• Dag 21

Vancouver - Amsterdam

Ken je nog het Koningslied van een paar jaar geleden? Toen zongen ze: ‘de dag die je wist dat zou komen..’. Dat ging over vandaag, denk ik. Ik baal er zo van dat het voorbij is. Weer terug naar dat vreselijke, stomme Nederland (ik word op dit soort momenten altijd ...

• Dag 20

Nanaimo - Vancouver

Ik begin de dag door een chai latte te halen. Ik ga die ‘to go cups’ missen in Nederland.
    We beginnen vast met wat dingetjes op te ruimen, zodat we dat niet allemaal vanavond of morgenochtend hoeven te doen.
    Tegen een uur of 11 rijden we weg van de camping ...

• Dag 19

Tofino - Nanaimo

Het is weer een heerlijk zonnige ochtend en.. het is vandaag Canada Day! We starten rustig op, want vandaag rijden we terug naar Nanaimo.
    Terwijl ik naar het douchegebouw loop, zie ik op verschillende sites de Canadese vlag hangen. Heerlijk om te zien dat mensen trots zijn op hun land ...

• Dag 18

Tofino

In tegenstelling tot gister is het nu ontzettend bewolkt. Hm, jammer als we eventueel de zee op gaan. We zijn er nog steeds niet uit wat we precies gaan doen vandaag. Vooraf heb ik op internet een tip gelezen dat je beter een walvistocht kan doen, wanneer je onderweg al ...

• Dag 17

Whistler - Tofino

“Hoe fijn is het als we mooi weer op de ferry hebben”, zei ik gister. We staan op met een strak blauwe lucht en een fijne temperatuur. Yes!
    Het is jammer dat we zo weinig van Whistler (en omgeving) hebben gezien, maar.. we móeten door! (Ook een vaste kreet op ...

• Dag 16

Cache creek - Whistler

We beginnen de dag rustig, want we hebben geen haast. Whistler is maar 218 kilometer.
    De camping ligt een klein stukje voor het plaatsje Cache Creek. Het lijkt hier uitgestorven, dus rijden we maar verder. Na een paar kilometer slaan we linksaf naar de 99. Het landschap verandert weer geleidelijk ...

• Dag 15

Clearwater - Cache Creek

En ja, het is weer een stralende dag. Vandaag is het de bedoeling om een overnachting te doen tussen Clearwater en Whistler. Het wordt Cache Creek of Lillooet.
    In Kamloops tanken we (omdat het hier vrij goedkoop is) en doen we boodschappen. We bezoeken voor het eerst deze reis de ...

• Dag 14

Wells Grey

Vandaag staat een volle dag ‘Waterfall Park’ Wells Grey op de planning. Het plan is om in ieder geval tot de Helmcken Falls te rijden. Daarna zien we het wel.
    In tegenstelling tot gister is de lucht helemaal betrokken, maar het is al redelijk warm.
    De ingang van het park ...

• Dag 13

Jasper - Clearwater

Vandaag krijgen we langste rit tot nu toe, bijna 300 kilometer. We willen dus op tijd wegrijden. Als ik terugloop van het toiletgebouw naar de camper zie ik ineens een vos naast het pad in het gras liggen. Hij ligt rustig voor zich uit te staren en is helemaal niet ...

• Dag 12

Jasper

Een volle dag om in Jasper te besteden. Het Nederlandse stel wat we tegenkwamen op Rampart Creek vond onze planning heel benauwend klinken. Tja, als je zelf zes weken op reis bent, snap ik dat. Tot nu voelt het helemaal niet gehaast. En aangezien we niet uren wandelen, hebben we ...

• Dag 11

Icefields Parkway - Jasper

Het tweede deel vandaag van de Parkway! Tot nu toe vallen de sneeuwstormen en bear attacks erg mee. In tegendeel eigenlijk. Het weer ziet er ook veelbelovend uit. Ik maak er maar een ding van dat ik hier elke dag mee start. Het maakt of breekt mijn dag namelijk. ‘Ben ...

• Dag 10

Banff - Icefields Parkway

Vandaag heb ik dus héle hoge verwachtingen. Dat is gevaarlijk. Maar hé, wanneer een weg als een van de mooiste ter wereld wordt bestempeld, mag je ook wat verwachten.

De dag begint bewolkt. Ik heb er toch zoveel voor over dat het niet gaat regenen vandaag. Dat zou de allergrootste ...

• Dag 9

Banff

De dag begint veelbelovend, wat ook voorspeld was. Overigens kun je er hier nooit vertrouwen op de voorspellingen. Alleen bij goede weersvoorspellingen geloof ik erin.
    We rijden naar Lake Minnewanka, het grootste meer van de Rockies (dit weet ik wel zeker). We lopen een klein stukje langs dit mooie meer ...

• Dag 8

Golden - Banff

Het is een stralende dag (ik houd vol). Ik heb enigszins hoop omdat er vandaag mooi weer voorspeld is in Banff.

Vandaag rijden via Yoho National Park en Lake Louise naar Banff waar we twee nachten zullen overnachten. Super veel zin in! Ook in Yoho NP. Een Park wat ik ...

• Dag 7

Revelstoke - Golden

De dag begint lekker zonnig. Ik ben er niet echt meer van onder de indruk, want ik weet toch wel dat het om gaat slaan. Ik laat me niet meer gek maken hier. Canada - Niels: 0-1.
    Ik zeur tot nu alleen maar over het weer, weet ik. Maar even serieus ...

• Dag 6

Peachland - Revelstoke

De dag begint met zon. Dat is zeldzaam hier. We laten de Okanagan Valley achter ons en gaan richting Rockies met Revelstoke als opwarmer.
    Het Okanagan meer is 130 kilometer lang al is het maar een plasje op de kaart. Zo is het met alles in Canada. Zodra we Kelowna ...

• Dag 5

Kaleden - Peachland

Het liefst blijf ik nog een nacht op deze camping. Dat zou in principe kunnen, omdat we in de Okanagan Valley blijven. Alleen 50 kilometer verderop. En die camping is al betaald. Gezien dit alles een redelijk duit kost, is het zonde om dan extra voor een overnachting te betalen ...

• Dag 4

Manning Park - Kaleden

Het is 's nachts behoorlijk koud, want we zien ‘s ochtends dat de temperatuur in de camper is gedaald naar 13 graden. De verwarming werkt ideaal en binnen vijf minuten is het al 21 graden binnen.
    De regen is weggetrokken en er is hier en daar zelfs wat blauwe lucht ...

• Dag 3

Vancouver - Manning Park

Het regent! En ik ben om 5.00u wakker. Maar nee, ‘ik doe niet aan jet lags’ hoor ik mezelf nog zeggen. Ik ben zó vroeg wakker dat ik op dít moment heb besloten om dit reisverslag bij te houden.
    In het restaurant vragen we om de menukaart i.p ...

• Dag 2

Vancouver, BC

1.30u. Wakker. Really? Jet lag doe ik niet aan, zei ik. Uiteindelijk lukt het me toch weer om even te slapen, maar om 6.30u is het toch echt wel klaar.
    Ontbijt heeft Jan Doets bij de reis inbegrepen (erg sympathiek van hem), dus maken we daar gebruik van ...

• Dag 1

Amsterdam, NL - Vancouver, British-Columbia, CA

En ineens gaat om 7.30u. de wekker. Niet heel anders dan anders. "O, pff wéér een hele dag op kantoor zitten" (ik heb heel leuk werk, maar 's ochtendsvroeg is alles te veel). En na een seconde of 10 ('s ochtends ben ik gewoon niet op m'n best) komt ...