• Dag 22

Afscheid van onze, inmiddels geliefde, Jeep Grand Cherokee. Bij het starten van  onze trip slechts 15 miles op de teller. Nu op 3231. Na het "Hi guys" in Californië werden we in Arizona met Howdy folks" aangesproken en in Utah met "Howdy partner". Het was een mooie reis. Morgen om ...

• Dag 21

Alweer de laatste dag van onze roadtrip! We rijden van El Portal terug naar San Francisco waar we de laatste doorbrengen op korte afstand van het vliegveld. Tijdens deze rit rijden we nog een groot stuk door Yosimite Park. We maken daar nog een stop voor een wandeling bij het ...

• Dag 20

Bij het wakker worden om 7 uur is het 2gr. in Mammoth Lakes. We hebben deze vakantie met grote  temperatuursverschillen te maken gehad.  Gaan nu de laatste 2 dagen in. Vandaag naar El Portal om te overnachten. Onderweg door Yosimite Park waar we na een wandeling omlaag de eeuwenoude reusachtige ...

• Dag 19

Vandaag uit Furnace Creek vertrokken vanuit het warme Death Valley naar Mammoth Lakes waar het een plezierige 26 gr. is overdag. Ook hier geen koud zwembadwater, maar in ieder geval wel enigszins verfrissend te noemen. Op weg hier naar toe nog een mooie stop bij Hot Creek geological site gemaakt ...

• Dag 18

Op weg naar Death Valley rijden we de Old Spanish Trailway waar we een paar kleine wervelwinden waarnemen. We stoppen nog bij Badwater, het laagste punt van het westelijke werelddeel, 85,5m. onder zeeniveau. Een vlakte met zoutkristallen en behoorlijk warm om rond te lopen. 113 gr Fahrenheit geklokt, oftewel ...

• Dag 17

's Morgens vroeg wandeling door de mist naar Sunrise point. Helaas nog steeds weinig zicht, wel kruiste een hert ons pad. In deze regio zijn trouwens veel dinosaurusresten gevonden. Ontbijtje  en koffie opgepikt bij de Subway , waarna op weg van 11gr.  in Bryce (op 2400 m hoogte) naar 37 gr ...

• Dag 16

Gisteren in Springdale nog 38gr., maar bij wakker worden bleek het te regenen met kans op onweer. Geen wandeling in de bergen meer dus alvorens weer verder te reizen. Daarom vroeger dan gepland naar Bryce gereden waar het weer 38 gr. zou worden. Maar de hele weg bleef het regenen ...

• Dag 15

De dag gestart met de helicoptervlucht boven de Grand Canyon. Het moment dat je de rand over gaat. Onbeschrijflijk! Kreeg er een brok van in mijn keel. Met al die grootsheid om je heen voel je je heel nietig. Hoe valt dit nog te overtreffen? Op weg naar Springdale rijden ...

• Dag 14

Aangekomen in Tusayan bij het Grand Canyon national park waar we de weg langs de south rim hebben gevolgd. Echt ongelooflijk dat je je op relatief vlak terrein bevindt en je vervolgens op het randje staat van een kloof van 1,6 km diep en bijna 30 km tot aan ...

• Dag 13

Vandaag in Sedona een jeeptour gedaan. Een erg "bumpy ride". De chauffeur Philip had veel interessants te vertellen over het ontstaan van de roodstenen cliffs en de flora en fauna. Het gebied hier is de South Rim (rand) van de Rocky Mountains en de aanwezigheid van limestone wijst er op ...

• Dag 12

Nadat we gisterenavond nog een ontmoeting hadden met een tarantula rijden we vandaag richting Sedona voor de volgende 2 overnachtingen. We volgen de Apache trail, een oude indianenroute. Voor we daar zijn komen we door een gebied vol kopermijnen en oude mijnstadjes. Waaronder het verlaten Goldfield aan de voet van ...

