• Dag 21

Allerlaatste dagje :(

Vandaag werden we een beetje droevig wakker. Na 3 fantastische weken is er een einde gekomen aan onze vakantie en werd het tijd om de koffers in te pakken. Toen alles was ingepakt konden we rustig ontbijten.

Na het ontbijt hebben we de bagage afgegeven bij de conciërge en nog ...

• Dag 20

Vancouver dag 2

Na een heerlijk ontbijtje begon de dag helaas iets minder voorspoedig.. Helaas bleek het zadel van een van onze fietsen gestolen te zijn. Heel bijzonder aangezien de fietsen letterlijk voor de ingang van het hotel en restaurant stonden en er toen we voor het ontbijt nog even buiten waren, niks ...

• Dag 19

Vancouver

Helaas reizen we vandaag naar de laatste bestemming van onze prachtige reis, Vancouver. Toen we na ongeveer 3 uur bij ons hotel aankwamen konden we gelukkig gelijk inchecken. Vervolgens hebben we snel de spullen naar de kamer gebracht en de auto ingeleverd bij de verhuur maatschappij (deze zat op 300 ...

• Dag 18

Seattle

Vandaag verlaten we de fijne Kalalach Lodge en gaan we richting Seattle, de grootste stad van de staat Washington. Voordat we aan de reis beginnen zijn we in alle vroegte naar Ruby Beach gereden, om daar zeesterren en anemonen te spotten. Dit is gelukt, vink ☑️, dus we kunnen door.

Rond ...

• Dag 17

Olympic National park

Na de goede herinneringen aan Amerika van vorig jaar, is het fijn om wakker te worden in dit prachtige land. Deze keer zijn we in Washington state (bijnaam: the evergreen state). Washington state is 4,3 keer zo groot als Nederland maar telt slechts 6,9 miljoen inwoners. Dit betekent ...

• Dag 16

Orca Whalewatch en op naar Amerika!

Vandaag zijn we vroeg opgestaan om op tijd te verzamelen bij de haven voor de Orca Whalewatch. Gelukkig was het maar 10 minuten rijden vanaf ons hotel. Na ons aangemeld te hebben kregen we een uitleg van onze gids en kapitein Mick en werden we in een prachtig rood pak ...

• Dag 15

Op naar Victoria

Na een iets wat onrustig nachtje en een aantal telefoontjes later, zijn we in de auto gestapt om richting Victoria te rijden. Victoria is de grootste stad van Vancouver Island en tevens de hoofdstad van de staat British Colombia. Daarnaast is Victoria de enige stad ter wereld met een officieel ...

• Dag 14

Tofino dag 2

Aangezien het Pacific Rim National park op 20 minuten rijden lag, konden we lekker rustig aan doen. Na een ontbijtje op de kamer zijn we naar het het uiterste punt gereden om daar te beginnen met een trail. We hadden mazzel dat er net een wandeling met een gids gestart ...

• Dag 13

Tofino

Na een heerlijk ontbijt in Campbell River - Salmon Capitol of the World - zijn we vertrokken richting de Westkust van Vancouver Island, te weten Tofino. Tofino is een van de populairste plaatsen op het eiland. Het stadje ligt op het punt van een smal schiereiland en was een van de eerste ...

• Dag 12

Campbell River

Vandaag stond er op naar Campbell River rijden na, weinig op het programma dus we konden lekker rustig aan doen. Na een prima ontbijtje zijn we in de auto gestapt waarna we na een kleine 3 uur bij ons hotel in Campbell River aankwamen. Helaas was de kamer nog niet ...

• Dag 11

Beren, dolfijnen en nog meer beren

Vandaag stond de excursie naar Knight Inlet op het programma. Na een kort nachtje en snel ontbijtje meldde we ons om 06:45 bij de haven. Na het invullen van wat formulieren werd het tijd om te vertrekken. We werden vandaag begeleid door 2 gidsen die er alles aan deden ...

