• Dag 19

Reisdag 19 en 20

Dag 19 reizen we vanaf Mammoth Lakes via Yosemite NP naar Sonora. We rijden over de Tioga Pass. Prachtige vergezichten en we klimmen naar ca. 3000 mtr. We rijden de Yosemite Valley in en merken dat dit NP erg populair is. Druk, druk en nog eens druk. Ondanks dat we ...

• Dag 16

Reisdag 16, 17 en 18

Op de vrije dag in Las Vegas rijden we naar de Hoover Dam. Een dam in de Colorado rivier die in eerste instantie was bedoeld om de voortdurende overstromingen door de Colorado rivier tegen te gaan. Daarnaast levert de dam alle electriciteit voor Los Angeles. Het is een indrukwekkend staaltje ...

• Dag 13

Reisdag 13, 14 en 15

Vanaf Moab reizen we naar Bryce Canyon Village. Een mooie route. Vooral het stuk door Capitol Reef is indrukwekkend. Na iedere bocht een nieuw prachtig uitzicht. Eind van de middag arriveren we in Bryce Canyon. Wat ons opvalt is dat de temparatuur hier een stuk lager is.
    De volgende dag ...

• Dag 11

Reisdag 11 en 12

Op dag 11 beginnen we eerst met een jeeptour door Monument Valley. Onder begeleiding van een Navajo gids gaan we op pad. Wat wij in ons hoofd hadden waren grote vlaktes met de bekende "John Wayne" rotsen. Het is verrassend om te zien dat de Valley over schitterende bergen beschikt ...

• Dag 8

Reisdag 8, 9 en 10

We verlaten de stad en gaan op weg naar de Grand Canyon. Een hoogtepunt in onze reis, zeker de helikoptervlucht.
    We rijden een stukje route 66 en komen eind van de middag in Tusayan aan. We rijden na het inchecken naar het eerste uitzichtpunt op de Grand Canyon, prachtig, zeker ...

• Dag 7

Vandaag rijden we naar Las Vegas. Zo'n 450 km. Gelukkig rijden we vanaf het hotel redelijk snel de snelweg op. Voor we echter LA uit zijn is het een uur later. Langzamerhand wordt het landschap kaler en rijden we door een woestijn gebied. Wel prachtig uitzicht op de bergen. En ...

• Dag 6

Vandaag verkennen we met een Hop on hop off bus Hollywood. Uiteraard staat dit deel van Los Angeles geheel in het teken van de filmindustrie. Overal enorme bilboards met bekende filmsterren en TV series. We rijden door Beverly Hills, de duurste buurt van LA. Etalages zijn er alleen om te ...

• Dag 5

Vandaag rijden we van Pismo Beach naar Los Angeles. Tussenstop is Santa Barbara. We zijn benieuwd of de windhoos van gisteren veel schade heeft aangericht.
    Het eerste deel via highway 101 verloopt rustig. Het is behoorlijk bewolkt maar wel ca. 25 gr. Het rijden is relaxed. Langzamerhand wordt het landschap ...

• Dag 2

Reisdag 2 en 3

in San Francisco halen we eerst de auto op. Wat wordt het; een Nissan Rogue. Een model wat niet ol de Europese markt te krijgen is, heerlijke auto.
    Eerst proberen we de stad uit te komen. Voirdat de Tom tom contact met de GPS heeft hebben we enkele rondjes gereden ...

• Dag 1

Na een goede vlucht met weinig oponthoud bij de douane komen we in San Franscisco aan. We hadden verwacht om qua temperatuur rustig te kunnen beginnen. Laat dit nu de warmste dag sinds 40 jaar zijn in San Francisco, het is 37 graden. Puf, puf even omschakelen dus. We besteden ...