• Dag 21

Naar Amsterdam , aankomstdag 22

Hier is tie dan, de allerlaatste blog schrijf ik op de terugvlucht, we hebben de foto's nogmaals bekeken en beleefden de reis nogmaals. Wat is de tijd snel gegaan , na 9 maand voorbereiding, route in elkaar puzzelen is het nu weer voorbij. We kijken terug op een fantastische reis …

• Dag 20

Van Hope naar Burnaby

Nou, daar is ie dan, de gevreesde laatste dag in onze camper. We zitten op dag 20 van onze reis en dag 21 is de inleverdag. Dat wil niet zeggen dat we in mineur zijn, we hebben nog een volle dag voor ons en we hebben uitgedokterd dat we nog …

• Dag 19

Van Kelowna naar Hope

Pfff, de eerste keer dat het 's nachts niet afkoelde, de hele nacht was het warm, terwijl het normaal zo lekker afkoelde in de avond. Airco in de camper kon ook niet aan omdat er geen stroom beschikbaar is, en de generator mag maar tot 20:00 aan. Dat is wel …

• Dag 18

Van Revelstroke naar Kelowna

Wat een rust...., alleen vogeltjes, verder niets wanneer we wakker worden. Het is half zeven, dat is de normale tijd voor ons om wakker te worden hier. Ook al was het gisteravond best laat geworden, het was lang lekker buiten en het was gezellig keuvelen bij het vuur. Vandaag gaan …

• Dag 17

Van HotSprings naar RevelStroke

Vandaag weer een lange rit voor de boeg, we rijden van Radium HotSpring tot voorbij Revelstroke, we gaan naar de camping Blancet Creek. Eerst nog even boodschappen gedaan in de plaatselijke supermarkt van Hot Spring, we willen vanavond bbq en hebben nog wat vlees en sla nodig. Het personeel is …

• Dag 16

Van Banff naar HotSpring

Gisteren nog even lekker Banff in gegaan en lekker in het stadje rondgewandeld en souvenierswinkeltjes bezocht. Dit met de bus vanaf de camping gedaan omdat al was verteld dat parkeren een ramp is. De bus is heen gratis en terug 2 $, en stop bij de camping. Ook lekker gegeten …

• Dag 15

Van Lake Louise naar Banff

Vandaag eens een update van Simon, eventueel aangevuld door Petra.
    Vanaf Lake Louise zijn we via een binnenweggetje richting Banff gereden, een prachtige rustige weg door de natuur. Onderweg nog een leuke wandeling gemaakt naar weer een waterval met onderweg leuke bloemen in het bos. Was een flinke klim maar …

• Dag 14

Jasper naar Lake Louise

Vandaag van uit Jasper naar Lake Louise gereden , het was prachtig weer. Op de weg die de Icefields parkway heet kom je heel veel mooie uitzichten en watervallen tegen, deze weg loopt van Jasper tot Lake Louise en is 230 km lang. Je rijdt door verschillende gebergten heen van …

• Dag 13

Jasper park

Vandaag een dag in Jasper park, dus lange afstanden gaan we niet rijden. Volgens de weerberichten wordt het vandaag een warme en zonnige dag, echter als we op stap gaan is er nog weinig blauw aan de lucht. In dit gebied is het moeilijk weer te voorspellen en afgelopen week …

• Dag 12

Mount Robson naar Jasper

Van Mount Robson naar Jasper.

Vandaag lekker rustig aangedaan, de weg naar Jasper was erg mooi, weer genoten van de uitzichten en vergezichten. Vandaag is een korte rit, we besluiten om het vandaag rustig aan te gaan doen en rijden naar de camping. Het is maar goed dat we gereserveerd …

• Dag 11

Van Clearwater naar Mount Robson

Vanmorgen scheen al volop de zon, na het ontbijt en een tip over een waterval gingen we weer op pad. Een stukje verder als de camping kun je een weg nemen en rij je weer een natuurpark op, hier is een waterval te bekijken en daar kom je met een …

