Dag 18

Reisdag 18 (11-06-2015)

Wederom een dag in Las Vegas! We zijn de dag begonnen met een zwarte was! In ruim 2 weken tijd begint toch wel je voorraad kleding te slinken. Las Vegas is ideaal om de was te doen, het wasgoed is namelijk binnen no-time droog! Toen we hiermee klaar waren zijn we naar de receptie van de camping gelopen. We willen graag een auto huren, dan kunnen we makkelijk van het ene naar het andere hotel op de Strip. Het is lastig om een camper te parkeren daar, ook is het te warm om de hele tijd in de zon over de Strip te lopen. Daarnaast zijn de afstanden tussen de hotels enorm! De dame van de receptie wist wel een goede autohuurverhuurder. Ze heeft de verhuurder gebeld en we worden tussen 11.00 en 11.15 uur opgehaald. Aangezien het toen nog maar 10.30 uur was, zijn we naar Sam’s Town gelopen. In Sam’s Town is een Subway, dus we hebben daar eerst ontbeten. Toen we het broodje op hadden was het bijna 11.00 uur. Tijd om terug te lopen! Om 11.25 uur kwam de verhuurder binnen bij de receptie. Hij vroeg ons direct of we een eigen autoverzekering hadden…Uh, nee…hoezo? Alleen voor onze eigen auto!? Schijnbaar heb je in Amerika een doorlopende autoverzekering waarbij het niet uitmaakt in welke auto je rijdt. Heel bijzonder! De verhuurder vertelde ons dat wij dan geen auto bij hem kunnen huren. Dat was dus een domper, hij wist wel te vertellen dat bijvoorbeeld een Avis en een Hertz aflopende autoverzekeringen aanboden bij het huren van een auto. Dus wij wederom naar de receptie, het verhaal uitgelegd en vervolgens hebben ze Avis voor ons gebeld. Gelukkig had dit bedrijf nog een aantal auto’s beschikbaar vandaag. Het vervelende was alleen dat Avis vandaag niemand beschikbaar had die ons kon ophalen. Dus we moesten op eigen gelegenheid naar hen toekomen. Uiteindelijk wij weer met de camper door Las Vegas gereden en gelukkig hadden we Avis snel gevonden (wederom dankzij onze TomTom!). We hadden een Chevrolet Impala gehuurd. Wat een toffe auto, een automaat en echt super snel! Hier konden wij wel aan wennen. We hadden in eerste instantie de camper bij Avis op de parkeerplaats laten staan, die halen we later wel weer op. Om nu eerst weer heen en weer te rijden is ook zo’n gedoe. Als eerste zijn we met de auto naar het vliegveld gereden. We willen vragen of het mogelijk is om morgen met een helikopter over de Grand Canyon te vliegen. Gelukkig is dit het geval, morgen om 14.30 uur gaan we de lucht in! Zo tof dat we nu toch nog de Grand Canyon gaan zien! De tour duurt van hotel tot hotel ongeveer 4 uur. We worden zelfs in een luxe limousine opgehaald! Om 13.25 uur moeten we morgen bij hotel Harrah’s staan. Helaas konden we niet bij Sam’s Town worden opgehaald. Nadat we de helikoptervlucht geboekt hadden zijn we naar het Stratosphere Hotel gereden. Dit hotel heeft een hele hoge toren die maar liefst 356 meter hoog is. Ook heeft het hotel 3 kermisattracties bovenin de toren, een spaceshot, een draaimolen en een vrije val over de rand van het gebouw. Marleen heeft het gehouden bij het dek van de toren zelf. Vanaf dit punt kan je geweldig mooi over Las Vegas en de strip kijken. Rogier heeft nog twee attracties bezocht, de vrije val over de rand van het gebouw en de spaceshot. Vooral de spaceshot vond hij gruwelijk! Rogier is niet snel van het padje, maar dit keer had hij trillende handjes! Bij de ingang van de toren hadden ze nog foto’s gemaakt. Normaal kopen we nooit foto’s bij zo’n attractie, maar deze vonden we zo leuk! We konden het niet laten, toch maar gekocht. Eigenlijk schandalig dat ze zoveel geld vragen voor een foto, maar toe maar, het is toch al een dure vakantie. Wat trouwens wel heel fijn is, je kan bij ieder hotel aan de Strip gratis je auto parkeren. Na het bezoek aan het Stratosphere Hotel zijn we naar Circus Circus hotel gereden. Het viel ons gelijk op dat we hier ook prima onze camper kunnen parkeren. Goed om te weten! Tijdens ons vorige bezoek aan de Strip zijn we al in dit hotel geweest. Echter hebben we het pretparkgedeelte toen overgeslagen. We wisten namelijk niet dat dit er ook zat. In het hotel aangekomen (via de andere kant) hebben we het pretpark al snel gevonden. Het is toch ook niet normaal hé? Dat je in een hotel een achtbaan hebt met 2 loopings en 2 kurkentrekkers. Maar daar bleef het niet bij hoor, er was nog een andere achtbaan en tientallen andere attracties. In Las Vegas is echt niets te gek. Na dit bezoekje hadden we weer zoveel indrukken te verwerken, dat we eerst maar naar de camping zijn gereden. Even weer ons hoofd leeg maken, dit klinkt misschien heel raar, maar Las Vegas is heftig. Je wordt er heel moe van. Maar voor we naar de camping gingen, eerst maar de camper opgehaald bij de autoverhuurder. Aan Marleen de eer om met dat grote vrachtschip door Las Vegas te rijden. Gelukkig is ze heelhuids op de camping aangekomen mét de camper. We hadden een tijdje buiten gezeten, reisverslagje getypt, nog wat meer informatie gelezen over Las Vegas zelf. En toen was het alweer 20.30 uur! We hadden geen zin meer om te koken, dus maar weer een vette hap bij de KFC gegeten. We zijn allebei wel een beetje bang voor de weegschaal als we weer thuis komen! Toen we onze buikjes rond gegeten hadden zijn we terug naar de Strip gegaan. Bij het Mirage Hotel hadden we de auto geparkeerd. Voor dit hotel staat een vulkaan die ‘s avonds regelmatig een voorstelling geeft. Tijdens de voorstelling begon niet alleen de vulkaan vuur te spuwen, maar ook vanaf het water kwamen er grote vlammen omhoog. Heel bijzonder om te zien! Daarna zijn we naar het Bellagio Hotel gelopen. Voor dit hotel ligt een enorm “meer” waarbij je een fonteinenshow te zien krijgt. Dit was echt een kippenvel momentje, zo ontzettend mooi! Die fonteinen komen echt enorm hoog! Daarna zijn we naar Treasure Island hotel gelopen. Voor dit hotel staat een grote piratenboot. We begrepen dat ook hier een show gegeven zou worden, maar helaas…er gebeurde niets! We besloten daarna om terug naar de auto te lopen, het was al 01.30 uur en waren doodmoe!