• Dag 28

Hallo Nederland

14.35 uur. San Francisco
    We konden 13.25 uur boarden. Dat werd al later. Vertrek van vliegtuig werd 14.00 uur i.p.v. 13.55 uur en voor we eindelijk de lucht in gingen was het 14.30 uur. Het was erg druk op het vliegveld met komende ...

• Dag 27

Dag Amerika

Vanmorgen half 7 ging de wekker. Opruimen eten vegen en om 08.10 uur rijden. De camper inleveren en op gemak naar vliegveld.
    09.07 aangekomen bij camperverhuur Apollo. Alles werd goedgekeurd. We hebben meer Miles gereden dan in pakket zit dus dat moet achteraf betaald worden. Voor ons werd ...

• Dag 26

Anthony Chabot Campground en inpakken

We gaan weer op pad. Vanmorgen beetje uitgeslapen. We konden in de zon buiten eten. Om 10.15 uur rijden we weg naar de laatste camping. Anthony Chabot Campground
    Onderweg in Yosemite National park staan bordjes waarop aangegeven staat hoe hoog het brandgevaar op dat moment is. Dat staat steeds ...

• Dag 25

Yosemite National Park

09.00 uur . We gaan op stap. We gaan mooie dingen zien. We zijn gaan rijden en de eerste stop was gelijk een foto stop. El Captan een mooie grote berg waar ook bergbeklimmers gretig gebruik van maken. Nu waren ze niet te zien. We draaiden ons om en daar ...

• Dag 24

Tioga Pass en Sequoia’s

We zijn weer om 7 uur opgestaan en om 8.30 uur rijden we weg. Op weg naar Yosemite Lakes. We gaan via de Tioga Pass. Het is een hele mooie route en stoppen een paar keer voor een fotomomentje.
    Als we het park Yosemite binnen rijden zitten we op ...

• Dag 23

Mamie Lake en Horseshoe Lake

8.00 uur zijn we op gestaan. Even iets langer geslapen. We konden buiten in de zon lekker ontbijten. De zon was al lekker warm maar de wind nog echt koud. We zijn na het ontbijt naar Schat’s Bakery gereden. Van oorsprong een Utrechts echtpaar dat in 1957 emigreerde ...

• Dag 22

Een lange rit

Voor het eerst weer buiten eten. Afgelopen dagen in lange broek en vest binnen gegeten. Nu lekker weer buiten. Het is nog niet heet gelukkig. Het is bewolkt waardoor de zon niet volledig kan branden. Is even niet erg.
    09.15 uur. We zijn weer op weg. Eerst even leuke ...

• Dag 21

Viva Las Vegas

08.30 uur. We zijn weer op weg. Naar Las Vegas. Het is bewolkt.
    We gaan nog 1 keer door het Zion National park en nog 1 keer door de tunnel. In Springdale tanken en boodschapjes doen.
    Kwart voor twaalf. Korte plas, pizza eten, koffie drink pauze. Drie kwartier later ...

• Dag 20

Nog 1 dag Zion

Het was weer koud vannacht. Nu 9.00 uur weer op weg naar het park. Nu moesten we wachten bij de tunnel. 5 minuten. Hopelijk kunnen we nu parkeren bij het visitor center. Dat is gelukt. We konden met gemak de camper parkeren. Daarvandaan zijn we op de shuttle bus ...

• Dag 19

Zion National Park

09.00 uur. We zijn weer op weg. Het was weer een koude nacht maar nu schijnt de zon alweer volop. In tegenstelling tot gisteren is het geheel onbewolkt. De lucht is heel helder blauw.
    We hebben een mooie rit naar Hi-Road Campground en komen 10.30 uur aan. We ...

• Dag 18

Bryce National Park

Het was een hele koude nacht. We hebben de kachel erbij aangelaten vannacht.
    We zijn vroeg opgestaan. Binnen eten en straks op tijd op weg. De zon zien we al opkomen.
    08.30 vertrekken. Het is nog maar 11 graden. Brrrrrrr
    09.45 uur daar was ie weer. Het foto ...

• Dag 17

Capitol Reef

Vroeg op. Brrrrr koud. De camping ligt volledig in de schaduw in de vroege morgen. Na ontbijt weer rijden.
    Vertrek 08.30 uur. 10.15 uur even pauze. Koffietijd. 10.45 en doorrrrr.
    11.45 aankomst visitor center. Na diverse foto stop momenten. De route hier naar toe was weer ...

• Dag 16

Colorado rivier

De dag begint wat bewolkter dan we gewend zijn.
    10.00 uur zijn we op stap gegaan naar het visiter center in Moab. We houden een beetje rustdag. We gaan even in Moab rondlopen en bij Moab diner dronken we koffie. Ze keken ons daar aan van ‘alleen koffie geen ...

• Dag 15

Arches National Park

10 uur we gaan op pad naar het Arches National Park. We beginnen gelijk met een rij auto’s die door de poort van het park willen. Wij hebben een national park pas dus we kunnen doorrijden. De eerste (plas) stop is bij visiter center. Hier krijg je informatie over ...

