Dag 7

Campbell River naar Whistler

Vandaag weer een lange dag voor de boeg, het heeft heel de nacht geregend en het is eindelijk droog als Simon de boel weer los gaat koppelen, nog even gefacetimed met Danique en Opa en Oma en we gaan op pad. We gaan via de highway, dit keer geen beren maar 2 Elks en een stuk verder op een heel klein ree kalfje. We rijden om goed 11 uur richting de Ferry om de overtocht na het vaste land te gaan we kunnen met de boot van 11:50 mee. Helaas onderweg geen dolfijn, zeehond of wat anders gezien het valt op dat ze hier ook geen zeemeeuwen hebben. Heb wat foto's gemaakt helaas was het niet echt helder, maar toch een paar mooie kunnen maken. We rijden de boot af en we komen gelijk in een berglandschap terecht, ja ik zeg het weer het is fantastisch wat een schitterend land. Wie van natuur houd en er wat geld voor over heeft huur een camper in Canada, bij ons staat dit land nu al met stip op nr 1 en we zijn nog maar een week op pad en hebben hopelijk nog 2 mooie weken te gaan. Onderweg zijn we nog gestopt om wat te lunchen erg makkelijk hoor een camper, want als je op pad bent heb je best weinig gelegenheden om ergens te lunchen. We stopten bij Shannon falls na het eten zijn we naar de waterval gewandeld en hebben natuurlijk weer wat foto's gemaakt. Tegen 16:30 komen we in Whistler aan hier blijven we 2 nachten, rijden naar ons plekje en hebben gelijk weer een huisvriend in Ucluelet hadden we een soort blauwe specht die heerlijk met ons mee at en nu hebben we een handtamme eekhoorn.
Camping is de duurste van onze hele reis, maar dat zie je er niet aan af. Kleine plaatsen en de waterdruk is veel te laag. Camping Riverside is het, en we zitten dan ook direct naast de rivier. Bijna vergeten, het is nu eindelijk heerlijk weer, we hebben de blauwe lucht wel gemist, maar hier is hij er vol op. Nu eerst maar een kampvuur maken en wat gaan eten, morgen weer een mooie dag in verschiet. Helaas lukt het niet goed om foto's toe te voegen, die volgen dus nog...