Dag 15

Reisdag 15 (08-06-2015)

Vandaag zijn we om 10.30 uur vetrokken, volgende reisdoel: Page! Page ligt in een andere tijdzone, hierdoor “winnen” we een uurtje. Om bij de camping te kunnen komen, moesten we een Nationaal Park inrijden (Glen Canyon National park). In dit park hadden we prachtig uitzicht over Lake Powell. Lake Powell is een door de mens geschapen oase. Vroeger was er in dit gebied niets te vinden, maar door de bouw van de Glen Canyonstuwdam is dit veranderd. Door de komst van deze dam heeft het gebied vandaag de dag een enorm groot meer. Tegenwoordig behoort het gebied tot een van de mooiste watersportgebieden van Zuidwest Amerika. Om 11.30 uur lokale tijd arriveerden we op de camping (Wahweap RV Park & Campground). We hadden thuis al een reservering gemaakt voor twee overnachtingen. Als eerste hebben we de camper op zijn plek gezet. We hadden sinds dagen ook weer eens WIFI. Gelijk maar even de familie een app gestuurd dat alles goed met ons gaat. We besloten vervolgens rond te gaan kijken bij het strand en de haven. Echter leek het ons geen goed idee om op het strand te gaan liggen. Voor de verandering is Marleen in plaats van Rogier goed verbrand! Vandaag is er geen wolkje in de lucht, het is erg warm en de zon voelen we goed branden. We besloten daarom eerst naar de haven te gaan. We hadden eerder gelezen dat je bij de haven van alles en nog wat kan huren. Jetski’s, speedboten, kajaks etc. Het leek ons erg leuk om een jetski te huren, dit doen wij bijna iedere vakantie. Bij de haven aangekomen, bleek het alleen mogelijk om een jetski voor minimaal twee uur te huren. Dit vinden wij veel te lang! Na een halfuur heb je geen armen meer over op zo’n ding. Bovendien kostte de huur voor de jetski maar liefst $180,00 (voor twee uur)! De andere boten waren nog duurder…doen we het wel? Of doen we het niet? We besloten het maar niet te doen. Vonden het wel erg duur! We hebben vervolgens een broodje en een Frappachino (ja, zelfs Rogier! De anti-koffie drinker) gekocht en tijdens het eten en drinken naar de bootjes gekeken. Vervolgens zijn we richting Page gereden. Even snel gekeken naar de dam vanuit de camper. Daarna zijn we naar de Horseshoe Bend gereden, gelukkig konden we het snel vinden. Onze TomTom kende het namelijk niet! Bij de parkeerplaats aangekomen hebben wij ons gelijk goed ingesmeerd met zonnebrandolie en een pet opgedaan. We willen niet weer verbranden! Om bij de Horseshoe Bend te komen moesten we een kleine wandeling door het zand maken van ongeveer één kilometer. We moesten eerst een heuvel omhoog en de rest van de weg liep naar beneden. Op een gegeven moment zagen wij al groepjes mensen stilstaan. De Horseshoe Bend zit er direct onder, geen hekjes, waarschuwingen, je zou met gemak zo het ravijn kunnen inlopen. Het uitzicht is zo mooi, adembenemend! Wij vonden dit zo’n enorme verassing! Marleen vond het uitzicht nog mooier dan het uitzicht van Canyonlands. Je ziet de Colorado rivier in de vorm van een hoefijzer, het water schittert door de zon en het heeft verschillende kleuren. We hebben een tijdje van dit mooie uitzicht genoten en vooral veel foto’s gemaakt. Op de terugweg zijn we nog een Walmart binnengelopen. We hebben hier nieuwe zonnebrandolie gekocht en een kleine barbecue. De vuurpitten die wij tegenkomen zijn telkens erg vies en het aluminiumfolie die wij hebben laat totaal geen warmte door. Op deze manier wordt barbecueën niets. Ook zag Rogier nog een mooie Jack Daniel’s fles (hij verzamelt deze flessen). We hadden alleen geen identificatie meegenomen. Bij Walmart moet iedereen die drank koopt en er jonger uitziet dan 45 jaar zich legitimeren. Nou vooruit, Rogier liep dan maar terug naar de camper om zijn rijbewijs op te halen. Komt hij terug, zegt die vrouw: “ja, maar ik wil die van haar (wijzend naar Marleen) ook zien!”. Ja, dan bekijk je het maar hoor! Zeg dat dan ook meteen! We gaan niet twee keer heen en weer lopen! Dus zijn we weggaan zonder Jack Daniel’s fles (arme Rogier). Terug op de camping aangekomen hebben we de reisverslagen van de afgelopen paar dagen online gezet. Daarna hebben we onze nieuwe mini barbecue van nog geen $10,00 getest! Tot laat in de avond hebben we buiten gezeten en overlegd wat we morgen gaan doen. Morgenochtend hebben we om 09.30 uur een tour door Antilope Canyon. Verder valt er in Page niet zo veel te beleven, bovendien vinden we het huren van een bootje veel te duur. We besloten daarom om na de Antilope Canyon verder te rijden naar de Grand Canyon (gelukkig vertelde de dame van de camping ons dat we het geld van de 2e overnachting teruggestort krijgen!). De rit naar de oost ingang van het park zal ongeveer 2 uur in beslag nemen, ongeveer 2 uur en driekwartier later zullen wij het hart van het park bereiken. Hopelijk kunnen we er een campingplekje vinden! We hebben namelijk alleen een reservering staan voor overmorgen en de dag erna.