• Dag 17

De mooiste foto's

Lieve familie en vrienden. Wat een mooie plekken hebben wij gezien. En wat fijn dat we dit als gezin hebben kunnen doen. Een waardevolle reis ter gelegenheid van ons 25 jarig huwelijk. Om nooit te vergeten. Hierbij nog foto's van geweldige uitzichten. Wij hopen dat jullie met dit reisverslag hebben ...

• Dag 16

Terug naar San Francisco

Afgelopen nacht weinig geslapen. Het was het minste hotel van de hele reis. Het hotel zat vol met bouwvakkers, die de hele nacht lawaai maakten en om 8.00 uur al aan het bier zaten! De kamers waren muffig en oud en het ontbijt was echt slecht. De ontbijtruimte was ...

• Dag 15

Yosemite Park

Een lekkere temperatuur vandaag, 25 graden. Bij het ontbijt ervaringen uitgewisseld met andere Jan Doetsreizigers. Zij waren net begonnen met de reis en reden in tegengestelde richting. Elkaar handige tips gegeven! Vandaag via de Tioga Pass door Yosemite Park gereden. Een ontzettend mooie groene omgeving met enorme hoogte verschillen. Doordat ...

• Dag 14

Death Valley naar Mammoth Lakes

Bij het opstaan was het al 40 graden! We hebben buiten op de schommelstoel ontbeten. De koelbox weer gevuld met veel koud water en naar Badwater gereden. Deze zoutvlakte ligt 85,5 meter onder zeeniveau. Gisteravond stonden we op 1867 meter boven zeeniveau! Met 47 graden een heel eind de ...

• Dag 13

Las Vega naar Death Valley

Las Vegas 8.00 uur ’s ochtends 36 graden! Zo dat belooft wat voor vandaag. We hoeven maar iets meer dan 2 uur te rijden dus doen we rustig aan. De jongelui hebben het zwembad opgezocht terwijl wij een watervoorraad hebben ingeslagen en de tank hebben vol gegooid. Zodra we ...

• Dag 12

Las Vegas

Vanochtend bij het opstaan scheen de zon al volop en was het al 26 graden! Na het ontbijt eerst op zoek gegaan naar een Hertz garage. Sinds 1000 km geleden geeft de auto al de melding dat onderhoud nodig is. Nou ja, eerst was het nog “binnenkort nodig” nu is ...

• Dag 11

Grand Canyon naar Las Vegas

Om 7.00 uur was het droog!!! Nu konden we mooi nog naar de Grand Canyon! Het was nog lekker rustig. Dit keer namen we de oranje route naar Yaki Point. Nog steeds een overweldigend uitzicht. Blij dat we dit toch nog hebben kunnen zien. Daarna vertrokken we uit Tusayan ...

• Dag 10

Sedona naar Grand Canyon

In de regen vertrokken. Willem heeft qua autorijden een vrije dag. Dus Miranda is de chauffeur. Geen probleem de auto rijdt heerlijk. En we hoeven maar 2 uurtjes te rijden! Wel balen van de regen. Zoab kennen ze hier niet. We komen om 11.00 uur aan bij de Grand ...

• Dag 9

Sedona Red Rocks

Vanochtend voor het eerst niet vroeg op hoeven staan.. Na het ontbijt hadden we een jeeptour door de Red Rocks van Sedona. Het weer was stralend, dus zonnebril en water mee. Wow wat een tour! De Apache Trial van gisteren was er niets bij! David, onze gids, vertelde dat als ...

• Dag 8

Tucson naar Sedona

Eerst zijn we op zoek gegaan naar het vliegtuigkerkhof van het Amerikaanse Leger. Hier liggen ongeveer 4000 vliegtuigen te genieten van hun pensioen. Ook nieuwe die niet luchtwaardig zijn bevonden. Omdat het in Tucson bijna niet regent roesten ze niet weg. Nadat we dit gezien hadden zijn we richting Sedona ...

• Dag 7

San Diego naar Tucson

We hebben de staat Californië verlaten. We reden langs de Mexicaanse grenslijnen en dat was duidelijk te merken. Er was veel Border Patrol. Maar wij zagen er natuurlijk heel betrouwbaar uit want na 1 blik in de auto mochten we doorrijden! Er was veel minder verkeer op de weg. Of ...

• Dag 6

Los Angeles naar San Diego

Vandaag bijtijds opgestaan omdat we Los Angeles nog willen zien en ook naar San Diego vertrekken. Om 8.00 uur was het al 25 graden! Als eerste op zoek naar het Hollywood sign. Na veel haarspeldbochten en berghellingen een mooie plek gevonden. Daarna naar de Walk of Fame op Hollywood ...

• Dag 5

San Simeon naar Santa Monica

Gisreavond na het schrijven van het webblog terug naar het strand gegaan. Op dat zelfde moment kwamen er dolfijnen vlakbij voorbij zwemmen! Heel bijzonder! Daarna nog gezellig op het strand bij het kampvuur gezeten en Lee en Robert, 2 Amerikanen, ontmoet. Ze waren zeer onder de indruk van onze reis ...

• Dag 4

Monterey naar San Simeon

De dag begonnen met een ontbijt bij Denny's. Dat is toch wel wat anders dan een bruine boterham met kaas! Voor onderweg een grote doos donuts gehaald en weer op weg. We keken onze ogen uit op de 17 mile drive. Ondanks dat het weer niet helder was maar nog ...

• Dag 3

San Francisco naar Monterey

Vandaag de huurauto opgehaald. We hebben een grote Toyota Sienna van 2 maand oud tot onze beschikking. De kinderen zitten lekker comfortabel en als ze de deurhendel aanraken gaat deze electrisch open. Wat een luxe! Na het uitchecken zijn we San Francisco verder gaan ontdekken. Met de auto de vele ...

• Dag 2

Vervolg San Francisco

Vandaag begonnen met een lekker ontbijt. De warme wafels en scrambled eggs waren erg in trek. Met een goed gevulde maag op zoek naar de Cable Cars. We waren zeker niet de enigen die een rit met dit historisch vervoersmiddel wilden meemaken. Na een uur mochten we aan boord. Erg ...

San Francisco

Om 16.10 uur (bijn 3 uur na geplande tijd) steeg een vol vliegtuig op. Bijna 9000 km in 11 uur! Naast Menno lag een meisje van 3 jaar heerlijk tegen hem aan te slapen. We hadden mooi zicht uit het raampje. De vlucht verliep rustig met een heel klein ...

• Dag 1

6.30 uur ging de wekker. Iedereen kwam spontaan z'n bed uit! Klaar voor de grote reis. Alles verliep voorspoedig. Geen file onderweg naar Dusseldorf, parkeerplaats was gereserveerd, snelle shuttlebusverbinding die ons bij de incheckbalie afleverde, geen problemen bij check-in en douane. We waren ruim op tijd. Maar... helaas gaven ...