• Dag 11

Van ons hotel in Tuscon naar het westernstadje Tombstone gereden waar het beroemde gunfight van O.K. Corral plaatsvond in oktober 1881 met de Earp brothers en Doc Holliday (The Law) tegen de McLaury en Clanton brothers ( the outlaws). Later op Boothill Graveyard  graven van de laatste gezien. Een groot ...

• Dag 8

Na de staat Californië nu naar Arizona. Langs de grens van Mexico door indianengebied en desert naar Tucson gereden waar we in het Hilton hotel daar verblijven. Temperaturen boven de 40gr.! We hebben controle door de Borderpolice gehad, kwamen er achter dat het wel handig is om paspoorten paraat te ...

• Dag 7

Reisdag 7,8

Na La naar San Diego. Ons hotel daar op een fantastische plek in de Old Town waar we in de middag wat historie kunnen proeven. Na een heerlijkemexicaanse maaltijd met cervezas en margueritas op ghosthunt met van die speciale metertjes net als op tv. Helaas lieten de geesten het afweten ...

Na de rit naar LA alvorens naar ons hotel te rijden eerst nog naar Innsdale Drive gereden om het Hollywood sugn te fotograferen. Daarna met de taxi naar Hollywood Boulevard. Kwamen echter vast te zitten in een trafficjam en de teller maar doorlopen.... Bleek the walk of fame met daarin ...

• Dag 6

Rustdagje in Pismo Beach. Op de Pier naar de surfers kijken. The Californian way of life. Nog wat tijd op het strand doorgebracht, waar ondanks de bewolking het zonnetje toch zijn werk deed. Spareribs bij Mo's BBQ. The best in town zeggen ze. Bij de shoppingmall naast het hotel nog ...

• Dag 5

Vandaag begonnen met een bezoek aan het Monterey Aquarium, waarna we de 17 mile drive hebben gevolgd om daarna via highway 1. naar Pismo Beach te rijden. Het lijkt hier wel een grote dierentuin. Zeehonden, zeeleeuwen en zeeotters in het wild gezien. En bij San Simeon een kolonie. elephant seals ...

Een enerverende dag! Afscheid van San Francisco, een stad die voor herhaling vatbaar is. Bij het ophalen van onze huurauto bij Hertz bleek echter de bij boeking geregelde navigatie niet voorhanden. Uiteindelijk er voor gekozen er zelf een aan te schaffen, maar hierdoor liepen we veel vertraging op waardoor we ...

• Dag 4

Bij Pier 39 het Hardrockcafé bezocht. Dit na allemaal in Chinatown een massage te hebben ondergaan. Niet alleen pleasure, ook behoorlijk gevoelig. Daarna klaar voor Alcatraz waar we allemaal erg van onder de indruk waren. Toch weer 11,5 km gelopen, ook al hebben we terug deels een ritje met ...

Au! Het lopen en fietsen uphill van gisteren eist zijn tol. Vandaag maar met zo'n leuke cablecar naar Fishermans Wharf. Kijken of de zeeleeuwen er zijn bij Pier 39. Vanavond naar Alcatraz. "Impressive" volgens een Nieuwzeelands echtpaar gisteren op de ferry.

• Dag 3

Een actief dagje vandaag. Gefietst over de Golden Gate Bridge vanwaar na veel geduld eindelijk de ferry terug. Gewandeld naar Fishermans Wharf en terug. Wat een kuitenkillers die steile wegen. In Chinatown gegeten na door een ondernemende chinees ([email protected]) naar een door hem aanbevolen restaurant te zijn vergezeld ...

• Dag 2

Na een lange zit met tussenstop in Washington nu eindelijk in ons hotel in San Francisco. Surrealistisch uitzicht tijdens de vlucht over Nevada. Nog even de omgeving verkend en een hamburger gescoord. Nu afgepeigerd en naar bed.

• Dag 1

Vakantie is begonnen! Morgen om 12 uur vliegen we via Washington naar San Francisco.