• Dag 14

Op weg naar Moab

Een uurtje langer geslapen. Even rust gepakt. Aan het ontbijt en straks op weg naar Moab.
    Bij Wilson Arch (stenen boog) op de weg naar Moab en Arches National Park in Utah in de USA een fotomomentje
    11.39 uur nemen we pauze. We gaan koffie drinken. Plaatsje heet Blanding ...

• Dag 13

Monument Valley

Vanmorgen iets langer geslapen. Buiten ontbeten. We gaan naar Monument Valley. We zitten op de campground nog in Arizona. Monument Valley is in Utah. Het is 09.44 uur als we vertrekken.
    We rijden door niet zo gezellig landschap. We stoppen 12.00 uur voor koffie. In de camper kunnen ...

• Dag 12

HorseShoe Bend en Antelope Canyon

Gisteravond om 22.45 uur was het donker en stil in huize Loos. We waren allemaal moe. Het was vannacht warm en koud. Vanmorgen half 7 opgestaan om op tijd weer op stap te gaan. Om 8.00 uur reden we al weer richting Page.
    Om 09.15 uur maakten ...

• Dag 11

Grand Canyon

Zeven uur opgestaan. Ontbijten. Het was fris. Ik trok mijn vest erbij aan. Na ontbijt om 9 uur op weg naar de volgende camping. We hadden een prachtige klimroute vanuit Sedona richting Grand Canyon. Later gingen we de snelweg op. Om 11.00 uur hadden we zin in pauze. Bij ...

• Dag 10

Sedona

Vanmorgen iets uitgeslapen. Het was wel warm vannacht. We konden weer lekker buiten ontbijten. Allemaal in de relax modus. Na het ontbijt koffie gedronken. Dat is vakantie.
    Na de koffie op pad naar Sedona. We liepen een minuut of 20 naar het visitor center om informatie te vragen over de ...

• Dag 9

On the road again

Half zeven opgestaan. Buiten ontbijten. 08.00 uur op weg naar Sedona. Sedona ligt in de staat Arizona.
    We rijden door een groot lang saai uitgestrekt gebied over de interstate Arizona east 10. Door een blowing dust area waar je in de verte kleine zand wervelwindjes kon zien. Het waaide ...

• Dag 8

Joshua Tree

Op tijd opgestaan. Douchen en al in de zon buiten ontbijten. Al gauw werd het warm. Vandaag gaan we naar Palm Springs / Joshua Tree koa. We reden 8.45 uur weg. 10.38 uur stop langs de weg en koffie zetten. Wat een luxe. Aan een tafeltje in de schaduw ...

• Dag 7

Universal Studio’s

We zijn vroeg opgestaan. Vroeg ontbeten want we willen op tijd in de universal studio’s zijn. Gisteren online met korting tickets besteld. Met de leenauto naar het verhuurbedrijf om de auto weer in te leveren. Daarvandaan met de uber naar de universal studio’s. Het was een zonnige hete ...

• Dag 6

Los Angeles en GTA5

Op tijd opgestaan, opgeruimd, ontbeten en om half 9 op pad naar Los Angeles balboa rv park. We zijn om 12.00 uur aangekomen en nummer 133 werd ons toegewezen. We worden naar onze plek begeleid en onder aanvoering van de baas draait Roel de camper achteruit de plek op ...

• Dag 5

Langs de kust, die mooie kust

Weer op tijd opgestaan. Na het ontbijt gaan we op pad naar de volgende camping. Avilla/Pismo Beach Koa in San Luis Obispo. We gaan de hele rit over de highway 1 rijden langs de kust.
    Onderweg hadden we een uitkijkpunt en we zagen op de weg naast ons een ...

• Dag 4

Silicon Valley

Nieuwe dag nieuwe kansen. Het is grijzig bewolkt met miezerregen. We zijn op tijd opgestaan. Elektra geregeld door een verloopstuk te halen . Daarna ontbijten met geroosterd brood. Ik kon Griekse yoghurt scoren. Nog geen noten maar met aardbeien was het ook heerlijk. Nu 10,45 uur op weg naar Silicon ...

• Dag 3

Verloren dag

Ik ben rond 21,30 uur gaan slapen en heb ieder 2 uur van de wekker gezien. Helaas is het niet gelukt in 1x door te slapen. Het matras is zacht en met een kuil en het was warm.
    Om kwart voor zeven waren we allemaal wakker. We bleven even ...

• Dag 2

Golden gate bridge

Gisteren om 20.30 uur uiteindelijk gaan slapen. Tot 2 uur geslapen en daarna iedere 1,5 uur wakker. Klaarwakker. Het was nog warm ook. Uiteindelijk tot kwart voor zeven weten te rekken maar we zijn allemaal klaar wakker. Daniel is gelijk lekker gaan douchen en wij blijven nog even ...

• Dag 1

Schiphol en San Francisco

Vanmorgen 5 uur (vroeg!) gaat de wekker na een onrustige nacht. Arjan en els staan om kwart voor zes aan de deur. Koffers in de auto. Dikke knuffel van els en we gaan op weg. Inchecken koffers afgeven door de douane gaat soepeltjes. Kwart over zeven zitten we aan de ...