaar hier abrikozen en perziken mag plukken. Op dit moment zagen wij echter nog geen fruit aan de bomen groeien. Op diverse plekken in het park kwamen we nog “resten” tegen van de nederzetting. Een oud schoolgebouwtje, een oude schuur, etc. Wat fijn was, we konden inderdaad zelf met de camper door het park heen rijden. We hebben eerst het hele park doorkruist en daarna hebben we een scenic route gereden die voorbij het Visitor Center lag. Dit keer hebben we geen trail gelopen, dit leek ons geen goed plan met die rode vlekken op Marleen haar benen. Even een beetje rust, maar gelukkig konden we al enorm veel zien vanuit de camper en onderweg kwamen we genoeg punten tegen waarbij we konden stoppen. Capitol Reef National Park heeft naast de verharde wegen ook veel onverharde wegen. Eigenlijk hadden we een jeep moeten huren, dit zou erg gaaf zijn geweest! Een andere camper van Cruise America zagen wij wel over een onverharde weg rijden. In het huurcontract staat duidelijk aangegeven dat dit niet mag, dus laten we dat maar niet doen! Bij het verlaten van het nationale park is Marleen voor de verandering achter het stuur gekropen van onze 8 meter lange camper! (En het ging prima hoor! Het lijkt moeilijker dan het is!) Terug op de camping aangekomen hebben we eerst maar ons 1e wasje gedraaid en vervolgens zijn we gaan eten (het was alweer 19.30 uur). We zaten in een soort van paviljoen met allemaal picknicktafels. Echt op en top Amerikaans zoals je het zou verwachten. Marleen had een soort van karbonade besteld, Rogier een grote braadworst. Ook kregen we “Nederlandse” gebakken aardappelen met een salade. Als dessert kregen we nog roomijs. We zaten propvol! Het eten was heerlijk! De rest van de avond is Marleen verder gegaan met het reisverslag en hebben we op Youtube nog filmpjes gekeken over Max Verstappen (Formule 1). We zagen in het nieuws iets over een crash in Monaco en voor je het weet ben je op Youtube filmpjes aan het kijken. We zijn op tijd naar bed gegaan, morgen gaan we twee dagen naar Moab (Arches - en Canyonlands National Park).