• Dag 17

Reisdag 17&18

Laatste dag.Goede terugvlucht.Jan Doets bedankt voor de perfecte organisatie en de prachtige locaties. Hoop totvolgend jaar.

• Dag 15

Reisdag 15 Rustdag in Hope

Vandaag een rustige dag in Hope. Ontbijt gehaald bij de supermarkt aan de overkant. Eindelijk gewoon brood met kaas, ook lekker. Even verderop was toch een leuke attractie,een wandelpad met tunnels, ooit aangelegd als treinbaan om goud en koper uit de bergen te halen. Een leuke wandeling. Verder heerlijk ...

• Dag 14

Reisdag 14 In de bergen.

Heerlijk geslapen in onze cabine. Elly wat minder want die bleek gestoken door een paar duizend musquitos tydens het raspberrys plukken. Gewekt door de kippen en honden ons klaargemaakt voor het ontbijt.Dat was fabuleus. Allemaal home made cooking van producten van eigen land. Met liefde bereid door de Chinese ...

• Dag 13

Reisdag 13 Weer naar Canada.

Vandaag weer op weg naarCanada Een stukje over de Highway en toen door het platteland naar de grens.Typisch Amerikaans met oude huisjes oude auto's en veel grote farms. Een kleine grensovergang overgestoken en weer in Canada. Ik had een B&B opgezocht op internet en daar aangekomen bleek het ...

• Dag 12

Reisdag 12 Seattle

Vanmorgen met de bus voor de seniorenprijs van 1 dollar downtown Seattle gegaan. Voor het motel instappen en onder de Space Needle uitstappen. Ideaal.Seattle lijkt qua skyline op New York en door zijn zeer steile wegen op San Fransisco. Een City Pass gekocht waarmee je meerdere attracties kan bekijken ...

• Dag 11

Reisdag 11 Van Portland naar Seattle.

Vanmorgen vertrokken naar Seattle.Dus van de staat Oregon naar Washinton.Een mooie weg met genoeg te zien onderweg.Na een uurtje in een dorpje gestopt voor het ontbijt bij onze favoriet Subway. Een footlong broodje,dan weet je het wel.Nog wat foto's gemaakt van prachtige ,echt Amerikaanse huisjes ...

• Dag 10

Reisdag 10 Bezoek aan Portland.

Vandaag een bloedhete dag in Portland.Auto in de parkeergarage en snel naar de rivier die Portland doormidden snijd. Aan de rivier is van alles te doen en te zien. Kees is toch nog wat beperkt en is op een gegeven moment op een bankje aan de rivier gaan zitten ...

• Dag 9

Van Washington naar Oregon.

Kees was vanmorgen iets beter maar toch noch aardig ziek.Dus toch maar even langs het ziekenhuis gegaan.Daar werd hij grondig aangepakt.Uiteindelijk bleek het een bacteriële infectie te zijn ,een soort wondroos.Na een paar uur ziekenhuis richting Portland gegaan.Een mooie rit langs een veel mooiere weg ...

• Dag 8

Deze dag stond in het teken van de overtocht naar de USA. Dus wat uitgeslapen,rustig ontbeten,nog wat in het stadje aan de haven geslenterd en de laatste foto's genomen als afscheid van Victoria. Na een rustige ferrytocht van 1.5 uur in Port Angeles aangekomen. Dit ligt in ...

• Dag 7

Walvisjacht

Vandaag op walvisjacht. Volgens de papieren zouden we om tien uur uitvaren. Bij het bedrijf aangekomenbleek dat we gereserveerd hadden voor september. Foutje. Wij wilden best zolang wachten, maar dat was toch ook niet de bedoeling. Of we met een overdekte boot meewilden. Nou nee. Toch een oplossing gevonden , s' ...

Berenjacht

Vandaag vroeg op want we hebben een berenboot gehuurd. Vlakbij het hotel ons gemeld. Wat denk je,de boot was stuk. Achteraf gelukkig want we hadden een dichte boot en mochten nu bij een ander bedrijf in een zodiak de zee op. In een indrukwekkend landschap vaar je tussen allemaal ...

• Dag 6

Vandaag een rustige dag in tofino.Na het ontbijt naar het dorpsplein gegaan waar een markt was met regionale producten. We ontmoetten er Belgen Nederlanders en een marktkoopman van Nederlandse afkomst. Met allen lekker staan te kletsen. Daarna naar een botanische tuin die in het regenwoud is aangelegd. Hij liep ...

• Dag 1

Vandaag van quadra island dwars over het eiland naar tofino. Een rit van zon 225 k.m. Heftige bergen met prachtige meren,watervallen en uitzichten. Een paar keer uitgestapt bij meren en een bijna droogstaande waterval. Daardoor wat foto's kunnen nemen midden op de droogstaande rotsblokken. Rond 4uur aangekomen in ...

Vandaag op Quadra Island doorgebracht. Al vroeg in de morgen op het balkon naar buiten omvan de natuur te genieten. Natuurlijk was onze vriend de zeehond aanwezig en zagen we de Bald Eagle regelmatig opduiken. Aan het ontbijt in het hotel zagen we ineens wat,naar later bleek,Pacific Dolfijnen ...

• Dag 1

Vanmorgen uitgechekt en op weg naar Horshoe Bay waar de ferry vertrekt naar Vancouver Island.Een mooie bootreis tussen allemaal eilandjes door.Na 1 uur en 3 kwartier varen aangekomen op Vancouver Island.Toen nog twee uur rijden naar Cambell River. Ons daar gemeld bij een zusterhotel die ons met ...

Dag4 Vandaag zijn we de bergen ingegaan,helemaal tot Whistler het stadje waar vijf jaar geleden de Olympische Winterspelen waren.Hardstikke leuk engrote drukte met wandelaars,fietsers en vooral downhillers. Onderweg een paar keer van het uitzicht genoten langs de schitterend aangelegen weg langs de kust. Ook enkele watervallen bekeken ...

Reisdag 2en3

Na een prachtige tweede dag met varen en fietsen zijn we er gister met de auto op uit getrokken.Na weer een superontbijt zijn we naar Buur-Fashion Canada gereden.Roy was net jarig dus we werden met koffie en gebak begroet.Verder iedereen begroet en alles bekeken,heel leuk.Roy ...

na een goede vlucht hebben wij onze auto opgehaald een Dodge SUV geen kleintje dus. Daarna de stad wat bekeken en na ons 1e Canadees diner slapen, wij zijn inmiddels 24op.Zondag fietsen gehuurd voor de hele dag er zijn prachtige fietspaden langs de kust met onderweg een stop voor ...