Dag 7

Reisdag 7 (31-05-2015)

Gisteren was het er niet van gekomen om een reisverslag te typen. Dus dan maar vandaag! Het is natuurlijk wel vakantie hé? Wat vandaag niet komt, komt morgen wel.
Op dit moment zijn we onderweg naar Zion National Park. Vanochtend hebben wij nog iets heel leuks meegemaakt in Las Vegas! Maar dat bewaren we voor het volgende verslag. Marleen zit voor de verandering niet in de cabine maar aan het keukentafeltje met de laptop. Je kan tijdens het rijden ook hier zitten (er zijn ook gewoon veiligheidsgordels aanwezig). Dit bespaart weer tijd, de TomTom doet zijn werk wel. Marleen kan toch voor geen meter kaart lezen.
Gisteren hebben wij voor ons doen uitgeslapen (tot 08.00 uur). We hebben de hele nacht met de airco aan geslapen. Dat ding maakt een herrie! Maar het is wel nodig, want het blijft ook ’s avonds warm in Las Vegas.
Bij de receptie was ons verteld hoe we met openbaar vervoer naar de Strip konden gaan. Het schijnt erg moeilijk te zijn om met een grote camper aan de Strip te kunnen parkeren. En de hoge parkeerkosten van Los Angeles staat ons ook nog vers in het geheugen. Dus we gaan met het openbaar vervoer! De bushalte was een klein stukje lopen vanaf de camping, en na een kleine 10 minuten wachten kwam de bus er al aan. Via een overstap kwamen we op de Strip aan. We hadden een kaartje gekocht waarmee we 24 uur gebruik konden maken van het openbaar vervoer. Op de Strip zelf reed een zogenaamde “Deuce” bus. Deze bus reed alleen heen en weer over de Strip en stopte bij de belangrijkste hotels. In eerste instantie dachten we dat het een beetje onzin was zo’n bus. Maar de Strip is zo ontzettend groot! Onze eerste stop was bij het welkombord van Las Vegas. Er stond een ontzettend lange rij met mensen. Maar wij zijn gewoon aan de zijkant van het bord gaan staan, “klik” en klaar! Wat nou lang wachten? Vervolgens zijn we een stukje gaan lopen, het MGM hotel en het Luxor hotel (aan de andere kant van de weg) was al in zicht. Echter leek het een stuk dichterbij dan dat het werkelijk was. Met die hitte ga je kapot! We waren blij toen de Deuce bus kwam en besloten eerst maar een ritje te doen over de Strip. We zagen al de mooiste hotels voorbij komen, wat een wereld! Je kijkt je ogen uit! Zonder dat je er zelf geweest bent, kan je niet bevatten hoe groots het is. Wij hadden het in ieder geval veel kleiner verwacht! Vrijwel aan het einde van de Strip zijn we uitgestapt, de Stratosphere Tower was in zicht en aan de linkerkant stond Circus Circus hotel. We besloten eerst maar bij Circus Circus naar binnen te gaan. De Stratosphere willen we later bij avond bezoeken. In Circus Circus zagen we (uiteraard) een heleboel gokkasten. Geen idee hoeveel, honderden kasten in ieder geval! Op de bovenverdieping hadden ze een trapeze, hier geven ze vaak shows. Maar op het moment dat wij er waren was er niets te zien. Verder waren er grijpautomaten, schiettentjes en paardenraces. Wel erg leuk om te zien, gek genoeg hadden wij niet de behoefte om zelf een spelletje te doen. Vervolgens zijn we naar de Fashion Show Mall gegaan, we zijn er niet naar binnen gegaan, maar we konden vanaf hier goed over de Strip kijken. Via de brug die je naar de overkant van de weg brengt zijn we langs de Wynn Las Vegas hotel gelopen. Voor de ingang van het hotel bevond zich een ontzettend mooie waterval, uiteraard was dit wederom een foto momentje. Vanaf hier hadden we ook goed uitzicht op het Trump hotel (het hotel van Donald Trump). We zijn bij Wynn Las Vegas naar binnen gegaan en de hal van dit hotel was prachtig om te zien. In het hotel zie je de meest luxueuze winkels. Je mag wel een goed gevulde portemonnee hebben om hier lekker te kunnen shoppen. Vervolgens zijn we doorgelopen naar het Venetian hotel. Dit vonden we allebei een heel mooi hotel om te zien. Zowel van binnen als van buiten hebben ze Venetië nagebouwd. We liepen over het San Marcoplein, de Rialto brug en zagen heuse gondeliers die mensen in een gondelbootje van A naar B brachten. Ook in dit hotel zie je weer veel gokkasten en veel luxueuze winkeltjes. Toen we het mega hotel uit waren, zagen we dat we Treasure Island hotel voorbij gelopen waren. Daarom zijn we een stukje terug gelopen en zijn we ook hier naar binnen gegaan. We kunnen het blijven herhalen, maar wederom veel gokkasten en winkels. Buiten het hotel zagen we nog de boot waar ’s avonds een piratenshow gegeven wordt. We hebben vervolgens de Deuce bus gepakt en zijn uitgetapt bij Caesar’s Palace. Caesar’s Palace is een plaatje, het hotel is geheel in Romeinse stijl. Je ziet overal marmer en van die Romeinse beelden. Daarna zijn we naar het Bellagio hotel gegaan. Ook wederom binnen gelopen en toen we buiten kwamen gingen we met een horizontale roltrap langs de fonteinenshow. Prachtig om te zien, die fonteinen gaan ontzettend ver de lucht in! We komen hier ’s avonds zeker terug! Vanaf deze plek hadden we ook goed zicht op het Paris Las Vegas hotel. We zijn niet naar binnen gegaan, maar we hebben wel naar de Amerikaanse Eiffeltoren gekeken! Vervolgens wederom de bus gepakt die ons naar New York New York hotel bracht. Voor het New York New York hotel staat het vrijheidsbeeld. Ook gaat er een achtbaan door en langs het hotel heen. Ook dit hotel hebben we van binnen bekeken en het deed erg New York’s aan (ook al zijn we er nog nooit geweest). Ook hebben we gekeken waar de achtbaan binnen zat. Rogier wil graag een ritje maken als hij een GoPro heeft (zo’n cameraatje die je op je hoofd kan zetten). Dus ook in dit hotel komen wij zeker terug.
Inmiddels waren we al ruim 5 uur op de Strip en waren echt gesloopt. De Strip is zo groots, je krijgt zoveel indrukken te verwerken, niet normaal. Het leek net of we op het laatst niet meer helder konden nadenken. Heel vreemd is dat! We besloten de Deuce bus te nemen en kwamen nog langs het Luxor hotel. Erg leuk om te zien, het hotel is in de vorm van een zwarte piramide met een grote sfinx ervoor. Ook staan er veel palmbomen en allerlei Egyptische beelden voor.
Rond 18.00 uur waren we terug op de camping en namen we een verfrissende duik in het zwembad! Heerlijk na zo’n warme en drukke dag! ’s Avonds lag Marleen al rond 21.30 uur te slapen en Rogier heeft nog een filmpje gekeken op zijn laptop. Dus over de avond zelf niets interessants te melden!