• Dag 23

Via Heathrow naar Schiphol

Onderweg wat slapen in de Dreamliner en mooi op tijd geland op Heathrow Airport. Daar nog twee uur wachten op de aansluitende vlucht naar Schiphol en uiteindelijk mooi op tijd aangekomen. De taxi staat al te wachten en nauwelijks een uur na de landing zijn we weer thuis!

• Dag 22

Op weg naar Calgary Airport

De laatste etappe voordat we aan de terugvlucht gaan beginnen. Vlak voordat we Banff uitrijden komen we bij een opstopping op de weg omdat een aantal herten het gras in de berm en langs het fietspad nogal aantrekkelijk vindt. Daarna nog een extra rondje gereden over de weg langs Tunnel ...

• Dag 21

Van Lake Louise naar Banff

We hadden gehoord dat de parkeerplaats bij Lake Moraine meestal al vroeg afgesloten werd omdat die overvol was, dus zijn we vroeg opgestaan om te proberen daar toch te komen. Maar om even over half acht bleek de weg al afgesloten en zijn we dus maar doorgereden naar Lake Louise ...

• Dag 20

Een uitstapje naar Yoho National Park

Voor deze dag hadden we een tochtje in het Yoho National Park gepland. Eerst op weg naar de Takakkaw watervallen. Vlak bij de parkeerplaats heb je al een mooi uitzicht op deze imposante waterval (235 meter hoog) maar als je de moeite neemt om het pad een stukje af te ...

• Dag 18

Van Jasper naar The Crossing over de Icefields Parkway

Gelukkig was het droog bij vertrek uit Jasper. We namen highway 93A naar het zuiden om een andere weg dan gisteren te rijden. Daar kwamen we ook heel wat bruine naaldbomen tegen. Daar schijnt een epidemie van een soort dennenscheerder te heersen die al meer dan de helft van de ...

• Dag 17

Met de Jasper Skytram de berg op

Het was maar een klein eindje rijden naar het grondstation van de Jasper Sky Tram maar het was miezerig en mistig weer, dus eigenlijk niet echt geschikt om een tochtje de berg op te maken. Onderweg liepen er nog wel twee herten langs de weg te grazen. Dus het eerste ...

• Dag 16

Toch nog zwarte beren gezien op weg naar Jasper

Vandaag weer bijtijds op weg naar Blue River waar we de River Safari zouden gaan doen, en hopelijk nu wel zwarte beren te zien zouden krijgen. Naarmate we dichter bij de plaats van bestemming kwamen, werd het donkerder en in Blue River aangekomen begon het flink te regenen. Omdat er ...

• Dag 15

Vergeefse zoektocht naar zwarte beren

De beheerder van Helmcken Falls Lodge had ons gezegd dat we een grote kans op het spotten van zwarte beren zouden hebben bij Ray Farm, een verlaten en inmiddels half vergane boerderij. Die ligt aan een wandeling bij Alice Lake. Dus daar zijn we eerst maar naartoe gegaan. Weer ontzettend ...

• Dag 14

Op weg naar Wells Gray Provincial Park

De routebeschrijving die we hadden gekregen leek op het eerst gezicht niet heel erg logisch maar als je niet alleen maar highways wilt rijden is zo'n binnendoor weggetje nog niet zo gek. Je moet er alleen op bedacht zijn dat een flink stuk over onverharde wegen gaat waar je niet ...

• Dag 13

Van Whistler naar Kamloops

Bijtijds vertrokken uit Whistler want we hadden weer een flinke tocht van ruim 320 kilometer voor de boeg. Het eerste deel ging over heel smalle en kronkelende bergwegen, pas na Lillooet werd het landschap wat vlakker en zag je ook velden met gewassen erop.

In de middag kwamen we aan ...

• Dag 12

Peak2Peak Gondola in Whistler

Een dagje in Whistler betekent dat je wel de berg op moet gaan. We hebben eerst beneden aan de kabelbaan met bewondering gekeken naar de rijkunsten van de mountainbikers die onvermoeibaar met de kabelbaan de berg op gaan om dan weer naar beneden te suizen. Daarna hebben we zelf de ...

