• Dag 23

Reisdag 24; Amsterdam Schiphol

Na een prima vlucht van 10,5 uur met weinig slaap, om 13.00 geland op Schiphol. Daar stond mama op ons te wachten en kwam papa al snel met onze auto aanrijden. Even staan kletsen en naar huis. Morgen praten we echt bij!
    Wat een geweldige reis hebben we ...

• Dag 23

Reisdag 23; Los Angeles/Amsterdam

Vanmorgen wakker geworden met een berichtje van KLM, 70 minuten vertraging. Doordichte mist in Nederland zijn vertragingen en annuleringen. We kunnen dus rustig aan doen.... op ons gemak de laatste spullen gepakt, uitgecheckt en naar Denny's gereden voor een stevig ontbijt/lunch. Toen door naar de luchthaven om deauto bij ...

• Dag 22

Reisdag 22; Los Angeles

Vandaag nog een topdag gehad op het strand van Santa Monica. Het weer perfect, de golven heerlijk, de hele dag ons super vermaakt. Opvallend veel duiven en meeuwen op dat strand. Terwijl ik lag te lezen op mijn buik en een bagel eet, wordt mijn laatste stuk uit mijn handen ...

• Dag 21

Reisdag 21; Los Angeles

Vanmorgen uitgeslapen en richting strand gereden. Eerst bij Denny's ontbeten, dat stond nog op onze wensenlijst. Wat een ontbijt... eieren, spek, worstjes, pancakes met aardbeien en cream. Heerlijk, we zitten meteen voor de rest van de dag vol!
    We rijden door naar Santa Monica pier en gaan heerlijk aan het ...

• Dag 20

Reisdag 20; Los Angeles

Het bleef vannacht nog lang onrustig in de kamer naast ons. Nadat de beveiliging was gekomen was het nog steeds een kabaal. Er zaten zeker 9 kinderen op die kamer, en we hoorden steeds stttt, maar dat had geen nut. Na nog wat rammen op de tussendeur en een hard ...

• Dag 19

Reisdag 19; Pismo Beach/ Los Angeles

Na een prima ontbijtje ( wat ik er in de hotelkamer helaas meteen weer uitkotste????), vertrokken naar onze laatste stop Los Angeles.
    Een mooie rit, die wat langer duurde omdat we Malibu nog wilden zien. Langs de kustweg gereden, net als heel veel andere mensen die op zaterdag naar het strand ...

• Dag 18

Reisdag 18; Monterey/ Pismo Beach

Na het ontbijt in het hotel rond 10.00 weer vetrokken. Op naar het warmere weer, Monterey was fris.
    De route van Doets vandaag zou 5 uur duren, maar wij kiezen voor de snelle versie van 3 uur. We willen lekker aan het zwembad liggen vanmiddag en geen uren extra ...

• Dag 17

Reisdag 17;San Francisco/Monterey

Na een ontbijtje op onze kleine kamer onze spullen weer gepakt en vertrokken richting Monterey. We rijden over de Highway 1, een mooie weg langs de kust. Zagen we 2 dagen geleden veel fruitbomen, vandaag heel veel groentevelden en aardbeien... waar je keek waren aardbeiplukkers aan het werk of met ...

• Dag 16

Reisdag 16; San Francisco

Na een nacht in onze krappe bedjes ontbeten op de kamer. Rustig aangedaan en nog even naar de wc allemaal... Bij Dion verstopte het toilet. Mama moest ook nog en toen was het helemaal feest... snel tegen een kamermeisje gezegd dat de boel verstopt zat en de deur uit... succes ...

• Dag 15

Reisdag 15; Sonora/ San Francisco

Na de heerlijk Amerikaans ontbijt ( eieren, bacon, pancakes) vertrokken uit onze mooie ruime kamer. 2,5 uur rijden, voor een groot deel door ' de Betuwe... overal fruitbomen, een groene streek.
    Vlakbij San Francisco kwamen we in een file terecht. Deze bleek er te staan voor de tolpoorten voor de ...

• Dag 14

Reisdag 14; Mammoth Lakes/ Sonora

Vanmorgen na een lekker ontbijtje weer vertrokken.
    We rijden door Yosemety nationaal park over de Tiogapas naar Sonora toe. Wat is dat een prachtig park zeg! Zo groen, zoveel water, prachtig plaatjes geschoten weer. Dion en Arno zelf met de voetjes in het water.
    Nog een wandeling gemaakt om de ...

• Dag 13

Reisdag 13; Mammoth Lakes

We slapen uit, en gaan dan lekker beneden ontbijten want dat is hier. Rick is niet helemaal uitgeslapen en heeft behoefte aan een dagje rust. Dat mag! Het is mooi weer en Arno, Dion en ik gaan met de auto een stuk verderop naar de gondelbaan. We komen terecht in ...