• Dag 10

Cache Creek naar Clearwater

Vandaag weer vertrokken uit de woestijn, langzaam maar zeker wordt het weer groener en mooier. Onderweg nog even boodschappen gedaan om de volgende dagen weer voldoende voorraaad te hebben. Vandaag overnachten we in Clearwater hier hebben we alle voorzieningen ook weer WiFi, altijd lekker om gewoon bereikbaar te zijn voor …

• Dag 9

Whistler naar Casche Creek

Vandaag gaan we naar Cache Creek, het eerste gedeelte is nog mooi groen we maken nog een wandeling bij nail falls. Het is erg mooi lopen op een smal paadje richting de waterval, speurend langs de rivier om te kijken of we beren over andere beesten zien. Ik voel mij …

• Dag 8

Whistler

Vandaag een dag in Whistler, vanochtend eerst opnzoek naar een bakker want normaal brood hebben ze hier niet. Het is brood dar weken lang vers blijft, naar wat omzwervingen hebben we er 1 gevonden, wat kan knapperig brood toch lekker zijn. Na het ontbijt, staat de Peak to Peak op …

• Dag 7

Campbell River naar Whistler

Vandaag weer een lange dag voor de boeg, het heeft heel de nacht geregend en het is eindelijk droog als Simon de boel weer los gaat koppelen, nog even gefacetimed met Danique en Opa en Oma en we gaan op pad. We gaan via de highway, dit keer geen beren …

• Dag 6

Campbell river

De regen tikt vannnacht al op het dak, dat beloofd niet veel goeds. Vanochtend het weer eens bekeken en het blijft vandaag miezer regenen. De walvistocht schrappen we maar, geen zin om 4 uur met regen op een boot te zitten . We slapen maar wat uit, nuttigen een vaderdag …

• Dag 5

Ucluelet nar Campbell river.

Vandaag een lange reis we zitten nog geen 15 minuten in de auto tussen de plaatsen Tofino en Ucluelet in en ik zie iets zwarts in de berm, het is een beer..We kunnen niet stoppen want we zitten op de highway nog geen 5 minuten later staat er nog 1, …

• Dag 4

Ucluelet

Vandaag zijn wij wakker geworden in een onbeschrijfelijke natuur, je kan het niet vertellen en op een foto kun je het niet zo vast leggen als dat het werkelijk is. Het is in ieder geval voor wie nog eens naar Canada gaat zeker de moeite waard om naar deze camping …

• Dag 3

Ophalen camper

Vandaag was het zover, we werden om 9:30 opgehaald en naar de camper gebracht. Na een uitleg over hoe en wat van de camper konden we op pad. De eerste stop was de wallmart om boodschappen in te slaan. Een gigantisch winkel waar je alles kan kopen, we hebben ons …

• Dag 2

Vancouver

Na een nacht met vele hazenslaapjes aan een nieuwedag begonnen, om 6 uur maar opgestaan en ff met thuisfront geappt. Na het ontbijt zijn we te voet naar de binnenstad van Vancouver gegaan. Bij draven aangekomen zagen we een groot cruise schip liggen, dichterbij gekomen bleek het om de Volendam …

• Dag 1

Vandaag eens een update van Simon, eventueel aangevuld door Petra.

• Dag 1

Nu is de vakantie echt begonnen, gisteren al richting Schiphol gegaan en daar overnacht in hotel van der valk. Deze ochtend na het ontbijt met de shuttlebus naar Schiphol gebracht. Na vele controles eindelijk door de douane en kunnen we gaan wachten tot we kunnen boarden. Om 12 uur was …

kleine update

De laatste voorbereidingen gedaan, reispapieren zijn nu allemaal binnen. Alle papieren bij elkaar gezocht 2 mappen gemaakt 1map van 12 juni tm 15 juni(hotels en vliegtickets enz) en de andere voor de rondreis met de camper. De stoelen voor de vlucht zijn vast gelegd en de volgers lijst van de …

voorbereiding

De voorbereiding in volle gang, eind van deze maand gaan we de laatste campings reserveren, dit zijn natuur campings met een beperkt aantal plaatsen. De andere campings zijn vast gelegd en waren ook al ver volgeboekt we weten dus zeker dat we niet alleen op pad zijn. Dit jaar is …