• Dag 20

Terugreis

Vrijdag 12 mei 2017 vroeg op gestaan om de camper in te gaan leveren, deze moest om 9 uur ingeleverd worden bij roadbear. Vanaf de camping (dockweilier) waar wij stonden was het theoretisch nog een uurtje rijden, maar door de drukte ook s ochtends vroeg hebben we er ongeveer 1 …

• Dag 19

Santa Monica pier

Donderdag 11 mei zijn we wakker geworden aan het water bij Los Angeles. We staan op de camping Dockweiler RV park dit ligt vlak bij de airport (LAX), is toch wel gaaf je ziet iedere 5 minuten wel een vliegtuig op stijgen! Ons laatste echte dagje in Amerika, wat is …

• Dag 18

Van Pismobeach naar Los Angeles

Woensdag 10 mei 2017 zijn we van de camping in pismobeach (Pismo coast vaillage RV resort) vertrokken richting LA, dit was nog 300 kilometer rijden. We zijn langs de kust naar LA afgezakt, een stuk over de snelweg (route 101) en later dicht langs de kust (route 1). Dit was …

• Dag 17

Walvis tour (Moss Landing)

Dinsdag 9 mei 2017 zijn we vroeg opgestaan omdat we ons om 9:00 moesten melden in Moss Landing voor een walvis tour. Dit was zo 15 kilometer van de camping marine dunes rv park waar we afgelopen nacht hebben overnacht. Om half 10 zou de walvis tour van start …

• Dag 16

San Fransisco

Zondag 7 mei 2017 zijn we vanaf de camping (Candlestick RV park) met een shuttle naar San Fransisco gegaan en bij het stukje "Chinatown" afgezet. Dit was met de shuttle bus ongeveer 30 minuten rijden, dus dit was goed te doen. Gister hadden we al kaartjes gekocht voor de hop …

• Dag 15

Wakker worden langs de “stille” oceaan zeggen ze, nou zo stil is die oceaan niet! 6 mei 2017 zijn we van de camping bij have moon bay vertrokken dichter naar San Fransisco om daar een camping te pakken waar we met de shuttle bus naar het centrum kunnen gaan. Nou …

• Dag 14

Premium outlet San Fransiscot

5 mei 2017 zijn we vertrokken van het yosemite park richting San Fransisco. Dit was een heel eindje rijden, we hebben een deel over de snelweg gereden. We wilde die dag toch nog wel wat zien of doen, want een hele dag in de camper ben je ook beu.

Ik …

• Dag 13

Yosemitepark

Donderdag 4 mei zijn we vanuit Fresno vertrokken richting het Yosemite park. Hier wilde wij graag doorheen omdat dit een heel mooi nationaal park is met veel watervallen. Dit nationaal park bestaat uit veel bergen/bomen / veel hoogte verschil wat weer goed voor de oren was (not) ha ha.

We …

• Dag 12

Seqouia Park & Birthday Jacky

Happy birthday to you, happy birthday to you, 3 mei 2017 Jacky is jarig in Seqouia park. Vandaag zijn we vertrokken van een camping begin het sequoia park, deze camping had geen wifi, geen bereik dus lekker rustig! We hadden al stiekem ballonnen gekocht in de market en die hebben …

• Dag 11

Garage Bakersfield & Seqouia park

Dinsdag 2 mei 2017 om 8 uur contact opgenomen met roadbear wat ze nu van plan waren met de camper. Zij hebben ons naar een garage gestuurd wat gelukkig 600 meter van de camping vandaan was. Dus wij rond een uur of 9 naar de garage om de camper te …

• Dag 10

Route van Las Vegas tot Bakersfield

1 mei 2017 lekker uitgeslapen in Las Vegas, want het is voor de mannen een latertje geworden, die waren rond een uur of half 4 thuis. Eenmaal wakker alle spullen gepakt en alles rij klaar gemaakt. Om 12 uur moesten we van de camping zijn, maar we zijn rond een …

• Dag 8

Hoover Dam & Las Vegas

Zaterdag 29 april 2017 zijn we vertrokken van Kingman naar Las Vegas, dit is zo ongeveer 193 km. We wisten dat we op de weg naar Las Vegas toe de Hoover Dam en Lake meet nog tegen zouden komen.

We zijn eerst bij de Hoover Dam gestopt, voordat je hier …

• Dag 7

Bearizona & Route 66

Donderdag 28 april 2017 zijn we vertrokken van de camping de Flinstones, in het plekje Valle. Wat op onze planning stond voor deze dag was de route 66 rijden richting Las Vegas.

Op de weg richting Route 66 kwamen we bearizona tegen, bearizona is een park met wilde dieren, beren …

• Dag 6

Grand Canyon

Donderdag 27 april 2017, is het in Nederland koningsdag. Maar wij gaan Amerika maar eens verder ontdekken, het plan was om vandaag naar een shopping centre te gaan in Sedona. Rond een uur of 9 zijn we vertrokken van de camping, naar het shopping centre zou ongeveer een half uur …

• Dag 5

Sedona & Red Rock

Woensdag 26-04-2016 zijn we vertrokken richting Sedona, dit was een lange afstand wat we moesten rijden, zo'n 260 mile. Phoe wat was dit een rit zeg, dit was best lang. We zijn rond 8 uur vertrokken op de Camping in Parker. Onderweg zijn wij zeker weer mooie dingen tegen gekomen …

• Dag 4

Joshua Tree

Na onze eerste nacht in de camper zijn we dinsdag 25 april 2017 vertrokken richting Joshua Tree park. Joshua Tree is een nationale park, zo ongeveer 1,5 uur rijden vanaf de Camping bij Palm Springs. Aangekomen bij het visited centre van Joshua Tree park heeft mama een mooie stempel …

• Dag 3

Route van road bear naar Palm Springs

Vandaag 24 april 2017 zijn we opgehaald door een taxi richting road bear om de camper op te halen! Ongeveer 45 minuten rijden dachten wij, maar het was heel druk op de weg dus het duurde zo ongeveer 1 uur en 15 minuten. Eenmaal aangekomen bij road bear, naar de …

• Dag 2

Los Angeles

Zondag 23 april hebben wij LA verkend. Vanaf het Custom hotel met een shuttle bus naar het vliegveld gegaan en vanaf daar verder met de taxi naar "The walk of fame". Wauw wat is the walk of fame gaaf! Op de walk of fame werden we aangesproken door een meneer …

Zaterdag 22 april half 5 vertrokken naar Schiphol, onze vlucht stond gepland om 10 uur. Maar door de enorme drukte op schiphol hadden wij 1 uur vertraging en vlogen wij rond 11 uur de lucht in. Toen stond een vlucht van 10 uur en 40 minuten te wachten. En joepieee …

• Dag 1

Maandag 8 mei 2017 zijn we vertrokken van Candlestick RV park in San Fransisco op de terug weg richting Los Angeles. Ja de vakantie zit er bijna weer op, we gaan nog een klein stukje langs de kust rijden, althans dit is de planning. Maar met de route te plannen …

Voorbereiding USA

In 1988 kregen lene en Suzanne verkering, in 1992 trouwden zij in 1994 kwam het eerste kind, Jacky Suurland. 2 jaar later kwam Rachel Suurland. Nu bijna 25 jaar later wilde zij graag een onvergetelijke reis doen om dit jubileum te vieren.

Amerika stond nog steeds op de bucketlist, ieder …