• Dag 14

Last stop: Atlanta

We vertrekken uit Chattanooga met een enorme hoosbui. De laatste rit nog verder naar het zuiden bedraagt zo'n 250 km: last stop Atlanta. Ondanks de warmte trekken we toch de stad in. Deze draagt nog her en der de sporen van de Olympische spelen uit '96, maar de hitte drijft …

• Dag 13

Next stop Chattanooga

We reizen verder naar het Zuiden van Tennessee en komen aan bij onze volgende stop voor we uiteindelijk naar Atlanta gaan: Chattanooga. Het hotel, of eigenlijk hotel complex, want bestaat uit meerdere hotels, is een oud treinstation. Je checkt in in de oude stationshal en hier achter op het rangeerterrein …

• Dag 12

2e dag Gatlinburg

Het Smoky Mountains National Park is inmens. vandaag rijden we zo'n 45 mijl naar het gebied waar vanaf ca. 1809 de eerste blanke nederzettingen ontstonden: Cades Cove. In dit Cherokee gebied woonden in 1849 zo'n 700 mensen in deze vallei, waar je helemaal om heen kunt rijden (zo'n 20 kilometer) …

• Dag 11

Great Smoky Mountains

Na een relatief korte autorit van 160 km arriveren we in de staat Tennessee in het stadje Gaitlinburg. Hier verblijven we de komende 2 dagen. Een toeristisch stadje, omdat het pal naast het Smokey Mountain National Park ligt. We pakken onze spullen uit en trekken het park in. Na een …

• Dag 10

Op doortocht

Deze dag reizen we door naar het Zuiden. We hebben een dag stop in Asheville, North Carolina. Weinig verheffend stadje met veel zwervers en hippies. Gelukkig is het hotel prima met een heerlijk zwembad en goede WIFI, dus we rusten even lekker uit.

• Dag 9

Terug naar de bewoonde wereld

Na de Skyline Drive in Shenandoah Park vervolgen we onze weg verder naar het zuiden van Virginia waar we aankomen in Roanoke. Deze dag gebruiken we om een echte US Mall (winkelcentrum) te bezoeken en een enorme Wall Mart. Naast de onvoorstelbare grootte van deze supermarkt met non food en …

• Dag 8

Shenandoa National Park

Na een trip van een paar uur vanuit Washington bereiken we de Skyline Drive. Een route waaraan onze volgende bestemming ligt, dwars door Shenandoa National Park, met adembenemende uitzichten. Een prachtige rit waar we vaak stoppen om van de vergezichten te genieten. Een Amerikaanse toeriste vertelt ons een stukje verderop …

• Dag 7

Washington DC

De 2e lange rit van deze reis: Van de Falls in Canada naar Washington DC ! Als we na bijna 800 kilometer aankomen is het hier bijna 35 graden. Gelukkig heeft het hotel een groot buitenzwembad dus eerst een frisse duik. Het hotel ligt vlakbij het centrum van Washington. Wat …

• Dag 6

Niagara Falls

Even een paar dagen geen wifi en bereik gehad, dus nu even een inhaal sprintje. Na een voorspoedige autoreis van bijna 800 km bereiken we Canada. Niagara Falls ligt pal over de grens. Even lekker plonzen in het zwembad en dineren en bijkomen. De volgende ochtend vertrekken we vroeg naar …

• Dag 4

Over de Limo en de hot tub

S'ochtends worden we in een stretched Limo NYC uitgereden en s'avonds zitten we in een hot tub in Niagara falls. Wederom een memorabele dag.

Vandaag dus vroeg uit de veren: we moeten onze huurauto ophalen op Newark Airport, dus een taxi (yellow cab) geregeld via de concierge van het hotel. …

• Dag 3

Laatste dag NYC

Deze ochtend een stralende zonnige dag, dus op naar Central Park. Gisteravond nog een laatste blik op een helverlichte Times Square, van alle billboards en video screens. Gezellig druk... Dus tijd om even lekker te chillen in CP, net als vele New Yorkers. Morgen staat in het teken van de …

• Dag 2

Vandaag met de metro naar het zuiden van NY. Gestart bij het nieuwe World Trade Center en het imposante monument voor de slachtoffers van 9/11. Op de plaats van de twin towers liggen nu 2 vierkante waterpartijen die in een groot gat verdwijnen. Op de randen de namen van alle …

• Dag 1

Dag 1: NYC !

Vanochtend was het eindelijk zover, om 05:20 uur de auto in en 06:50 een dikke knuffel voor Renate en de reis is begonnen! Laten we zeggen dat het niet makkelijk is om in de USA te komen, maar als je er eenmaal bent..

Eerst bleek de ESTA aanvraag van Bas …