• Dag 10

Op naar Telegraph Cove

Na een prima ontbijtje in het hotel(zat er bij deze keer) werd het tijd om te vertrekken richting the Telegraph Cove. Deze rit zou ongeveer ruim drie uur in beslag nemen maar omdat we besloten de kust route te nemen waren we een uurtje langer onderweg. Echter was dit ...

• Dag 9

Sea to the sky gondola en Vancouver Island

Vandaag konden we gelukkig iets rustiger aan doen en na een korte duik in het buiten zwembad besloten we uit te checken en even naar de supermarkt te lopen voor een lekker ontbijtje. Dit ontbijtje namen we mee in de auto om op zoek te gaan naar een leuk plekje ...

• Dag 8

Reisdag

Vandaag hadden we een lange reis (ongeveer 6,5 uur) voor de boeg dus we besloten om 06:00 uur te vertrekken. Na ongeveer 3 uurtjes gereden te hebben besloten we even te stoppen voor een plaspauze en ontbijtje bij de Subway. 3,5 uur later kwamen we eindelijk aan ...

• Dag 7

Op zoek naar beren en paardrijden!

Bij het inchecken hadden we de tip gekregen om een hike te doen bij Ray Farm. Eenmaal hier aangekomen bleek dit een super mooi stukje natuur te zijn met een vervallen huisje(de oude farm van de familie Ray). We zagen al gauw veel dieren poep liggen (waaronder beren poep ...

• Dag 6

Blue River en Wells Grey

Onze dag begon weer met een heerlijk zelfgemaakt ontbijtje en na alles weer ingepakt te hebben vertrokken we naar Blue River. Hier stond een Blue River Safari (boottocht in een soort kano) op het programma. Vanaf het moment dat we vertrokken regende het al super hard dus heel veel zin ...

• Dag 5

Wildlife en met ons hoofd in de wolken

Vandaag zijn we lekker vroeg op gestaan om dieren te kunnen gaan spotten. Van het Nederlandse stel bij de helikoptervlucht hadden we namelijk vernomen dat de route richting Maligne Lake vol me wilde dieren zou zitten. Nadat wel ons zelfgemaakte ontbijtje (echt heel fijn zo’n keuken) op hadden stapten ...

• Dag 4

Helikoptervlucht

We werden wakker met een heerlijk zonnetje en konden dus weer beginnen waar we gisteren geëindigd waren... lekker buiten zitten met uitzicht op prachtige bergen en het bos. Nadat we rustig wakker geworden waren werd het tijd om de koffers in te pakken, de auto in te laden en rustig ...

• Dag 3

Bergbeklimmen en Grizzlies!

Helaas moest dit reisverslag even op zich laten wachten omdat we letterlijk in the middle of no way zaten zonder bereik of internet(is ook wel erg ontspannen).

Gisteren zijn we na een goede nacht en een stevig ontbijt naar Moraine Lake gereden. Ook hier was het uitzicht fantastisch! Een ...

• Dag 2

Hele dag op pad!

Na een vroeg ontbijtje zijn we gelijk lekker op pad gegaan richting Banff. Hier zijn we eerst even bij het visitorscenter geweest en hebben we een uitgebreide uitleg en tips van een Ranger gehad. Zij vertelde ons ook dat het goed was om een speciale berenspray bij ons te hebben ...

• Dag 1

We zijn er!

Na een goede vlucht kwamen we mooi op tijd aan in Calgary. Onze koffers lagen al na een paar minuten wachten op de band dus we konden gelijk door naar onze huurauto. Dit bleek helaas niet de auto die we hadden gehuurd(kleine SUV waar net aan een koffer in ...

Laatste hapje en drankje voor we opstijgen!

Bagage afgegeven en paspoortcontrole door. Nu kan de vakantie echt beginnen! Over een kwartiertje boarden en dan zijn we een paar uur uit de lucht(of eigenlijk in de lucht;-) )Beloven jullie namens Mike te juichen voor Liverpool vanavond?