Dag 4

Silicon Valley

Nieuwe dag nieuwe kansen. Het is grijzig bewolkt met miezerregen. We zijn op tijd opgestaan. Elektra geregeld door een verloopstuk te halen . Daarna ontbijten met geroosterd brood. Ik kon Griekse yoghurt scoren. Nog geen noten maar met aardbeien was het ook heerlijk. Nu 10,45 uur op weg naar Silicon Valley. Hier wilde Martijn erg graag kijken. Met veel gehobbel en gebobbel kwamen we na een uurtje rijden in Silicon Valley. Allemaal gebouwen waar Google, Apple, Tesla etc zijn gevestigd. Alles ligt op [email protected] minuten rijden van elkaar vandaan. Ze hebben allen een ruime parkeerterrein maar niet geschikt voor campers. Het was inmiddels 13.00 uur. Bij de Starbucks hebben we uiteindelijk op het parkeerterrein de camper gezet. We hebben daar eerst gegeten en koffie gedronken en zijn 20 minuten gaan wandelen naar Apple visitor centre. We werden allerhartelijkst ontvangen. Kregen een iPad en daarmee konden we een maquette bekijken van het Apple gebouw en omgeving. Je kon via de iPad binnen in de gebouwen bekijken. Dat heet augmented reality. Heel interessant en indrukwekkend. Bij de Apple shop kon Daniel eindelijk zijn oortjes voor iPhone kopen. Ter plekke kreeg hij de werking uitgelegd. We zijn naar de bovenste verdieping gelopen om het uitzicht te bewonderen en foto’s te maken. Daarna weer terug gewandeld. In de camper wat gedronken en de route bekeken naar Santa Cruz Beach. Onderweg tanken. Hier maakten we uiteraard weer wat mee. De Visa Card werd geweigerd. Raar. Maar de ING pas die ik voor calamiteiten op wereldpas had gezet werd ook geweigerd. Gelukkig hadden we cash gepind eerder. Daarmee de benzine betaald en even later kreeg Roel een sms van visa waarom zijn card werd geweigerd. De machine was niet goed en de pincode werd niet gelezen. Nadat Roel met visa in Nederland had gebeld was hij gerustgesteld en konden we op zoek naar een supermarkt. We werden door een aardige Amerikaanse naar een supermarkt verwezen. Alleen was het niet handig parkeren daar. We bedachten dat we morgen op weg naar Pismo Beach boodschappen gaan doen. Dus reden we door naar Santa Cruz Beach. Een leuk plaatsje met strand aan Grote Oceaan oftewel Pacific. Helaas hadden we op de camping vanmorgen geen zon. Was het bewolkt en grijs. Tijdens de trip naar en in Silicon Valley hadden we zon. Naar en op de Beach weer bewolkt en grijs. We hebben op de pier in een strandtent heerlijk gegeten. Vis en salade. Martijn had een enorm lekker ijstoetje. We dronken koffie en uiteindelijk reden we in het donker weer terug naar de camping. Gisteren was het een kille koude nacht. Vanavond voelt het kwa temperatuur al beter aan.