• Dag 11

Van Vancouver Island naar Whistler

Een beetje aan de vroege kant bij de ferry in Nanaimo aangekomen, dus besloten we nog eventjes naar de plaats zelf te gaan en de jachthaven te bezoeken. Daarna weer terug naar de ferryhaven om in te checken en te wachten totdat we aan boord konden. Het was heerlijk zonnig ...

• Dag 10

Naar Parksville, de laatste stop op Vancouver Island

Deze dag zouden we over vrijwel dezelfde weg terug rijden als we heen gekomen waren. Bij Campbell River zijn we nog even gestopt om de resultaten van de wood carvers te bekijken. Daarna weer over de rustige weg 19A langs de kust naar Parksville waar in de Travelodge een kamer ...

• Dag 9

Naar Knight Inlet voor de Grizzly Bear Tour

Om 7.00 uur vertrokken we met tien passagiers vanuit de haven voor een tocht naar de Knight Inlet die zo'n negen uur zou gaan duren. Daar zouden we de grootste kans hebben om grizzly's te spotten en mogelijk onderweg ook nog walvissen. Het was bewolkt en er zou misschien ...

• Dag 8

Van Campbell River naar Telegraph Cove

Vandaag weer ruim 200 kilometer voor de boeg. Als we vertrekken uit Campbell River is het nog droog maar onderweg begint het aardig te regenen. Als het droog is en we bij een parkeerplaats een stukje wandelen richting het Hoomak Lake horen we plotseling een schreeuw die van een eekhoorn ...

• Dag 7

Via Cathedral Grove naar Campbell River

Vandaag weer een aardig lange rit voor de boeg, ruim 270 kilometer naar Campbell River. Dat ging gedeeltelijk over dezelfde weg (Island Highway 4) die we eerder al naar Tofino hadden gereden. Daar stopten we bij Cathedral Grove, een bos met reusachtige Douglas sparren binnen het MacMillan Provincial Park. De ...

• Dag 6

Whale Watch vanuit Tofino

Bij Jamie's Whaling Station kwamen we nog enkele Nederlanders tegen die de tour met de Zodiac boot gingen maken. Natuurlijk eerst weer de overlevingspakken aan maar ook regenkleding mee want er werd geen best weer voorspeld. Achteraf bleek dat niet nodig want het bleef droog.

Op weg naar de plek ...

• Dag 5

Van Victoria naar Tofino

Vandaag een lange reis van ruim 310 kilometer voor de boeg van Victoria naar Tofino. Vanaf het hotel zijn we al snel op de Highway BC1N maar daar is het de eerste kilometers nog tamelijk druk. Pas als de weg omhoog gaat wordt het wat rustiger. Bij Malahat, zo ongeveer ...

• Dag 4

Orka Whale Watch

Op tijd naar de haven van Victoria gereden. De parkeerplaats was al volledig bezet dus maar een parkeergarage in de stad zelf gezocht. Even voor 10.00 uur meldden we ons bij het kantoortje voor de trip van 11.00 uur. We kregen echter te horen dat die waarschijnlijk niet ...

• Dag 3

Met de ferry naar Vancouver Island

Ook vandaag weer redelijk vroeg opgestaan. We moesten namelijk een uur voor de afvaart (11.00 uur) bij de ferry terminal in Tsawassen zijn, zo'n 35 km ten zuiden van Vancouver. Hoewel de route op de kaart eenvoudig leek, zijn we toch een afslag voorbij gereden en kwamen we op ...

• Dag 2

Op stap in Vancouver

Vroeg wakker, ontbijt in het hotel en dan naar buiten om de stad te verkennen. De auto begint met een dagje rust. Het was zonnig en warm en dus gingen we lopend op weg naar de Vancouver Lookout om een mooi uitzicht over de hele stad te krijgen. Doordat de ...

• Dag 1

Een lange reisdag

Ruim op tijd naar Schiphol want je weet het maar nooit ... Maar daar aangekomen konden we al meteen bij de balie van British Airways de koffers inchecken, gelukkig doorgelabeld naar Vancouver. Dan begint het wachten op de vlucht naar London Heathrow die precies op tijd vertrekt en ruim voor de ...