Dag 1

Vanuit Grand Junction zijn we naar Mesa Verde gereden. Hier vind je talloze rotswoningen. De mensen bouwden hier vroeger woningen in de rotsen en hier zijn er veel van bewaard gebleven. Onze gids Marty heeft ons hier alles over verteld. Over het bouwen hier van en de functie van alles in de woningen. De meeste hebben we van veraf gezien maar we zijn het Cliff Palace in gegaan. Hier moest je met ladders naar beneden en weer omhoog om er te komen. Erg indrukwekkend om de woningen van dichtbij te zien en te bedenken dat daar ooit mensen hebben gewoond.
Na ons bezoek aan Mesa Verde zijn we direct door gereden naar Durango. Dit is een heel sfeervol Western stadje met heel veel leuke hippe restaurantjes. Hier vandaan vertrekt ook een oude stoomtrein naar Silverton. Alsof je 100 jaar terug gaat in de tijd.
Vanuit Durango zijn wij ook via Silverton naar Black Canyon of the Gunnison gereden. Hier aangekomen regende en onweerde het helaas maar na te hebben gewacht hebben we in de middag nog de Warner Point Trail kunnen lopen en ook de uitzichtpunten langs de weg hebben we aangedaan. Wat een ontzettend mooi gebied is dit! Deze canyon doet zeker niet onder voor de welbekende Grand Canyon.
's Avonds hebben we op de South Rim campground gestaan. Perfecte locatie want vanuit hier kun je verschillende trails lopen! Dit hebben wij dan ook de volgende ochtend gedaan. Wij hebben een 6,5 km trail gelopen om 7 uur 's ochtends. Echt heel gaaf want we waren overal de enige! Zelfs hebben we nog deer gezien! De 2 mooiste trails vonden wij de Warner Point Trail en de Rim Rock Trail. Hier hebben we de mooiste uitzichten over de canyon gehad.
Vanuit hier zijn we naar Golden gereden waar we nu in een onweersbui op de camping staan. Vanavond gaan we nog met de trein naar Denver om daar een hapje te eten en dan is het morgen al weer tijd om de camper in te leveren en terug te vliegen naar huis.
Een ding is zeker Colorado is een aanrader!