• Dag 23

Dag 24 – Boston, goodbye!

De afgelopen 3 weken hebben we een fantastische reis gemaakt door het Noordoosten van Amerika en Oosten van Canada. De grote uitdaging daarbij is ‘keuzes maken’. Er is namelijk zoveel te zien en te doen. Wanneer wij nu terugkijken dan hebben we geen moment het gevoel …

• Dag 22

Dag 22 – Harvard University en Cambridge Massachusetts

Om kwart voor negen schuiven we aan een tafel in de ontbijtzaal. Deze ligt tegen de binnentuin en bij het zwembad. Het is druk! Er zijn veel meer mensen dan de vorige dagen. ‘Labour Day weekend’ is begonnen! We gaan met onze bordjes …

• Dag 20

Dag 20 – Shoppen en naar Concord

Gisteren was een inspannende dag. De weersvoorspelling voor vandaag is slecht. Het gaat regenen en het wordt een paar graden koeler dan de afgelopen dagen. We besluiten daarom het vandaag rustiger aan te doen. De enige reden om voor 9.00 uur uit bed …

• Dag 19

Dag 19 – Fietsend door Boston en de ‘freedom trail’

De ochtend begint vroeg vandaag. De wekker ging om 7.00, maar uiteindelijk stappen we 20 minuten later uit bed. Om 10.00 begint onze begeleide fietstoer met ‘Urban AdvenTours’ door Boston en er wordt van on verwacht dat we er …

• Dag 17

Dag 17 - De kust van Zuid Maine

Het dorpscentrum van Kennebunkport, het gebied rond ‘Dock Square’, is gelegen langs de ‘Kennebunk River’, ongeveer 1 mijl verwijderd van de monding van de rivier in de Atlantische Oceaan. Ooit had Kennebunkport nog de Indiaanse naam ‘Arundel’ en was het een dorpje dat …

• Dag 16

Dag 16 – Van New Hampshire naar Kennebunkport in Maine

Vandaag gaan we naar de laatste stop van onze ‘roadtrip’, we gaan naar Maine. Daarna zullen nog bijna een week in Boston verblijven. Om kwart over negen rijden we weg bij het Eagle Mountain House in Jackson. We rijden nog één …

• Dag 15

Dag 15 – Wandelen in de White Mountains in New Hampshire

Vandaag weer een dag zonder te reizen. In de ochtend wordt er gezwommen in het buitenzwembad van het hotel en ik regel de claim bij SAS Scandinavian Airlines, vanwege onze gecancelde heenvlucht. Dat duurt allemaal iets langer, omdat je van …

• Dag 13

Dag 13 – Stowe Vermont

De wekker gaat om halfacht. Iedereen ligt echter nog te slapen en we draaien ons nog eens om. De afgelopen 12 dagen zijn we veel aan het reizen geweest en hebben we ontzettend veel gezien. Dat begint langzaam zijn tol te eisen. Vandaag blijven we op …

• Dag 12

Dag 12 – Ottawa en terug naar Vermont

Nog even over gisteren. Tijdens de zonsverduistering zagen wij een grote marmot onder een steen vandaan kruipen. Het was écht een joekel, veel groter dan de bergmarmotten die wij kennen van Oostenrijk of Zwitserland. Ik heb even opgezocht op internet wat dit voor …

• Dag 11

Dag 11 – Van Toronto naar Ottawa via de ‘1000 Islands’

Iets meer dan een dag in Toronto is natuurlijk te weinig. Door het gemiste tweede deel van de bustoer hebben we eigenlijk nog niet genoeg gezien, maar je moet keuzes maken. Toronto is een grote stad. Ik denk dat weinig …

• Dag 10

Dag 10 – Toronto

Vandaag gaan we de stad Toronto verkennen. Ikzelf ben er nu voor de 4de keer en heb de stad leren waarderen als één van de meeste internationale en diverse steden waar ik ben geweest. De rest van de familie is hier voor het eerst, dus wellicht dat …

• Dag 8

Dag 8 – Finger Lakes en Watkins Glen Statepark

Vandaag gaan we het Finger Lakes district verkennen. De Finger Lakes is een groep van 11 smalle, hoofdzakelijk Noord-Zuid gelegen meren. Deze meren zijn ontstaan in de laatste ijstijd, toen het ijs de diepe ‘dalen’ groef waarin later het water zich goed …

• Dag 7

Dag 7 – Naar ‘upstate’ New York, Finger Lakes

De wekker is gezet voor 7 uur, want we willen op tijd weg met de langste rit van de vakantie voor de boeg. Maar iedereen slaapt nog heerlijk en ik draai mij nog maar eens om. Uiteindelijk nog een half uurtje gesmokkeld …

• Dag 6

Dag 6 - Een dagje rust in Southampton, Long Island

Dag 6 – Een dagje rust in Southampton, Long Island
    Tot nu toe hebben we in korte tijd veel gereisd en ondernomen. Vandaag beloofd het heel mooi weer te worden en dat betekent dat we vandaag het strand van Southampton willen bezoeken. Tussen 8.30 en 9.00 uur worden we …

• Dag 5

Dag 5 – Met de regen naar New York City

Gisterenvond meerdere keren de weersverwachting voor vandaag gecheckt. Het wordt vandaag zwaarbewolkt en het gaat in de middag (langdurig) regenen. We hielden tot nu een slag om de arm om al dan niet naar New York te gaan, maar dit doet …

• Dag 4

Dag 4 – Van Newport naar Long Island, New York

Iets later uit bed, we beginnen al aardig gewend te raken aan de tijdszone van Oost-Amerika. Vandaag vertrekken we uit Newport om naar Long Island te gaan. Ik ben al enige jaren erg benieuwd naar Long Island. Dichtbij New York, maar hoe ziet het eiland, waar ook de wijken Queens …

• Dag 3

Newport, Rhode Island

Na de vermoeiende reisdag van gisteren hebben de meesten van ons een goede nacht geslapen. De dag begint bewolkt. We halen een kop koffie of kop thee in de lobby van het hotel. Langzaam ontwaakt eenieder. We voelen even hoe het buiten is en het blijkt verrassend warm en erg …

• Dag 2

Nadat onze vlucht naar Boston werd 'gecanceld', zijn wij uiteindelijk in de avond met meer dan 5 uur vertraging in Boston aangekomen! Eindelijk, we zijn er, ons avontuur kan beginnen! Op mijn verzoek heeft Jan Doets America Tours een extra grote SUV geboekt. Maar mijn hemel, wat een joekel van …

• Dag 1

Dag 5 – Met de regen naar New York City

• Dag 1

Morgen vertrekken wij met familie naar Boston. Onze reis van 3 weken zal ons, met de geweldige hulp en inspiratie van Jan Doets America Tours, door de mooiste plekken van het Noord-Oosten van de Verenigde Staten en Canada brengen.
    De laatste spullen pakken en dan kunnen de reistassen dicht. We …