• Dag 12

Reisdag 12; Death Valley/ Mammoth Lakes

Vanmorgen worden we wakker en het is zonnig. We drinken onze koffie op ons balkonnetje in de schommelstoel, maar het is al snel te heet.
    We laden onze spullen in de auto en weten niet hoe snel we weer in de airco moeten gaan zitten.... weg uit Death Valley, op ...

• Dag 11

Reisdag 11; Las Vegas/ Death Valley

Vanmorgen weer uit Las Vegas vertrokken. Was precies goed zo, twee nachten hier, we hadden het wel weer gezien. Bestemming vandaag is Death Valley. We rijden om via de Hoover Dam, want dat willen we ook even gezien hebben nu we in de buurt zijn.
    Indrukwekkend staaltje bouwwerk, mooi om ...

• Dag 10

Reisdag 10; Las Vegas

Vannacht was het laat, dus vanmorgen lekker lang uitgeslapen. Rustig ontbeten en aangezien het hier overdag te heet is om buiten wat te doen, met de auto de hele strip verder afgereden en langs Downtown Vegas. Daar reden we langs al die wedding chappels die je kent van tv. Zo ...

• Dag 9

Reisdag 9; Zion/Las Vegas

Vanmorgen onze mooie kamer in Zion verlaten om naar Las Vegas te reizen, ook weer heel veel zin in. Omdat Dion al een paar dagen last heeft van een 'prikdraad' in zn wang van zijn beugel, besluiten we op de bonnefooi ergens langs een ortho te gaan. We rijden door ...

• Dag 8

Reisdag 8; Zion

Vanmorgen lekker lang uitgeslapen (de mannen dan vooral) en rond 10.00 met de bus naar de ingang van Zion gegaan. Daar kon je met een shuttle bus het park door. Het was behoorlijk druk al zo vroeg, en we moesten dan ook een tijdje in de rij. Op een ...

• Dag 7

Reisdag 7; BryceCanyon/ Zion

Vanmorgen rustig aan gedaan, en na het ontbijt rond 10.00 Bryce Canyon ingereden. We hebben een trail gelopen van ongeveer 6 kilometer. Helemaal naar beneden de canyon in. Zo mooi! Alweer zo indrukwekkend. Het maakt het zo mooi dat je er helemaal in loopt, tussen de rotsen door. Het ...

• Dag 6

Reisdag 6; Grand Canyon/ Bryce Canyon

Vanmorgen vroeg opgestaan.... we gaan een helikoptervlucht maken boven de Grand Canyon! Om 7.45 vertrekken we al uit ons hotel en rijden we naar het vliegveld vlakbij. We checken in, worden gewogen, kijken naar een veiligheidsvideo en krijgen een plaats toegewezen voor straks. We vliegen met een stel uit ...

• Dag 5

Reisdag 5; Sedona/ Grand Canyon

Vanmorgen na het ontbijt vertrokken naar de Grand Canyon. Via het 'route 66 plaatsje' Wiliams gereden waar we nog een boodschap hebben gedaan. Aangekomen bij het nationaal park bleek het flink druk te zijn. Een flinke tijd rond gereden om een parkeerplaats te vinden. Eenmaal bij de rand gekomen van ...

• Dag 4

Reisdag 4/ Sedona

Vanmorgen een eenvoudig ontbeten in het hotel, en om 8.30 ons gemeld bij Pink Jeep. Rond 9.00 vertrokken met onze eigen chauffeur en gids. Ontzettend leuke Amerikaan, die zo leuk enthousiast kon vertellen wat we allemaal zagen. Goed te volgen, ook voor Rick. Prachtige zeer hobbelige rit off ...

• Dag 3

Reisdag 3; Laughlin/ Sedona

Vanmorgen eerst boodschappen gedaan, broodje gegeten en op pad. Via route 66 door Oatman gereden, een oud mijnwerkers dorpje. Geweldig leuk, je waant je in de Cars film de hele tijd. Rondgelopen ( met 40 graden best warm) maar had het niet willen missen. Overal loslopende wilde ezels in dat dorpje ...

• Dag 2

Reisdag 2; LA / Laughlin

Vanmorgen ontbeten met een croissantje en een kop koffie, spullen gepakt en de auto in. Op naar Laughlin, Nevada. Een rit van een uur of 6 die we nog iets langer maken door nationale park Joshua Tree mee te pikken met een kleine omweg.
    We reden vandaag uren door de ...

• Dag 1

Reisdag 1; Schiphol_ / LA

Vroeg vertrokken en door m'n vader mooi op tijd naar Schiphol gebracht. Alles ging vlot en we zaten al vroeg aan de Starbucks met een broodje.
    Net voor het instappen ging er nog iemand uit de rij tegen de vlakte... die mocht mooi niet mee... zorgde nog voor enige vertraging ...